Yamaha FZ-tråden

Okey. Antar att du tog av tank, luftfilterboxen m.m samt kylare då. Vilket verktyg använde du för cylinder 1 och 4? Ais är för om man bytt avgasystemet va?
Har för mig att jag bara tog bort kylaren. Spärrskaft med förlängare och led borde fungera.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Jag får här med säga tack och bock för denna tiden då jag idag gick ut som ägare av en BMW av alla märken och lämnar där med vidare stafett pinnen på min FZ1 till någon annan.....

Tjenare.

Skulle nåhon kunna hjälpa mig att kolla vad ni varvar i 120 km/h? Gäller en fz1 -07. För kompisens hoj varvar extremet mycket i den hastigheten 5000 varv. Originaldrevning

Okey. Det är såpass ändå. En annan sak. Slulle behöva komma in och se felkoder samt ta bort dom. Kommer in i diagnostic mode men sen fattar jag inte hur man ser koderna och tar bort? Nån som vet hur man gör?

Hej,

På g att skaffa min första hoj och börja övningsköra. Vad tror ni om en MT-07 för mig som är 190 cm? Är den alldeles för liten?

Det verkar som att låset har hängt sig till min cuts. Har försökt o trycka o lirka men det bara klickar när man vrider på nyckeln. Tror att man ska vrida till höger, men nån som vet hur man kan få upp den annars på bästa sätt?

Någon som söker drev till FZ8?
Postmord höll på grejerna i ett par månader så köpte på annat håll i tron att de var för evigt borta i postdjungeln. Men nu har de alltså dykt upp, JT Sprocket 15T framdrev (16T är std så är en kugg mindre), JT Sprocket 46T bakdrev (std).

Hej!

Väcker liv i en gammal tråd. :) Precis införskaffat mig en FZ1N -08 som rullat drygt 2000 mil.
Har redan börjat planera mindre förändringar.
Hojen är prestandamässigt helt original förutom ett Arrow-slipon (db-killern sitter i). Jag går i tankarna att göra en ECU-flashning. Är det lönt med min setup?
Jag skulle vilja bli av med begränsningarna som finns med från fabrik, begränsningen på växel 1-3, fuel-cut osv. Att fläkten går igång tidigare, högre varvstopp m.m. ser jag som en bonus. :)
Men frågan är alltså, är det lönt att göra detta utan övriga modifikationer? Är egentligen nöjd med prestandan som den är, vill bara ha bort restriktionerna som håller den tillbaka från att gå så bra som den kan. :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back