Yamaha FZ-tråden

Jag brukar sällan störa mig på omgivningarna i en annonsbild... men det hade nog gynnat annonsören att orka dra ut hojen och stänga porten innan fotograferingen av pärlan :D
//Tobbe

Tycker att FZ1 naturliga skönhet ska väga upp pissiga bilder:) Ska ta nya och göra det lite mer ordentligt tids nog.

Någon som vet ifall ABS har varit tillval på FZ1:an genom alla årsmodeller? Verkar finnas en hel del utan..
Funderade även på varför de helt plötsligt började lacka motorerna i silver efter 2007, någon som vet om det bara är "looks" eller om det är någon annan skillnad?

Någon som vet ifall ABS har varit tillval på FZ1:an genom alla årsmodeller? Verkar finnas en hel del utan..
Funderade även på varför de helt plötsligt började lacka motorerna i silver efter 2007, någon som vet om det bara är "looks" eller om det är någon annan skillnad?
Vettefan det där med ABS. Min 07 har det inte, men det verkar som de flesta efter 07 har det. Tillval på 06 och 07 kanske, men standard efter!? Silvriga motorn ser man oftast bara på s-modellen på 06:or tycker jag

Min är en 09 med svart motor utan abs.

Har du inte den svarta sadeln kvar? Testa att ta ett kort med den isf.

Menar verkligen inte att vara dryg eller nedlåtande men jag tror den skulle locka flera köpare med en svart sadel.

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk

Smaken är som baken, själv så tycker jag att den röd/rosa sadeln ger lite karaktär:tungan
Men det är möjligt att du har rätt att den skrämmer bort ev köpare. Men nån svart sadel har jag inte.

Smaken är som baken, själv så tycker jag att den röd/rosa sadeln ger lite karaktär:tungan
Men det är möjligt att du har rätt att den skrämmer bort ev köpare. Men nån svart sadel har jag inte.
Självklart är det så :-)

Kanske kan finnas för ett par hundringar hos någon mc-skrot.

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk

Tycker också den röda sadeln är läcker ?
Det som kanske håller den tillbaka lite är bristen på "extrautrustning" såsom slipon mm. Små saker som lätt drar iväg när man köper. Sånt kollade iaf jag efter när jag köpte min. Ju mer godis desto mer intressant för min del

:arsele
Tycker också den röda sadeln är läcker ��
Det som kanske håller den tillbaka lite är bristen på "extrautrustning" såsom slipon mm. Små saker som lätt drar iväg när man köper. Sånt kollade iaf jag efter när jag köpte min. Ju mer godis desto mer intressant för min del

Håller med, finns det 2 hojjar som är lika i övrigt så köper man troligen den som har slipon.

Vettefan det där med ABS. Min 07 har det inte, men det verkar som de flesta efter 07 har det. Tillval på 06 och 07 kanske, men standard efter!? Silvriga motorn ser man oftast bara på s-modellen på 06:or tycker jag

Finns några 2008-2010 med silvermotor både med och utan ABS på blocket nu. Trodde också att det bara var 2006:or tills jag såg dessa

Finns några 2008-2010 med silvermotor både med och utan ABS på blocket nu. Trodde också att det bara var 2006:or tills jag såg dessa
Isf har jag inte en blekaste aning hur det ligger till. Däremot har fz1 haft lite olika färgsättningar osv runt om i världen. Min blå tex tror jag aldrig såldes i bla USA

Så, ecunleashed på plats, luftboxmod med k&n filter, plockad cat, blockad ais, slipon och nerdrevad. Tog första turen igår och herrejösses vad fint den går nu. Gasresponsen är magisk och där är tonvis med mer power mitt i köttbandet. Hojen är mycket roligare att köra. Om du inte redan gjort det, DO IT!

Så, ecunleashed på plats, luftboxmod med k&n filter, plockad cat, blockad ais, slipon och nerdrevad. Tog första turen igår och herrejösses vad fint den går nu. Gasresponsen är magisk och där är tonvis med mer power mitt i köttbandet. Hojen är mycket roligare att köra. Om du inte redan gjort det, DO IT!

Kul att det blev bra!

Vad gick kalaset på? Blev det dansken eller nån i USA som fick äran att modda ecu:n?

Kul att det blev bra!

Vad gick kalaset på? Blev det dansken eller nån i USA som fick äran att modda ecu:n?
Nä, höll mig lokalt här i Sverige. Yamahacenter i Helsingborg, ecunleashed mao. Kändes tryggare om nåt skulle hända.
Skicka till USA verkar lite osäkert, och dansken var otrevlig. Yamahacenter har varit kanon med hela processen. Rekommenderas.
4995 kr gick det på.
För övrigt är det jävligt skönt att slippa det konstanta smällandet också efter ais:en är blockad

Last edited:
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back