Yamaha FZ-tråden

Ja, den går ju rikt standard, men med alla dom modsen utan mappning trodde jag den skulle gå snålt
 
Last edited:
Är sittposition lika mellan n och s? Min fråga gäller även passageraren?

Dvs kan någon testsitta/testskjutsa min s istället för på en n för att få veta om det funkar på n, eller skiljer dom sig åt?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
 
Men passageraren lutar sig fram mot föraren eftersom man får ha armarna runt eftersom det saknas handtag

Sent from my waste-time-device
 
Last edited:
Någon som bytt bromsvätska på sin FZ med ABS? Något man bör göra annorlunda mot en hoj som inte har det? tänkte köra med vacumpump nere vid oken.
 
Någon som bytt bromsvätska på sin FZ med ABS? Något man bör göra annorlunda mot en hoj som inte har det? tänkte köra med vacumpump nere vid oken.
Har inte gjort det på min, men såvitt jag kan se i servicemanualen (sid 3-25/26 Bleeding the Hydraulic/ABS brake) är det exakt samma punkter utan/med ABS fram tills dess att systemet ska funktionstestas.
 
ja jäklarns! Måste scrollat förbi de sidorna. Skillnaden är altså att det kan bli gammal bromsvätska kvar i abs pumpen och man vet inte om abs:en funkar (vilket man inte vet innan heller) alternativt så köper man en "test coupler".Frågade en Yamaha handlare om detta men ni vill nog inte veta vad han sa:)
 
Last edited:
ja jäklarns! Måste scrollat förbi de sidorna. Skillnaden är altså att det kan bli gammal bromsvätska kvar i abs pumpen och man vet inte om abs:en funkar (vilket man inte vet innan heller) alternativt så köper man en "test coupler".Frågade en Yamaha handlare om detta men ni vill nog inte veta vad han sa:)
ABS-systemet ska ju klara av att berätta när det inte funkar, genom blinkande eller helt lysande ABS-lampa beroende på fel... Jag gissar (obs gissar!) att det efterföljande testet medför att verkstaden slipper testköra/testbromsa.

På min egen hoj skulle jag nöja mig med att ABS-lampan är släckt + ABS fungerar när jag provar i verkligheten.
 
Nu får det vaknas lite här i denna tråden igen för fään!

Har hittat en dansk firma, fv motor, som verkar kunna sina grejer. Han flashar om en fz1 för 1900 dkr med hans egna bränslemappar och godis. Funderar på att skicka min ecu dit. Någon som kör på hans trolleri här möjligtvis?

Han kan även mappa i bänk och smälla in i original ecu för 3900 dkr, hade ju varit intressant om det inte varit så långt bort. Inte hört om någon tidigare som gör på det viset
 
Nu får det vaknas lite här i denna tråden igen för fään!

Har hittat en dansk firma, fv motor, som verkar kunna sina grejer. Han flashar om en fz1 för 1900 dkr med hans egna bränslemappar och godis. Funderar på att skicka min ecu dit. Någon som kör på hans trolleri här möjligtvis?

Han kan även mappa i bänk och smälla in i original ecu för 3900 dkr, hade ju varit intressant om det inte varit så långt bort. Inte hört om någon tidigare som gör på det viset

Lät ju billigt! frågan är om det är bra också men de gör ju shysst öl Danskarna:gnissla
 
Jag kikar på något roligt touring alternativ och har just nu fastnat för FZ8-S. Hur är prestandan med passagerare och lite packning? Jag själv väger ca 95kg och tjejen strax under 60. Blir fjädringen hemsk? Alla annonser skriver Öhlinsdämpare, men här i tråden så skriver alla att FZ1 har bättre fjädring. Hur är det egentligen?
 
Last edited:
Köp fz1 istället. Fjädringen är inte dålig men bak pallar inte så mycket vikt. Nitron säljer bra viktanpassade dämpare

Sent from my waste-time-device
 
Back
Top