Yamaha FZ-tråden

min var inte strypt, men SheDevil79-s var strypt och den hängde med min ganska bra. Hon hade den där brickan (på gasvajern). Men som nån annan sa, du pratar om toppfarter som en 125:a från tidigt 90-tal klarar av

Ok. Då kan vi iallafall klargöra att min toppfart ska vara högre alltså. Tack för infon, blir att kolla upp vad det beror på. Vill inte riskera att den drar på sig någon form av skada maskinellt pga detta.

Ok. Då kan vi iallafall klargöra att min toppfart ska vara högre alltså. Tack för infon, blir att kolla upp vad det beror på. Vill inte riskera att den drar på sig någon form av skada maskinellt pga detta.

Om du bara har mellankort så måste väl din hoj också vara mellanklassad? Och då har du ju inte mer än 25 kw, 34 hk.
Kan vara det som gör den trött.

Fanns 78-hästars versionen -04?

Om du bara har mellankort så måste väl din hoj också vara mellanklassad? Och då har du ju inte mer än 25 kw, 34 hk.
Kan vara det som gör den trött.

Fanns 78-hästars versionen -04?

Yes. Den är mellanklassad i och med strypningssatsen som sitter på i form av en bricka. Har ett sådant snyggt klistermärke på ramen som intygar om detta... Vilket folk man möter är snabba att peka & skratta åt.. :huvet

Tror inte 78-hästars versionen fanns -04, tror den kom -05. Men det där vet Dr.Fazer aka Javaguru bäst :)

Fz8

I slutet på Augusti bytte jag in min FZ6s2 (2007) mot en ny FZ8 (årsmodell 2011). Hann köra 260 mil innan den garagerades i mitten på oktober.

Underbar hoj. Helt annan "effektleverans" i jämförelse med FZ6:an.

I slutet på Augusti bytte jag in min FZ6s2 (2007) mot en ny FZ8 (årsmodell 2011). Hann köra 260 mil innan den garagerades i mitten på oktober.

Underbar hoj. Helt annan "effektleverans" i jämförelse med FZ6:an.

Gud vad nice, jag får min FZ8-N till våren:) Blev helt såld när jag provkörde den!

Yes. Den är mellanklassad i och med strypningssatsen som sitter på i form av en bricka. Har ett sådant snyggt klistermärke på ramen som intygar om detta... Vilket folk man möter är snabba att peka & skratta åt.. :huvet

Tror inte 78-hästars versionen fanns -04, tror den kom -05. Men det där vet Dr.Fazer aka Javaguru bäst :)

Plocka bort brickan!

Ny Hoj

Nu har ja g bytt min v-max mot en fz1 och vill bar tala om vilket lyft det var nu kör jag med ett ständigt smile:)

Tjena.

Så nu har jag gått och köpt mig en FZ1-N. Måste säga att de är de bästa jag gjort :). Va kärlek vid första ögonkastet.

Är totalt ny på detta forumet. Har under många år kört custom. Wild Star, Harley etc... Av en tillfällighet köpte jag en FZ 6 S2 i våras. Oj vad det var roligt att susa fram på :tummenuppSålde denna i Oktober 2010 och beställde en Fz 8 S som kommer i Mars 2011. Det enda jag inte var nöjd med 6:an var ljudet. Har därför beställt Akrapovic Slip-On för Fz 8. Min fråga är måste jag mappa om Mc.n ?: eller är det bara att motera. Är som ni ser oteknisk, men mycket intresserad, Tack på förhand för svar.

nej det måste du inte, bara släng på och förbered dig på ett permanent smajl. Är också oteknisk som faan, men lyckades få på slip-on själv, det var ingen raketvetenskap

Nu är även jag ägare till en FZ6-S 06:a, en helt underbar hoj. Blev ca 21 mil nu i helgen fast det inte var så varmt ute.
Har även läst igenom hela tråden nu, tog ca 1 vecka, men det var det värt mycket bra tips och länkar.

Ska köpa nytt bakdäck till min fz6n och kommande säsong. Har aldrig köpt ett däck innan, inte till någonting så är lite lost på däck-fronten (förutom när det gäller alkohol, ho ho..)

Någon som kan rekommendera ett sjysst däck som passar och inte är skitdyrt? Gärna i stockholms-området :) Alt. tipsa om det finns någon typ jag INTE skall införskaffa.

Mvh

Klockrent, 2-4 dagars leverans hela vägen också. Tack Dr.Fazer:tummenupp :bow
Antar att roadsmart är modellen som förkortas som RS? T.ex; "DUNLOP
207 RS"
? Dock finns inte dem under kategorierna "street" eller "street-sport" :gnissla

EDIT: såg nu att RS stod för Runscoot :död

Rekommenderar oxå Dunlop Roadsmart!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...