Yamaha FZ-tråden

Storlek på mutter

Hej jag är en nybliven fz1 ägare jag undrar hur vilken storlek det är på muttern till framdrevet ? mvh p

Hej jag är en nybliven fz1 ägare jag undrar hur vilken storlek det är på muttern till framdrevet ? mvh p

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3827802&postcount=614

Jag tycker att kåpan gör en hel del när jag åker 200+, den är go att krypa ihop bakom för man kan faktikst lägga sig lite på tanken.

Hur får man tag på originalet då och hur fäster man den?

http://www.yamaha-motor.se/tillbehor/oversikt.jsp#MC/MCR/FZ1//3C3-W0714-XX-00//2

Eller beställ via weBBen... Drygt halva priset i USA.....

Last edited:
Någon som kan tipsa om vad jag ska kolla på en fz1n-06 som jag ska kolla på idag, några barnsjukdomar, eller andra kända fel, tacksam för snabbt svar åker om 3 timmar 20 mil bort :)

Tjena

Har lagt ut min båge på blocket men nu börjar ja bli osäker på om ja verkligen vill sälja:gnissla Så ja funderar på att ha kvar den. Så undrar ja över en sak nu:
1. någon som vet om man kan modefiera luftburken så den blir lite mer öppen.? Om de nu gör nått på effekten vill säga:va

2. någon vettig sida man kan beställa en magkåpa från?

Sen går ja i tankar om att tillverka egna backspeglar o bygga om baken(igen:D) beställer antagligen ett baklyse med integrerade blinkers i o ett kopplingshandtag som e justerbart. Sen blir de nog till att gå upp 2 kugg bak me. Har redan 16t fram men e inte helt nöjd me enbart de:tummenupp

Känns fan som ja har fått en nytändning på min hoj:banana

Last edited:
Touring

Hej. Bara för att gå emot strömmen lite (alla verkar ju bara vilja prata om hur dom trimmar och moddar sina FZ) så tänkte jag nämna att jag idag monterat pakethållare på min. Har inte provat om det känns annorlunda att köra med topbox men det går säkert bra. Skönt att kunna få med sig lite braatthagrejor när man ska ut och åka och speciellt inför resan till Gotland blir det bra. Är det någon som vet om det finns magnetiska tankväskor som är speciellt för en FZ?
Tack från en som kör lugnt (ganska iaf) men njuter ändå. :D

Köpte en fz1n med yoshimura kolfiber igår, någon som har det och även pc3 och ett sportfilter, är sugen att köpa till det, vill veta ifall det blir stor skillnad, Har även kvar min fz6n s2 -08 som är till salu 225 mil i dagsläget, sänkt pris till 61000:- :)

Köpte en fz1n med yoshimura kolfiber igår, någon som har det och även pc3 och ett sportfilter, är sugen att köpa till det, vill veta ifall det blir stor skillnad, Har även kvar min fz6n s2 -08 som är till salu 225 mil i dagsläget, sänkt pris till 61000:- :)

Då kunde du ju köpt min för jag har det och det gör rätt så mycket skillnad :tummenupp

Jag har min till salu om någon är intresserad!

Tjena

Har lagt ut min båge på blocket men nu börjar ja bli osäker på om ja verkligen vill sälja:gnissla Så ja funderar på att ha kvar den. Så undrar ja över en sak nu:
1. någon som vet om man kan modefiera luftburken så den blir lite mer öppen.? Om de nu gör nått på effekten vill säga:va

2. någon vettig sida man kan beställa en magkåpa från?

Sen går ja i tankar om att tillverka egna backspeglar o bygga om baken(igen:D) beställer antagligen ett baklyse med integrerade blinkers i o ett kopplingshandtag som e justerbart. Sen blir de nog till att gå upp 2 kugg bak me. Har redan 16t fram men e inte helt nöjd me enbart de:tummenupp

Känns fan som ja har fått en nytändning på min hoj:banana

Tja jag gjorde detta för nån vecka sen....

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4239377&postcount=1220

Om det blir nån förändring?? Det känns iallafall som hojen går jämnare nu men kommande bänkning får visa vad hojen ger. Har inte bänkat före så jag får ju bara ett värde efteråt.
Sen får väl känslan på väg också avgöra om det är värt, men jag blir nog inte besviken..

Ska man modda om luftburken vid byte till kn sportfilter till en fz1, eller sätter jag bara i det nya filtret, tacksam för snabba svar, ska snart iväg på en längre tripp... :)

Ska man modda om luftburken vid byte till kn sportfilter till en fz1, eller sätter jag bara i det nya filtret, tacksam för snabba svar, ska snart iväg på en längre tripp... :)

Jag skulle nog stoppa i PCIII´n innan jag öppnar luftburken...... Enl "experterna" så vill hojen ha lite mer sås med öppnare filter, den går redan snålt som den e orginal.
//cage

Jag skulle nog stoppa i PCIII´n innan jag öppnar luftburken...... Enl "experterna" så vill hojen ha lite mer sås med öppnare filter, den går redan snålt som den e orginal.
//cage

Men kan jag stoppa i filtret i orginal luftbox eller ska vänta på pc3:an, har nämligen redan bytt filter, men går den snålt så ska jag givetvis omg sätta tillbaks orginalfilter...

Ingen som kan svara om det funkar med kn-filter i orginalbox och yoshimura slipon... vill inte köra innan min pc3 kommer isf. Vad kan hända ???

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick