Yamaha FZ-tråden

Läckert!:)
Sjukt ändå att olika råd om hur man ska köra in just den här hojjen ges...
Alla borde ju rimligtvis ge samma tips och råd tycker man när det gäller samma hoj:confused:

Hur var kursen, gav den mkt? Värd pengarna hoppas jag!

:tummenupp Värt var enda litet öre, helt klart bland det bästa jag har gjort, både roligt och otroligt lärorikt, kommer absolut att upprepas och jag rekommenderar alla att testa någon gång.
 
Last edited:
Jaha då har man köpt sig en Fz1 i dag :)
Så grymt glad..



Vad fick du ge för det?

Jag fick pris på GPR GPE 4275:- inkl frakt, men det var för ett år sen..... Slutade med att jag beställde ett Yoshi TRC kolfiber från USA. MEN då var dollarkursen 6,00.
Sjuk i huvudet som man var köpte jag inte PCIII då utan var dumsnål. Fick pris på $260 plus skatt och leverans till hotellet i USA där jag bodde på. Och så tvekar man. :huvet :huvet :huvet

Skall tillbaka dit om en månad och nu kostar den $270 med dollar kurs 8,80:(

//cage
 
hur gör man med en sån powercommander ? vad ger det i effektökning ? Drar hojen mer eller mindre soppa efteråt ?
 
hur gör man med en sån powercommander ? vad ger det i effektökning ? Drar hojen mer eller mindre soppa efteråt ?

MKT enkel installation, bara att plugga i. Sen ladda upp rätt map för din hoj, beroende på de ev moddar du gjort. Man kan även manuellt gå in och ändra värdena men det kräver nog sin man!!

Hojen behöver inte dra mer soppa efteråt, men det är klart mappar man för max effekt så åker nog soppaförbrukningen upp en aning.
 
Tänkte lägga upp en bild på mc fixat lite saker med den under vintern..

Ser fin ut. Vad har du för slipon till han?:yoparty

Jag fick pris på GPR GPE 4275:- inkl frakt, men det var för ett år sen..... Slutade med att jag beställde ett Yoshi TRC kolfiber från USA. MEN då var dollarkursen 6,00.
Sjuk i huvudet som man var köpte jag inte PCIII då utan var dumsnål. Fick pris på $260 plus skatt och leverans till hotellet i USA där jag bodde på. Och så tvekar man. :huvet :huvet :huvet

Skall tillbaka dit om en månad och nu kostar den $270 med dollar kurs 8,80:(

//cage

270dollar är ju inte så farligt ändå. Du får handla ett till mig :)
 
Last edited:
MKT enkel installation, bara att plugga i. Sen ladda upp rätt map för din hoj, beroende på de ev moddar du gjort. Man kan även manuellt gå in och ändra värdena men det kräver nog sin man!!

Hojen behöver inte dra mer soppa efteråt, men det är klart mappar man för max effekt så åker nog soppaförbrukningen upp en aning.

låter bra .. ska nog överväga det till min nästa hoj
 
Köpte en hojj idag

Den ser ut på detta viset, i stort sett helt standard.

Prio ett o bli av med orginal skylthållaren, har ni råd är det välkommet, eller grejjer liggandes i garaget kanske ren av...

Sedan är jag ute efter någon typ av väskor till den. Orginal hårda sidoväskor kostar runt 12k så jag fundera på o prova mjuka för 1000 spänn istället.

Ser fram emot morgondagen
 

Bifogat

  • min hoj.jpg
    min hoj.jpg
    65.4 KB · Visningar: 112
Japp, det får nog bli en bockade vinkeljärns-lösning, hade det på förra hojjen.. Men jag kör nog i rostfritt.

Skall till gbg idag, får spana runt efter krimskrams o extra-utrustning..
 
min är rostfri ( i alla fall innan jag körde med vinkelslipen över den så att den gick att böja). Jag trodde inte att det skulle hålla, och att det skulle se för jävligt ut, men den syns inte, och det har inte släppt på ett par hundra mil
 
Till mig sa dom att jag skulle vrida ur den riktigt ordenligt (köpte min i höstas), och nu har den verkligen fått betjäna färg, var på SMC-kurs på Gälleråsen i helgen och nu har hojen gått ca 80 mil (innan helgen ca 45mil) och den har aldrig mått bättre:yoparty

Kan inte göra mer än att instämma, desto hårdare och tuffare man kör med den så går den bara bättre och bättre. En riktigt skoj hoj att köra:yoparty
 
Har en fråga ang fz6s, själva fotpinnearrengenmanget kan man "rucka" på alltihopa? Sitter ju med ett par småbultar men är även gummipackningar/distanser, har inte tänkt på om det varit så hela tiden, kanske ska kunna "ge" sig och röra sig för minimera vibbar i fötterna? Någon som vet eller om det är ett vanligt fel? Har kört 200 mil i år och man blir allt mer nöjd:)

Läckert!:)
Sjukt ändå att olika råd om hur man ska köra in just den här hojjen ges...
Alla borde ju rimligtvis ge samma tips och råd tycker man när det gäller samma hoj:confused:

Hur var kursen, gav den mkt? Värd pengarna hoppas jag!

Visst skall prylarna köras in, men tror ändå inte det är någon fara om man inte ligger konstant på rött eller använder sig av rpm-spärren som växelindikator..står någonstans i boken att man inte bör ligga på höga varv(kommer inte ihåg det rekommenderade rpm var nu..) så länge under de första 200 milen, det gör man ju inte heller:)
 
Last edited:
Har en fråga ang fz6s, själva fotpinnearrengenmanget kan man "rucka" på alltihopa? Sitter ju med ett par småbultar men är även gummipackningar/distanser, har inte tänkt på om det varit så hela tiden, kanske ska kunna "ge" sig och röra sig för minimera vibbar i fötterna?
Det ska vara så. Jag antar också att det är för att dämpa vibrationer
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top