Yamaha FZ-tråden

jag kan ordna ett LeoVince titan slip-on till yamaha fz6 och fz6 s2 för ca 3500 inkl. kat rör nån repa på ena sidan kan finnas. svar innan 15:00 i morgon.

jag har redan fått ett svar
stängt
 
Last edited:
Prishöjning 2010

Har ni sett prishöjningen på 2010-års modeller ? en R1:a ska kosta vansinniga 170.000 kr och en FZ1:a lika vansinniga 140.000. På FZ1:an motsvarar detta en prishöjning på 16,7 procent.
 
Har ni sett prishöjningen på 2010-års modeller ? en R1:a ska kosta vansinniga 170.000 kr och en FZ1:a lika vansinniga 140.000. På FZ1:an motsvarar detta en prishöjning på 16,7 procent.

Då blir det fint andrahandsvärde på våra 08:or och 09:or :D
 
Hej There Boys and Girls.
Är det nån här på forumet som har bytt till Öhlins dämpare bak? Jag funderar på att göra det i vinter.Min fråga är om man märker nån markant skillnad på hojen vid lite hårdkörning jämfört med original? Eller vid normal körning också för den delen.Dom är ju inte billiga precis,och är det ingen större skillnad så finns det annat att lägga stålar på...Jag har en FZ-1 ABS-07...Och var kan man i så fall få tag på en sådan till bästa pris?
 
En fråga ang. FZ6N. Har eventuellt en sån på G som jag är sugen på.
Har jag fattat det rätt i att den gjordes i en 78hk version och en 98hk.
(2007:a är det), och att den enda skillnaden är trottelstrypning?
98hk har svart motor och 78 silvrig?
 
En fråga ang. FZ6N. Har eventuellt en sån på G som jag är sugen på.
Har jag fattat det rätt i att den gjordes i en 78hk version och en 98hk.
(2007:a är det), och att den enda skillnaden är trottelstrypning?
98hk har svart motor och 78 silvrig?
Den gjordes i tre versioner. fram till 2007 fanns det en version där trottelstrypningen är skillnaden (förutom kaross, ram och motorfärger). Sen kom S2:an 2007 och tillverkades fram till 2008, den har förbättrad sving (eller kanske bara försnyggad), förbättrad insprutning som inte är så ryckig, instrumentpanel från FZ1 (snyggare, bättre), och en annorlunda sadel med två material. Vissa har till ex. två färger också på sadeln.

Jag har för mig att det finns 98 hästars med silvrig motor också, så kolla efter trottelstrypning först, inte på färgerna. Du kanske ska be nån ta en bild på var man kan se strypningen.
 
Den gjordes i tre versioner. fram till 2007 fanns det en version där trottelstrypningen är skillnaden (förutom kaross, ram och motorfärger). Sen kom S2:an 2007 och tillverkades fram till 2008, den har förbättrad sving (eller kanske bara försnyggad), förbättrad insprutning som inte är så ryckig, instrumentpanel från FZ1 (snyggare, bättre), och en annorlunda sadel med två material. Vissa har till ex. två färger också på sadeln.

Jag har för mig att det finns 98 hästars med silvrig motor också, så kolla efter trottelstrypning först, inte på färgerna. Du kanske ska be nån ta en bild på var man kan se strypningen.

07-08 med silverfärgad ram har strypning 78hk. Den äldre FZ6an har oxå silverfärgad ram med 98hk. Sen har S2 98hk-modellen som du säger svart ram.
 
Sammanfattning:

FZ6-N=naken
FZ6-S=kåpa

2004-2006: FZ6-N/S 98hk med både svart och silvrig ram/motor beroende på färgsättning
2006 fanns även FZ6-S med ABS

2007-2008: FZ6-N/S 78hk (gasstopp) med silvrig ram/motor

2007-2010: FZ6-N/S S2 98hk med ABS +en massa små uppdateringar. Hitintills bara svart motor/ram
 
Tack för informativa och snabba svar!
Den jag kikat på har silverfärgad ram och den icke försnyggade svingen, samt silvrig motor.
I papprena står det 78 hästar. Så om jag har tur då, så är det med andra ord bara trottelstrypning :D
Jag håller tummarna!
O när jag ändå har er "på tråden": Det är aldrig någon fara att ta bort trottelstrypningen eller? Eller kan det vara skadligt för motorn om man bara gör det, och inget med boxen, eller var nu resten av strypningen sitter?

Sammanfattning:

FZ6-N=naken
FZ6-S=kåpa

2004-2006: FZ6-N/S 98hk med både svart och silvrig ram/motor beroende på färgsättning
2006 fanns även FZ6-S med ABS

2007-2008: FZ6-N/S 78hk (gasstopp) med silvrig ram/motor

2007-2010: FZ6-N/S S2 98hk med ABS +en massa små uppdateringar. Hitintills bara svart motor/ram

Oh, ännu bättre!
Det ÄR med andra ord bara trottelstrypning?
I så fall är det ju :banana
Förhoppningsblis blir det affär idag, så man vill ju vara väl förberedd :)
 
Last edited:
Tack för informativa och snabba svar!
Den jag kikat på har silverfärgad ram och den icke försnyggade svingen, samt silvrig motor.
I papprena står det 78 hästar. Så om jag har tur då, så är det med andra ord bara trottelstrypning :D
Jag håller tummarna!
O när jag ändå har er "på tråden": Det är aldrig någon fara att ta bort trottelstrypningen eller? Eller kan det vara skadligt för motorn om man bara gör det, och inget med boxen, eller var nu resten av strypningen sitter?



Oh, ännu bättre!
Det ÄR med andra ord bara trottelstrypning?
I så fall är det ju :banana
Förhoppningsblis blir det affär idag, så man vill ju vara väl förberedd :)

Nja, samma princip som trottelstrypning iaf. Är ju insprutning på dessa så där sitter väl ingen trottel.
 
Nja, samma princip som trottelstrypning iaf. Är ju insprutning på dessa så där sitter väl ingen trottel.

Haha, näe, det är sant.
Det är jag som är för gammal o använder åldrat språk bara :D

Tack igen allihop för hjälpen!
Motarden som jag ska sälja vägrar av någon anledning starta, men så fort det är fixat så blir det FZ :)
 
Kan inte du lägga upp en bild på var strypningen sitter ? Ringa gärna in det med rött om du nu orkar ta bild

Här kommer en bild på strypningen, bocka bort bläcket el såga bort den. Strypningen sitter på vänster sidan under ramen vid tanken.
 

Bifogat

  • DSC02252.JPG
    DSC02252.JPG
    102.8 KB · Visningar: 203
Hej alla fz ägare. vill bara säga hej då ja ä ny i forumet.
Surt att vintern redan är här:mad:
 

Bifogat

  • P7240062.jpg
    P7240062.jpg
    249 KB · Visningar: 196
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top