Yamaha FZ-tråden

som arbetslös hade jag inte lagt mina pengar på slip-on. Spara det till soppa, och till frimärken som du behöver för att skicka iväg ansökningar ;)

Får man inte hänga på med en FZ6:a i sommar?

Förresten hur mycket soppa drar en FZ1:a - och inga glädjesiffror nu, förbrukning så som en normal person kör.


känner med att pengarna får sparas, det blir ju ny gaddning om en vecka. men man kan ju drömma lite :)

klart du får följa med som fz6, ju fler desto bättre. läste nånstans att den låg på 0,65l/mil men jag har en tendens att inte kunna köra så normalt så mkt. kommer ihåg en gång jag körde till malmö, när jag tankade så räknade jag ut att den drog 1,1l/mil för mig den sträckan. men kör mna normalt kan jag tänka mig runt 0,65l/mil
 
Klart du får hänga med...!!!:yoparty :yoparty
Vad är en normal person....!!:gnissla :gnissla
Kör du lagligt och inte gasar så kanske du kan ligga på 0.75 l/mil
Kör du "normalt/lite över hastigheterna"så ligger du inte under 0.95l/mil
Det är inte glädjesiffror :huvet :huvet :) :)


som arbetslös hade jag inte lagt mina pengar på slip-on. Spara det till soppa, och till frimärken som du behöver för att skicka iväg ansökningar ;)

Får man inte hänga på med en FZ6:a i sommar?

Förresten hur mycket soppa drar en FZ1:a - och inga glädjesiffror nu, förbrukning så som en normal person kör.
 
känner med att pengarna får sparas, det blir ju ny gaddning om en vecka. men man kan ju drömma lite :)

klart du får följa med som fz6, ju fler desto bättre. läste nånstans att den låg på 0,65l/mil men jag har en tendens att inte kunna köra så normalt så mkt. kommer ihåg en gång jag körde till malmö, när jag tankade så räknade jag ut att den drog 1,1l/mil för mig den sträckan. men kör mna normalt kan jag tänka mig runt 0,65l/mil

det är rätt saftigt med 1,1 .. kan tänka mig att du piskade ordentligt .. FZ6:an ska dra ca 4.7 L/100 km
 
Är du sugen på att hänga på oss så går det toppen.....!!!:tungan :tungan
Det är ju inte bara fz1:or men jag har en....!!!:D :D
Hör bara av dig i så fall!!!!:yoparty :yoparty


efter mycket läsande i tråden så blir det 16t drev fram nu, låter som det blir riktigt trevligt. speedohealer är ju dock ett måste men är det någon som har erfarenhet av det? ni får mer än gärna dela med er, borde ju vara samma inställningar då det är samma hoj o samma ändringar, från 17t - 16t..

är sugen på en yoshimura me men som arbetslös är 5900 en del för ett i rostfritt, någon som vet några billiga alternativ i staterna som man kan lite på med frakt o allt? och är det någon skillnad mellan rostfritt o carbon mer än utséendet?

när körandet drar igång hade det vatt gött med ett gäng fz1 från skåne att köra me
 
Klart du får hänga med...!!!:yoparty :yoparty
Vad är en normal person....!!:gnissla :gnissla
Kör du lagligt och inte gasar så kanske du kan ligga på 0.75 l/mil
Kör du "normalt/lite över hastigheterna"så ligger du inte under 0.95l/mil
Det är inte glädjesiffror :huvet :huvet :) :)

klart att jag menade att normalpersonen bor inte i ett dammfritt labb i Tokyo, utan kör lagligt till och från, och gazzar likadant :yoparty . Precis som min bil drar inte 0,89 som det står i boken, den ligger mer på 1,2.

/blyfot
 
Är du sugen på att hänga på oss så går det toppen.....!!!:tungan :tungan
Det är ju inte bara fz1:or men jag har en....!!!:D :D
Hör bara av dig i så fall!!!!:yoparty :yoparty



det tackar jag inte nej till, annars är det bara jag i mitt umgänge som kör hoj. ingen annan har råd eller har intresse.
trixar ni mkt när nu kör? själv kör jag bara vanligt men hade vatt roligt att kunna dra upp den på slangen :)
 
Nej det var det jag menade...!!inte vad det står i boken:gnissla :gnissla
För det stäämer inte med verkligeheten(normalperson:) :) )
Det var därför jag frågade....!!!:D :D :D
Bara så det inte blev missförstånd....!!!:banana :banana




klart att jag menade att normalpersonen bor inte i ett dammfritt labb i Tokyo, utan kör lagligt till och från, och gazzar likadant :yoparty . Precis som min bil drar inte 0,89 som det står i boken, den ligger mer på 1,2.

/blyfot
 
Är du sugen på att hänga på oss så går det toppen.....!!!:tungan :tungan
Det är ju inte bara fz1:or men jag har en....!!!:D :D
Hör bara av dig i så fall!!!!:yoparty :yoparty

uppkörning först :huvet .. när de jävlarna nu öppnar säsongen. Kristianstad har lagt ut tider, men det är logistikproblem med att ta sig dit, hitta en körskola som lånar ut hoj, yada yada ...
 
Du är jättevälkommen att köra med oss.....!!!
Vi leker en del och kör kanske inte helt lungt kanske..!!!:gnissla :gnissla
Bara att hänga på!!!!:banana :banana



det tackar jag inte nej till, annars är det bara jag i mitt umgänge som kör hoj. ingen annan har råd eller har intresse.
trixar ni mkt när nu kör? själv kör jag bara vanligt men hade vatt roligt att kunna dra upp den på slangen :)
 
det tackar jag inte nej till, annars är det bara jag i mitt umgänge som kör hoj. ingen annan har råd eller har intresse.
trixar ni mkt när nu kör? själv kör jag bara vanligt men hade vatt roligt att kunna dra upp den på slangen :)

jag har ett ticks, ganska ofta när jag kör rycker det i både vänster hand på kopplingen och höger hand .. ibland resulterar det i en wheelie ... :)

skämt åsido .. ja, jag försöker dra upp den på bakhjulet så ofta jag kan, när det är säkert ur säkerhetssynpunkt - bra synfält, inget att köra på, etc. Jag är ingen mästare, men brukar hitta balanspunkten och hålla den någon sekund. Övar hela tiden , och känner att man hela tiden blir snäppet bättre. Vi kan kanske ordna en wheelie weekend någon gång ?

Nej det var det jag menade...!!inte vad det står i boken:gnissla :gnissla
För det stäämer inte med verkligeheten(normalperson:) :) )
Det var därför jag frågade....!!!:D :D :D
Bara så det inte blev missförstånd....!!!:banana :banana

inga missförstånd ;)
 
Last edited:
jag har ett ticks, ganska ofta när jag kör rycker det i både vänster hand på kopplingen och höger hand .. ibland resulterar det i en wheelie ... :)

skämt åsido .. ja, jag försöker dra upp den på bakhjulet så ofta jag kan, när det är säkert ur säkerhetssynpunkt - bra synfält, inget att köra på, etc. Jag är ingen mästare, men brukar hitta balanspunkten och hålla den någon sekund. Övar hela tiden , och känner att man hela tiden blir snäppet bättre. Vi kan kanske ordna en wheelie weekend någon gång ?


jag har aldrig vågat dra upp den, kan inte tekniken riktigt :( men det ser jävligt roligt ut :yoparty

Mellanskåne startar jag alltid ifrån.....!!!
Men jag kör en del med folk får södra skåne så jag brukar köra neråt...:banana :banana
Men ibland kör vi uppåt också....!!
Brukar samlas i mellanskåne oftast...!!!:yoparty :yoparty


jag bor i hässleholm, norra skåne så det funkar ju kanonas :yoparty
 
Last edited:
VA....!!Jag trodde du fixade kortet i höstas....!!!:brinnerup :brinnerup

körde upp och blev kuggad på manöverbanan. Körde först prickfritt, varefter inspektören säger "nja, jag är inte helt övertygad att du körde i 50" (vilket jag gjorde, 50+ till och med) " så du får köra en gång till"

Då blev jag nervös och nuddade en kon med stöveln - konen ramlar .. Detta var på slalombanan .. Han bara kuggade mig direkt "nu har du fått två chanser , blabla" Det känns jävligt tråkigt, med tanke på att hans "känningar" inte stämde .. och jag kan inte göra ett skit åt det. Min körlärare var med, och han bara skakade på huvet, och höll med mig.
 
Försök hålla koll i trådaran: allmänt snack/samåkning/mellanskåne alt ystad
Brukar skriva i bägge trådarna när vi skall ut och köra.....!!



jag har aldrig vågat dra upp den, kan inte tekniken riktigt :( men det ser jävligt roligt ut :yoparty




jag bor i hässleholm, norra skåne så det funkar ju kanonas :yoparty

Tråkigt som fan ju.....!!!:huvet :huvet
det kommer att gå bättre nu...!!!:) :)
Så vi får se dig i vår..!!:yoparty





körde upp och blev kuggad på manöverbanan. Körde först prickfritt, varefter inspektören säger "nja, jag är inte helt övertygad att du körde i 50" (vilket jag gjorde, 50+ till och med) " så du får köra en gång till"

Då blev jag nervös och nuddade en kon med stöveln - konen ramlar .. Detta var på slalombanan .. Han bara kuggade mig direkt "nu har du fått två chanser , blabla" Det känns jävligt tråkigt, med tanke på att hans "känningar" inte stämde .. och jag kan inte göra ett skit åt det. Min körlärare var med, och han bara skakade på huvet, och höll med mig.
 
Last edited:
jag har aldrig vågat dra upp den, kan inte tekniken riktigt :( men det ser jävligt roligt ut :yoparty

Börja med att hitta en stor parkering eller industriområde. ha foten på bromsen i beredskap. Kör lugnt i ettan och gasa tills framhjulet går upp, och prova detta några gånger. När du känner att du kan få upp den och att du har lite koll på det, så kan du göra detsamma ( MED FOT I BROMSBEREDSKAP) på sätt nr 2:

kör lugnt i 10-20 km/h i ettan, dra in kopplingen varva till 4-5k och släpp upp kopplingen. våga ha den uppe en halv sekund eller mer innan du kontrar med fotbroms eller med mindre gas.

Tråkigt som fan ju.....!!!:huvet :huvet
det kommer att gå bättre nu...!!!:) :)
Så vi får se dig i vår..!!:yoparty

det får det fan göra .. men jag e lite nervös, inspektörerna är allsmäktiga
 
Last edited:
Börja med att hitta en stor parkering eller industriområde. ha foten på bromsen i beredskap. Kör lugnt i ettan och gasa tills framhjulet går upp, och prova detta några gånger. När du känner att du kan få upp den och att du har lite koll på det, så kan du göra detsamma ( MED FOT I BROMSBEREDSKAP) på sätt nr 2:

kör lugnt i 10-20 km/h i ettan, dra in kopplingen varva till 4-5k och släpp upp kopplingen. våga ha den uppe en halv sekund eller mer innan du kontrar med fotbroms eller med mindre gas.



det får det fan göra .. men jag e lite nervös, inspektörerna är allsmäktiga



när jag körde upp så kände jag mig ganska lugn tills en snubbe fick ur sig att det va sista uppkörningen för året, kuggade man fick man vänta till i april. då kom nervositeten och pulsen ökade så jag hoppade. satte ner foten 2 ggr på låghastighetsbanan men resten klarade jag klockrent. han va snäll så jag fick gå vidare till trafikskörning och klarade det. så jag hade tur att han va på gott humör :yoparty
 
Han jag hade var hur bra som helst.....!!!!:banana
Eller så hade jag bara tur som klarade det..!!:gnissla :gnissla
:D :D :D

Börja med att hitta en stor parkering eller industriområde. ha foten på bromsen i beredskap. Kör lugnt i ettan och gasa tills framhjulet går upp, och prova detta några gånger. När du känner att du kan få upp den och att du har lite koll på det, så kan du göra detsamma ( MED FOT I BROMSBEREDSKAP) på sätt nr 2:

kör lugnt i 10-20 km/h i ettan, dra in kopplingen varva till 4-5k och släpp upp kopplingen. våga ha den uppe en halv sekund eller mer innan du kontrar med fotbroms eller med mindre gas.



det får det fan göra .. men jag e lite nervös, inspektörerna är allsmäktiga
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top