Yamaha FZ-tråden

Tjena!
Tänkte höra med er som bytt till cross styre: hur blir körställningen? Tror jag läste nånstanns att nån hade köpt styre och fästen på biltema och va nöjd. Vilket styre gäller isf-det som smalnade av i ändarna eller?

Sen håller jag på med ett litet ljuddämparbygge och undrar över vajrarna som hänger kvar efter orginaldämparen. Dom va bara och ta bort från motorn under sadeln va?

Tänkte lägga ut lite bilder på hojen sen när den är färdig men aldrig fattat hur man gör. Nån som har lust att förklara?

Tacksam för svar.
 
motorolja&kylvätska.

tjena grabbar.
vad använder ni för motorolja i era maskiner.
det skall väl vara 4-takts olja och ingen jävla bilolja som en del skvätter i sina fordon.
ska jag ha 10W-40 till hojen eller vad har ni.
kylvätska till fz1....
röd eller grön
och var ska man köpa den så den inte fräter sänder aluminiumet i motorn.
har en återförsäljare runt hörnet som är ombud för duells så dom borde väl kunna ta fram en lämplig kylvätska.
mvh//spawn
 
i väntan på våren

passar på att få visa upp min älskarinna för er:yoparty
 

Bifogat

  • DSC02453 - Kopia.JPG
    DSC02453 - Kopia.JPG
    102.7 KB · Visningar: 150
  • DSC02463 - Kopia.JPG
    DSC02463 - Kopia.JPG
    75 KB · Visningar: 132
  • DSC02459 (1) - Kopia.JPG
    DSC02459 (1) - Kopia.JPG
    88.5 KB · Visningar: 127
  • DSC02457 - Kopia.JPG
    DSC02457 - Kopia.JPG
    70.1 KB · Visningar: 113
På Måndag köper jag förmodligen en sprillans ny FZ6-N 2008 års modell och späckar på med full utrustning, sugen på hoj nu. Uppskrivning bokad och allt klart. Skall dubbelkolla försäkringskostnaderna igen sen slår jag förmodligen till.... blir ingen provkörning så jag litar på allas omdömen är i tråden, haha. Grisen i säcken...
 
På Måndag köper jag förmodligen en sprillans ny FZ6-N 2008 års modell och späckar på med full utrustning, sugen på hoj nu. Uppskrivning bokad och allt klart. Skall dubbelkolla försäkringskostnaderna igen sen slår jag förmodligen till.... blir ingen provkörning så jag litar på allas omdömen är i tråden, haha. Grisen i säcken...

Jag köpte också grisen i säcken. Faktum är att jag är lite splittrad. Samtidigt som jag gillar att den varvar så in i helvete, och ljudet, och utseendet, så känns det ändå jobbigt/konstigt att man måste varva den så mycket (10-12000rpm) innan man börjar känna att det går undan. Det känns fel att ligga och "puttra" på 6000 rpm i stan (fast det behöver man inte, det finns tillräckligt med vrid för att ligga i 5:an på 1500rpm) Den är inte "mindblowing" men det ska kanske inte en förstahoj vara. Den bjuder på tillräckligt med överraskningar, och den räcker fullt ut minst ett år till. Men ibland på rakorna skulle jag kanske vilja ha 70 hästar till ;)
 
Har kört cross sedan tidigare, men gathoj är nått nytt, så jag tror själva "ligga-och-varva-jävlar"-momentet inte är några problem. Inga andra konstigheter jag bör tänka på?
 
Var ute på en lång tur igårdagens solsken runt trakterna söder on London ända ner till kusten med medhavd matsäck och java.
FZán är så perfekt på mina favoritvägar och jag som nästan sålde den under vintern med efter en dag med 50mil såkommer jag ihåg hur bra den är. Det är lätt att glömma under vintern.
 
Har kört cross sedan tidigare, men gathoj är nått nytt, så jag tror själva "ligga-och-varva-jävlar"-momentet inte är några problem. Inga andra konstigheter jag bör tänka på?

Nu när du säger det.. Du kan lika gärna beställa nya speglar. Det enda man kan se i originalspeglarna är sina armbågar
HÄR finns några förlängare men jag har inte fattat om det passar FZ6-an eller inte.

Här har du alla mina länkar som är mc-relaterade. kolla in Carpimoto för speglar

HÄR har du en annan diskution om speglar
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top