Yamaha FZ-tråden

Angående Dirigos oljefråga, så har min verkstad alltid använt Motuls 10/40 Ester i min hoj. Det funkar bra enligt mig.
 
Tackar så mycket, då kör jag på den helt enkelt.. :)
Fast den är rätt dyr. Det finns säkert någon variant som gör samma jobb till en betydligt bättre peng. :)
 
Silkolene hällde min hovmekaniker i min fz1-s 2009. Vet inte vilken viskositet det var på den.

Fungerar utmärkt.
 
Last edited:
Hey!

Lyckades kamma hem ett MC-kort i början av hösten i fjol, dock ingen mc innan det blev kallt, mörkt och blött.

Men nu har jag på allvar börjat fundera över min första hoj och måste säga att jag är smått sugen på en FZ6 S2.

Mina tankar är väl en hoj som funkar för en kortare tur runt där man bor, men som även klarar av att ta lite packning och klara av att nöta motorväg ett tag.

Hur tror/tycker ni att den är som första hoj? Positivt/negativt? Har inte kört någon än, men skulle gärna prova. Har enbart gränslat två hojar hittills: Körskolans Yamaha XJ6 (ganska vanlig afaik) samt en polares Ducati Diavel (höll på att dö.. :rolleyes:).

Och var finner man en sådan? Har inte sett någon på blocket på ett tag nu (närheten av Mellansverige).
 
Jag hade den som första hoj, den var kanon. Se till att skaffa en med leovince eller devil slip-on
 
ER6 och Honda hornet 600 är bra alternativ om du inte hittar någon s2. Horneten är i princip samma stil, er6 har lite annan motorkaraktär
 
Ja, har försökt att finna en med slip-on. Ser riktigt läckert ut på en fz6 (gillar placeringen/symmetrin för utblåset) :)

De är väl lite mer bottenstarka än Fz6 S2 om jag förstått rätt, medan S2 har lite mer effekt mot slutet av varvregistret?

Jag letar främst efter en Fz6-s, d.v.s. en med vindskydd (och liite mer kåpor tror jag att den har också). Detta främst för att kunna åka lite längre sträckor och att ta all vind. De andra modellerna har väl inga sådana, förutom er6-f och den är nästan lika sällsynt som fz6 s2. Vet dock inte vilken av dem som har bäst lastsystem (nu talar vi inga stora mängder, men kanske en liten väska på var sida om hojen).
 
Helt rätt med motorkaraktären. Packa på s2:an? Avgasröret är lite farligt nära om du vill ha sidoväskor, där är det toppbox med rack som gäller. Inte snyggt.. Kolla in bmw F8ooS också
 
Men det här ser väl rätt okej ut ändå?

yamaha-fz6-s2-blaze-pannier-set-bc.hta.06.740.10200-b-2007on--[3]-900-p.jpg

Har sett lite på BMW F800s, men isf är F800GS mkt snyggare. Tycker dock Fz6-s är än snyggare :) ska dock påpeka att jag inte provkört någon av dessa.
 
Är det någon som har koll på ifall det är samma splines på utgående axel mot drevet på fz8 som det är på fz1? Tänker ta och byta till ett 16t men hittar enbart orginaldimension som är 17t. Kan jag beställa följande som är avsett för fz8?
http://www.lellesmcdelar.se/drivpaket__drev-3/framdrev-25823

Om inte, vart hittar jag ett 16t avsett för fz1?

Låt höra nu, vart har ni köpt era framdrev? Yamahacenter kliade sig bara i huvudet då jag frågade, lyckas inte hitta något eftermarknasdrev annat än till fz8 heller, hur vet jag om det passar på min fz1 axel?
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top