Yamaha FZ-tråden

Jag är as nöjd !:yoparty
Måste bara samla ihop lite pengar till annat slip-on..
När sambon skrattar och tycker att hennes låter bättre får man krypa med svansen mellan bena...:huvet Det är inge kul!:gnissla

Jaa.. original är det inte mycket ljud i skällan tyvärr. Blev väldigt nöjd med mitt Leo Vince faktiskt. 4600 kr gav jag för det inkl. ersättningsrör för katten :). Kör du under 50 km/h utan db killern så är det nästan på gränsen till att det är för högt till och med *hehe*. Men vad gör man inte för skön sången ;). Finns ju alltid öronproppar om det skulle bli för bra.
 
Nä men titta vad som fanns att hämta på "posten" idag:D :D

Vet ej om man skall montera det direkt eller köra in hojen först:va

Ha ha ha!!!
Hade samma problem själv, yoshin ligger hemma på hyllan och och FZ1:an är redo för lev om en vecka :yoparty

Jo det blev ett kolfiber till slut..... Dollarn låg bra lågt så då kostade jag på mig ett sånt!!

Kanonnöjd med servicen från www.hardracing.com men jag fick slanta tull och moms:gnissla :gnissla

Men jmfr med Sverige blev det BILLIGT:tummenupp

Startade förresten upp hojen efter vinterdvalan före lunch:banana Ska nu bara ställa på den hos Vägverket och sen blir det premiärtur.:yoparty :yoparty

Hmm... ja har problem med min inpuls shoppning, ja köpte mitt rör i sverige så ja vågar inte ens fråga va du betala :huvet
 
Last edited:
jag kör med deras vanliga i kolfiber, men tyckte den var lite för lång, så det blev att ta fram kapen :D

Blev lite nyfiken!
Va de svårt att kapa i kolfiber, är lite skarajj över att de ska frasa sig...
Men d gick bra ser ja.

Sitter för fullt o jagar miniskylthållare till min FZ1:a men jag tycker det är lite dåliga bilder ute på de som finns hur de kommer se ut på just FZ1:an.

Någon som har nån bild och vilket märke de använt eller något bra ställe att köpa det.

Jagar även en till min flickväns FZ6:a.

Hade den billigare versonen på mi zx10! http://www.nilssonsmc.se/
 
Last edited:
hur är vädret hos er? här är det hemkst :/ för en 3 dagar sen var man ute å körde i 10+ och det var kanon väder :) NU SNÖARE och är 0 grader :huvet :huvet

att det ska vara så svårt att få sommar :) vill ju köra:yoparty
 
hur är vädret hos er? här är det hemkst :/ för en 3 dagar sen var man ute å körde i 10+ och det var kanon väder :) NU SNÖARE och är 0 grader :huvet :huvet

att det ska vara så svårt att få sommar :) vill ju köra:yoparty

de e mitt i natten o solen befinner sig på andra sidan jordklotet, de brukar va lite kallare då... :rolleyes:
 
Hur är service intervallerna?
Tänkt köpa en begagnad som rullat ca 12-1300 mil. 100mil 1000mil har jag sett i tråden men om det är nåt där imellan? Och hur ser det ut över 1000mil.
Skiljer det nåt på årsmodellerna? 04-06 som är intressant för min budget.
 
satt och fundera på de där med att byta avgassystem! behöver man inte ställa om & fixa lite då med motorn så den går rätt med just det avgasystemet? eller fixar den det automatiskt?

vi satt på jobbet & fundera över de där & vi kom inte fram till nåt!

och Där för jag fråga är ju därför jag är sugen på att byta :)

Skulle vilja påstå att du gör lite som du vill i den frågan eftersom det
är insprutning på hojen. Många brukar feta upp blandningen lite genom
att gå in i serviceläget på ECU för att motorn inte ska smälla vid
gasuppsläpp. Vill du däremot verkligen ha ut full effekt så är det nog
power commander samt nytt luftfilter som ska på också + en riktig
bänkning.

*hoppas att smhi talar sanning så att man kan åka hoj i morgon igen...*

Tänkte att det kanske vore kul om folk skrev i sin signatur vilka modifikationer
dom har gjort med sina hojar. Föregår som god/dålig förebild genom att lista
mina. Antar att ni kan engelska så jag inte behöver översätta va?..
 
Last edited:
hur är vädret hos er? här är det hemkst :/ för en 3 dagar sen var man ute å körde i 10+ och det var kanon väder :) NU SNÖARE och är 0 grader :huvet :huvet

att det ska vara så svårt att få sommar :) vill ju köra:yoparty

samma här! De pligas för fullt! men va glad, det är låååångt kvar tills d är 10+ i luleå! :mad:
 
Hur är service intervallerna?
Tänkt köpa en begagnad som rullat ca 12-1300 mil. 100mil 1000mil har jag sett i tråden men om det är nåt där imellan? Och hur ser det ut över 1000mil.
Skiljer det nåt på årsmodellerna? 04-06 som är intressant för min budget.

100 mil 1000 mil och sen är det vart 1000:e mil. Har kört snart 1700 mil med min utan några större problem.
Hade klödd med att kopplingsgvaiern var dragen på fel sätt så att den låg och skavde mot hastighetmätarten.
Fick givetvis en ny mätare på garantin så bortsett från det har jag inte haft några problem alls så det är ett bra köp du gör. Det ända jag gjort mellan serviceintervallerna är att byta däck och smörja kjedjan.

Någon har tidigare skrivit att det är något "skydd" vid fotpinnarna som är utbytbart på de nyare modellerna. Tycker själv att det kvittar då det slitits bort lack från ramen kring fotpinnarna på min.
Det spelar med andra ord ingen roll om man kan byta ut en liten plåtbit som blivit repig när ytan runt omkring det utbytbara också är repigt.
 
Har en -04 så jag har den med helgjutet skydd. Ledsnade på att
lacken blev bortnött så jag polerade upp hela skiten istället.
 
Tack för svaren får se ifall det blir affär till helgen eller inte kommer givetvis tillbaka då :)
 
Skulle vilja påstå att du gör lite som du vill i den frågan eftersom det
är insprutning på hojen. Många brukar feta upp blandningen lite genom
att gå in i serviceläget på ECU för att motorn inte ska smälla vid
gasuppsläpp. Vill du däremot verkligen ha ut full effekt så är det nog
power commander samt nytt luftfilter som ska på också + en riktig
bänkning.


Kan nån förklara hur man går till väga för att ta sig in i serviceläget?
Har satt på Leo slipon och nu vill den bakskjuta vid gassläpp.
Skulle gärna vilja få bort det.
 
Håll ner 'select' + 'reset' samtidigt som du slår på tändningen.
Håll kvar tills det står 'diag' på displayen.
Klicka select för att komma till CO
Håll ner 'select' + 'reset' i ca 2 sekunder för att komma in.
Ääh fan va jobbigt det blev att skriva. Kolla denna länk istället:
http://www.fjr1300.info/howto/co_adjustment.html
Det som skiljer är att vi på fz6 endast har 2 värden att justera eftersom
insprutningen är 'ihopkopplade' så ett värde styr 2 cylindrar medan det
andra styr dom andra 2.

Tror det finns information här på sporthoj också om du söker.

Edit: tanka ner service manualen på denna länk: http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-technical/320-2004-through-2007-manuals-download-here.html
 
Last edited:
Igår kväll tittade jag på mitt nya slip-on.. Enl instruktionen skall man koppla bort wirerna till EXUP ventilen och ta bort dem... Gjorde du detta eller kopplade du bara loss dem under sadeln??

Hela EXUP ventilen skall ju demonteras vid mont av slip-on:va :va

Jag kopplade bort vajrarna från den lilla motorn under sadeln och sen tog jag bort originaldämparen bara. Funkar bra. Vet inte om det var svaret du sökte dock? Lycka till :)
 
Jag har lite problem med mina backspeglar...Jag är lite för bred så jag ser ju fan inget bakåt...:mad:
Hur har ni andra gjort om ni har samma problem?
 
Hallå alla fz6-n åkare .. Har kollat runt lite nu och skall köpa en fz6-n. Men jag undrar om det är någon skillnad på 2007 och 2008 skall köpa 78hk varianten. 2007 kostar 59.900kr ny 2008 ny 64.900kr det är ju nästan ingen skillnad är det bättre att köpa 2008 för andrahandsvärdet ? sedan om det skulle vara någin skillnad på modellerna ? ram eller mättare m.m ? tacksam för svar..
Mvh/ Philip
 
Hallå alla fz6-n åkare .. Har kollat runt lite nu och skall köpa en fz6-n. Men jag undrar om det är någon skillnad på 2007 och 2008 skall köpa 78hk varianten. 2007 kostar 59.900kr ny 2008 ny 64.900kr det är ju nästan ingen skillnad är det bättre att köpa 2008 för andrahandsvärdet ? sedan om det skulle vara någin skillnad på modellerna ? ram eller mättare m.m ? tacksam för svar..
Mvh/ Philip

Om det är 78hk varianten du ska ha så tror jag inte att det är några
skillnader alls mellan årsmodellerna eftersom den har 'gamla' svingen,
instrumenteringen och kåporna osv osv.
 
Så då var mav med i FZ crewet. Idag Köpte jag en sprillans 2008 Fz6-n 78hk. Funerar på Leo eller några andra slipon. Någon som har tips på billiga men ändå bra slip ? Känns jävligt bra med en ny hoj skön kännsla :) Ses på vägarna i sommar.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top