Yamaha FZ 6 N ?!?

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
tjena, ny här !! Kommer troligen köpa mig en sådan i dagarna, någon med erfarenheter av den, 2005:a ( uppföljaren till Yamaha "fazer" ). Kommer ta en helt ny 05:a som får stå o vänta på våren 2006 !!!

Kan man kalla den streetfighter ?! :va

Går under streetkategorin i Yama`s katalog... :hihi

Jonas W skrev:
tjena, ny här !! Kommer troligen köpa mig en sådan i dagarna, någon med erfarenheter av den, 2005:a ( uppföljaren till Yamaha "fazer" ). Kommer ta en helt ny 05:a som får stå o vänta på våren 2006 !!!

Kan man kalla den streetfighter ?! :va

Går under streetkategorin i Yama`s katalog... :hihi

Kan man väl absolut göra med lite småmoddar: rensa häcken från plast, effektpipor etc....utseendet har den ju helt klart.

Jag köpte mig en ny förra säsongen (silver/svart..skitsnygg) efter att ha provkört det mesta naket i klassen. Hade siktet inställt på en Monster 620 men den var lite av en besvikelse motormässigt. Hornet 600 låg också bra till i finalfältet men Yaman kändes modernare och motorn mer flexig med ett bredare register. Och jag gillar verkligen designen...Yama har koll på det numera...kolla bara Bulldoggen, MT-01 mfl...

Summa summarum: mkt trevlig bushoj, enormt lättkörd med bra klipp i motorn och underbart vasst ljud (Devil kolfiber). Som alla nakna hojar har den sina begränsningar på långfärd (i 140 är det inte så kul utan kåpa) men det går, även med passagerare. Försäkringsmässigt ligger den också bra till (klass 5). Billigast för mig var LF Yamaha Power Insurance och Bilsport/MC. Pröjsade ca 5000 kr hel/hel (zon 2, 35 år, full bonus, hojkort sedan -92).

Jonasr här på SH köpte den av mig, kolla med honom. Tror tom han ska sälja den, fattig student som han är. :hihi Tror den gått runt 500 mil.

men.. jag vill med köpa en sån.. fast med kåpa. Om man bara inte velade så mycket... Dom går ju för under 70 000 nya nuförtiden.

Ang försäkring så fick jag mellan 11 och 13 kakor per år hel/hel via yamaha power insurance. Jag har inte lapp ännu (kör upp den 21a) och fyllde 30 i år, bor i zon 1. Jämför man men andra likvärdiga hojar så är det mkt billigt. När jag väl haft kortet ett tag ramlar den ner mot 6 000-10 000 beroende på hur länge jag haft lappen, skadefritt. Om jag skriver mig i zon 2 där jag bor så blir det ännu billigare men o andra sidan är skatten 4% högre :va

ecce

eccentric skrev:
men.. jag vill med köpa en sån.. fast med kåpa. Om man bara inte velade så mycket... Dom går ju för under 70 000 nya nuförtiden.

Ang försäkring så fick jag mellan 11 och 13 kakor per år hel/hel via yamaha power insurance. Jag har inte lapp ännu (kör upp den 21a) och fyllde 30 i år, bor i zon 1. Jämför man men andra likvärdiga hojar så är det mkt billigt. När jag väl haft kortet ett tag ramlar den ner mot 6 000-10 000 beroende på hur länge jag haft lappen, skadefritt. Om jag skriver mig i zon 2 där jag bor så blir det ännu billigare men o andra sidan är skatten 4% högre :va

ecce

har du inte handlat än??? :7peta Köp en gammal go gixxer som din bror så har du löst problemet.

Kåpa är gay.... :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...