Yamaha FJR 1300

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Hej,

Kollegan är sugen på en FJR 1300. Fått pris på en ny 07:a och en ny 08:a. Någon som vet om det är någon skillnad mellan dessa årmodeller? Uppdateringar osv.

Tack på förhand!

:) Hans Olof
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tror att det ska vara samma hoj.
Men han gör ett klokt val, det är riktigt trevliga hojar det där! Sen, när jag blir rik, då ska jag ha en sån till semesterturerna :tummenupp Fast den funkar ju faktiskt till väldigt inspirerad körning också :tummenupp
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Okej, nån som vet något mer? Om det är samma hoj 07 och 08, vad tycker panelen att prisskillnaden ska vara? Båda hojarna är nya och med samma utrustning.
 

BaloOctane

CrashTestDummie
Gick med
17 Jul 2008
Ort
Örkelljunga
Hoj
1988 Kawasaki GPX600R
Jag vill minnas att ABS:n blev uppdaterad till -08 så att den inte skulle vara så klumpig i ingreppet. Sen tror jag att de plockade bort den progressiva gasen till -08 också. Alltså att rullen blir trögare att dra runt ju fortare det går. Något som många ägare klagat på ger värkande handleder på motorvägen. vilket borde göra en del på priset. En ny -09 kostar om jag inte miss minner mig 155,900, och då borde väl -08 vara c:a 15,000 billigare. Stämmer det med mina tankar om uppdatering ska isåfall inte en -07 kosta mer än 120,000 om den är helt ny från butik.
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Någon som vet om de finns, hankontakt att få tag på till den fördragna laddningen??
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top