Yamaha fazer streetfighter turbo

Läste om ditt bygge i bomber:tummenupp väntar på nästa nummer så man får se den färdig:)

Nu så... nu är hon upp startad och andas lite bättre:D gick faktiskt förvånansvärt smidigt... i början rök det ganska mycket olja och sånt men det var bara gammalt skit som skulle brännas väck... efter det ville hon inte ladda som hon skulle men det felet visade sig vara en slang som hamnat lite i kläm och ett för snällt spänt westgate stag:tuttar

I väntan nu på bänkning laddar hon 0.3 och det ska vi väl kunna skrämma upp till 1.0 iaf tycker jag:)

efter bänkning när allt fungerar och sånt ska den lackas och allt ska polaras igen men jag tycker inte det e lönt att lägga ner för mycket kärlek innan det är gjort...

ETT STORT TACK TILL CONNY SOM STÄLLDE UPP MED EN HJÄLPANDE HAND FRÅN KL FYRA PÅ FREDAG KVÄLL TILL KL TVÅ LÖRDAG MORGON...!

TACK SOM FAN HADE INTE GÅTT UTAN DIG:yoparty

Fan blir fan rörd nu fan! =)... ahhhh det var ballt och det slutade ju bra =):tummenupp och kebaben var ju inte helt dålig den heller haha

klart häftigaste och snyggaste yamaha jag sett

Last edited:
Fan blir fan rörd nu fan! =)... ahhhh det var ballt och det slutade ju bra =):tummenupp och kebaben var ju inte helt dålig den heller haha

klart häftigaste och snyggaste yamaha jag sett

Haha nä det gick helt klart över förväntan!

tackar dom orden värmer då det ligger ett par timmars jobb bakom:yoparty

hehe får planera våran "mini bomber weekend" lite mer nogrant sen tycker jag:D

Haha nä det gick helt klart över förväntan!

tackar dom orden värmer då det ligger ett par timmars jobb bakom:yoparty

hehe får planera våran "mini bomber weekend" lite mer nogrant sen tycker jag:D

oh yes!!! johanna och andreas ska ha fest så vi kan ju dra dit senare på kvällen när vi är som bäst laddade hehe!

fan vad fett det ska bli den 21/22 och sen efter metaltown!

oh yes!!! johanna och andreas ska ha fest så vi kan ju dra dit senare på kvällen när vi är som bäst laddade hehe!

fan vad fett det ska bli den 21/22 och sen efter metaltown!

Haha låter farligt... vet vilka som kommer e de samma som vanligt eller...?

ahh ja metaltown:yoparty undrar om de e fler go gubbar från sh som ska dit...?:yoparty

kommer de någon fin film på den vakra skapelsen?

Japp tanken e ju så iaf:P

Last edited:
Jaha det verkar som om den där filmen får vänta någonting sa upp sig i motorn och det började skrammla lite halv konstigt så nu ligger hon på opperationsbordet igen... men frukta inte jag kommer tillbaks och då med mycket mer ladd...! hehe

Hittat vad de var som gav upp i motorn?:)

nä tyvärr inte... hittar interiktigt motivationen men jag ska förhoppningsvis hinna städa lite i garaget i helgen sen kanske man kan börja jobba sig neråt och lyfta toppen och sånt... jag har redan kollat lyftare och kamkedja men dom var hela och fina...

då när jag var ute och körde och upptäckte att det började höras konstigt stannade jag den direkt och sen startade jag den inte förens typ en vecka senare och då skrammlade det inte alls lika mycket. men det var ju förmodligen för att man inte belastade maskinen så mycket...:S

Om det finns någon där ute som av en slump skulle ha en sån här motor liggandes går det jätte bra att pm:a mig för jag handlar gärna:D

Bump?

Hur har det gått? Vad var trasigt? Fått tag på motor eller liknande? Om du har fått tag på motor och inte behöver vevaxeln, svänghjulet o generatorn är jag spekulant :D :näsblod

Detta kallas RAS...!

jahapp det visade sig vara precis som man trodde två av fyra lager till vevstakarna var total kass så nu är frågan ska man fortsätta fixa med denna motorn eller köpa en annan...? Upptäckte att man måste dela hela blocket oxå för att lyfta ur vevaxeln känns som att det är jobbigt... eller..? hehe

Jag noterade även att insugsventilerna var mycket svartare på fyranscylinder(höger se bild) än på någon annan vad kan detta bero på...?

lägger även upp lite bilder på härligheten och lite annat:yoparty

Obs vid byte av motor kommer inte turbo kittet sättats på så ni kan komme med ett bud säljes helt komplett isf...

Bifogat

• DSC00045.JPG
    DSC00045.JPG
    94.1 KB · Visningar: 103
  • DSC00046.JPG
    DSC00046.JPG
    100.4 KB · Visningar: 90
  • DSC00047.JPG
    DSC00047.JPG
    105.5 KB · Visningar: 141
  • DSC00048.JPG
    DSC00048.JPG
    114.9 KB · Visningar: 120
  • DSC00049.JPG
    DSC00049.JPG
    103.6 KB · Visningar: 84
  • DSC00051.JPG
    DSC00051.JPG
    123.6 KB · Visningar: 80
  • DSC00052.JPG
    DSC00052.JPG
    144.3 KB · Visningar: 97
  • DSC00057.JPG
    DSC00057.JPG
    84.6 KB · Visningar: 89
Slipa till dem med vinkelslipen så blir de som nya! Eller inte :D De var inte så snygga faktiskt... hoppas det inte blir alltför kostsamt, men veven lär väl inte vara så fin.

Ouch, det där var ju mindre roligt.

verkligen inte det suger ganska hårt...:D

Slipa till dem med vinkelslipen så blir de som nya! Eller inte :D De var inte så snygga faktiskt... hoppas det inte blir alltför kostsamt, men veven lär väl inte vara så fin.

haha jag ska lägga i lite med migen sen slipar jag ner det värsta bara:yoparty
facktiska så ser inte veven speciellt skadad ut alls den e nog förhållande vis okey. Visst men ser ju att det har gått runt men där e inga repor eller avlagringar...

Vet du om det är svårt att dela blocket för att ta ut hela veven... eller ja rättare sagt plocka itu brukar gå bra men de e värre att sätta ihop:D hehe

Last edited:
haha jag ska lägga i lite med migen sen slipar jag ner det värsta bara:yoparty
facktiska så ser inte veven speciellt skadad ut alls den e nog förhållande vis okey. Visst men ser ju att det har gått runt men där e inga repor eller avlagringar...

Vet du om det är svårt att dela blocket för att ta ut hela veven... eller ja rättare sagt plocka itu brukar gå bra men de e värre att sätta ihop:D hehe

Ja, bara slipa lite lätt efteråt. Det sliter till sig när det väl snurrar :D Hehe, kanske inte att rekommendera, men du kan ju alltid prova :D

Nä, det är inte så svårt att klyva blocket. Har du verkstadshandbok så du kan se åtdragningsmoment så är det ett plus eftersom det är viktigt att få rätt moment på de genomgående bultarna som som går på var sin sida om veven. Dras de för hårt eller för löst får du fel spel mellan vev och lager. Annars är det inte så mycket att tänka på, det är bara att skruva (lycka till att hitta ALLA bultar och muttrar innan första delningsförsöket :D ) och knacka isär. Blir ganska många bultar, så försök märka upp allt på någon sätt.
Vissa hojar (gammelgixxers iallafall) har ett jävla plåtbleck bakom kopplingskorgen som håller ihop blockhalvorna och håller lagret på plats, så kopplingen måste bort. Men om det är så på din hoj vet jag inte. Kolla i boken. Räkna med en arbetsdag för att klyva och sätta ihop första gången. Tar en stund, men det är inte svårt!

Ja, bara slipa lite lätt efteråt. Det sliter till sig när det väl snurrar :D Hehe, kanske inte att rekommendera, men du kan ju alltid prova :D

Nä, det är inte så svårt att klyva blocket. Har du verkstadshandbok så du kan se åtdragningsmoment så är det ett plus eftersom det är viktigt att få rätt moment på de genomgående bultarna som som går på var sin sida om veven. Dras de för hårt eller för löst får du fel spel mellan vev och lager. Annars är det inte så mycket att tänka på, det är bara att skruva (lycka till att hitta ALLA bultar och muttrar innan första delningsförsöket :D ) och knacka isär. Blir ganska många bultar, så försök märka upp allt på någon sätt.
Vissa hojar (gammelgixxers iallafall) har ett jävla plåtbleck bakom kopplingskorgen som håller ihop blockhalvorna och håller lagret på plats, så kopplingen måste bort. Men om det är så på din hoj vet jag inte. Kolla i boken. Räkna med en arbetsdag för att klyva och sätta ihop första gången. Tar en stund, men det är inte svårt!

Ja jag har en på datorn som e på engelska men den ska nog duga:D
tackar för tipsen dom kommer nog bra till pass...!

Fan det lutar nästan åt att hitta en begnagrad motor och slänga dit och bygga på min gixxer istället det lär ju hålla bättre och om inget annat finns det ju lite mer reservdelar till den iaf:tuttar

Någon som är intresserad av att köpa ett helt komplett turbokitt...? skall lägga ut det på annons nu för att gynna nya projekt...! kom med ett vettigt bud så får vi se vad som händer...!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT