Yamaha FAZER 1000

Ante M

Team Mortec
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
fz1-s 06 Såld
Är de nån som vet vad de är för försäkring på en sån? :confused:
Kanske är de nån som har ett regg nummer på en så man kan ringa å kolla.
Har funderat på att köpa en, så man vill ju gärna kolla upp hur mycke de kostar att äga en.

Ante M skrev:
Har funderat på att köpa en, så man vill ju gärna kolla upp hur mycke de kostar att äga en.

Den lär ligga i 7an i vilket fall.
dvs dyraste klassen.

Ante M skrev:

Den ligger i 7'an som Silwer sa. Det beror mycket på om du bor i stad eller by (jag vet inte direkt hur Umeå kan klassas, hehe) Men jag bor i en trött by ute på vischan, så jag har ganska hygglig försäkring på min :)

Det är väl 600an som ligger i sexan, en 140-hk hoj ligger sällan där, om det inte är en FJR1300 och Bilsport&MC.

TheDude skrev:
Den ligger i 7'an som Silwer sa. Det beror mycket på om du bor i stad eller by (jag vet inte direkt hur Umeå kan klassas, hehe) Men jag bor i en trött by ute på vischan, så jag har ganska hygglig försäkring på min :)

Vad menar du med en hygglig försäkring? :confused:
Hur mycke är de i kronor

Morsan har en sådan, visserligen 50+ men yamaha har någon deal med länsförsäkringar, ring ditt lokala kontor så vet de. Jag tror hon pröjsar typ 3000 spänn helår, å då får jag låna den hur mycket jag vill. Det frågade hon om typ 3ggr med försäkringsgubben, trots att jag inte bor på samma adress.

Hon bor utanför Gävle iaf..... vad nu det hjälper dig. MEn det är inte storstad typ

Jag kikade på 03:orna förra året och hörde mej för om Yamaha Power Insurance.

Yamaha R1, R6 och Fazer skulle alla kosta 9700:- hel/hel. Zon 4, 30 år osv

Ante M skrev:
Vad menar du med en hygglig försäkring? :confused:
Hur mycke är de i kronor

1400 kr/mån helförsäkrat (jag betalar bara månadsvis och kan ställa av och på när jag vill)

Tom Byron skrev:
Morsan har en sådan, visserligen 50+ men yamaha har någon deal med länsförsäkringar, ring ditt lokala kontor så vet de. Jag tror hon pröjsar typ 3000 spänn helår, å då får jag låna den hur mycket jag vill. Det frågade hon om typ 3ggr med försäkringsgubben, trots att jag inte bor på samma adress.

Hon bor utanför Gävle iaf..... vad nu det hjälper dig. MEn det är inte storstad typ

Faan,,,, åker morsan din Fazer 1k.
Respekt :rock :rock
Kan vi inte byta morsa, min höll på ramla av pinn när hon såg min hoj första gången och när jag förklarade att det är "bara" är 107hk på 200kg blev det inget bättre direkt. Själv rattar hon en 1.4liters Golf på 60hk.

Lite fränt när man typ tankar på en mack eller någe, å typ alla ungar springer fram till hojen å spanar så är det en "tant" (sorry mom :gnissla ) som tar av sig hjälmen, haha faan va jag har garvat denna sommar :Bugar Hon åkte bandit 600 innan, men då var det aldrig någon som brydde sig

Linkan skrev:
Faan,,,, åker morsan din Fazer 1k.
Respekt :rock :rock
Kan vi inte byta morsa, min höll på ramla av pinn när hon såg min hoj första gången och när jag förklarade att det är "bara" är 107hk på 200kg blev det inget bättre direkt. Själv rattar hon en 1.4liters Golf på 60hk.

Tom Byron skrev:
Lite fränt när man typ tankar på en mack eller någe, å typ alla ungar springer fram till hojen å spanar så är det en "tant" (sorry mom :gnissla ) som tar av sig hjälmen, haha faan va jag har garvat denna sommar :Bugar Hon åkte bandit 600 innan, men då var det aldrig någon som brydde sig

Hon är ju mor till en guru, så hon måste vara lite tuff, hehe :D :bow :bow

Ante M skrev:

kolla på http://www.yamahacenter.com sök på fazer.
de har med samtliga regg nr.
tänk på Yamaha Power Insurance från http://www.lansforsakringar.se/

--h

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...