Yamaha epost?

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
bmw f650 gs -04
Tja har letat runt ett tag och kollat på yamahas olika hemmsidor...
men jag hittar INGEN mail till dom... :huvet

Jag tänkte fråga dom lite saker om strypningen till min yamaha tdr -98 eftersom det är en så ovanlig hoj och ingen verkar veta vart den är strypt... :banana

Nån som vet epost adressen till yamaha? :P

Rstu skrev:
Tja har letat runt ett tag och kollat på yamahas olika hemmsidor...
men jag hittar INGEN mail till dom... :huvet

Jag tänkte fråga dom lite saker om strypningen till min yamaha tdr -98 eftersom det är en så ovanlig hoj och ingen verkar veta vart den är strypt... :banana

Nån som vet epost adressen till yamaha? :P

Leta upp ett företag som säljer/har sålt dom hojarna. Dom kan nog svara på det.

Om du ringer dom jag ringde till Honda Sverige (Fast Yamaha då) så skickas du bara till närmaste Honda (Yamaha) återförsäljare.

Tror det är samma motor som i DT på din, då borde det vara en strypning i kröken och en tjock topplockspackning!

KalleNorton skrev:
Tror det är samma motor som i DT på din, då borde det vara en strypning i kröken och en tjock topplockspackning!

Det är just det... "JAG TROR" :fatta!

vissa TROR att det är katalysatorn.. vissa tror att det är låst gashantag.. vissa tror att det är toplocket.. vissa tror att det är blahablahablaha :D vill juh veta :banana

Rstu skrev:
Det är just det... "JAG TROR" :fatta!

vissa TROR att det är katalysatorn.. vissa tror att det är låst gashantag.. vissa tror att det är toplocket.. vissa tror att det är blahablahablaha :D vill juh veta :banana

Förlåt, såg ut som det stog DTR, sorry! :3freak

Kolla registreringsbeviset! (KUKORD :mad: )

Kolla själv var den är då?

eller är det svårt?

marcus_136 skrev:
Hur svårt kan det vara och kolla själv?

jo klart man kan kolla upp själv men pga av att jag inte är särskilt duktig på det så vågar jag inte ex bränna upp avgassystemet kolla ifall det sitter en plugg i och sen svetsa ihop det som jag är tvungen att göra ifall det ex är en plugg i avgassystemet...

Jag tycker det känns säkarare att fråga iaf...

Klart du ska fråga, om man inte frågar så får man inget veta!
vet tyvärr inte så mycket själv om Dt:na men det ryktas ju om att hela toppen skulle vara en lågkompsvariant där av effekten, men som sagt det finns folk här inne som kan sådant!

shoik skrev:
Klart du ska fråga, om man inte frågar så får man inget veta!
vet tyvärr inte så mycket själv om Dt:na men det ryktas ju om att hela toppen skulle vara en lågkompsvariant där av effekten, men som sagt det finns folk här inne som kan sådant!

ja det är klart det finns folk här som kan det men det finns också massa som TROR..
och då känns det bättre att fråga dom på yamaha där man får 100% rätt svar...

Rstu skrev:
ja det är klart det finns folk här som kan det men det finns också massa som TROR..

Eller så plockar du loss och kollar själv!?!??!?!?!?!??!?

:tomten

Rstu skrev:

Vill bara säga en sak. Vet du en sak varför vi såkallade TROR?! För vi vet oftas var det sitter och det finns inte så många sätt en strypning kan sitta.
Varför då hålla på och tjafsa?! ring då din fucking jävla yamaha istället för att besvära oss? Om du inte vill plocka loss kröken och kolla om den sitter där. Fast det är iförsig svårt att göra när tummen sitter i röven.

Tack för mig. :corn

DJM skrev:
Vill bara säga en sak. Vet du en sak varför vi såkallade TROR?! För vi vet oftas var det sitter och det finns inte så många sätt en strypning kan sitta.
Varför då hålla på och tjafsa?! ring då din fucking jävla yamaha istället för att besvära oss? Om du inte vill plocka loss kröken och kolla om den sitter där. Fast det är iförsig svårt att göra när tummen sitter i röven.

Tack för mig. :corn

aaaaaaaaaahhahahaha det är ni som gör er besvär.. huvud frågan var om någon visste epost adressen till yamaha.. så varför svarar du "fucking" inte på det då? :banana

Rstu skrev:
aaaaaaaaaahhahahaha det är ni som gör er besvär.. huvud frågan var om någon visste epost adressen till yamaha.. så varför svarar du "fucking" inte på det då? :banana

Din dumma, dumma riktigt jävla dumma sak, det står på deras sida! Flera adresser till och med! :kocko :7peta :dummer

Sen kan du logga ut från SH innan jag gör det åt dig. (Kan alltid hända)

Visst är det väl för underbart att ha så goda och trevliga medmänniskor som vissa av våra forumsvänner. Eller vad säger du, Rstu?

På Yamahas hemsida kan du söka efter vilken återförsäljare som är närmast för dig. Slå en signal dit. Huruvida de kan eller är villiga att ge dig info om hur du ostryper din hoj får du se. Lägg upp det här sen om du får reda på något bra så kommer det med i tråden över hur olika 125:or ostryps.

Återförsäljare för Yamaha i närheten av Falun

utacha75: God jul och gott nytt år...

Estmo: Jag frågade en av yamahas återförsäljare och dom sa att det ej var samma motor som i DT utan någon annan som dom inte berätta vilken :)

Dom sa även att om den va strypt så satt strypningen mellan cyl och avgas... o
Och när jag kollade där så hittade jag en liten "kon" som satt fastsvetsad på 3 punkter.
Det är det den jag ska ta bort va?

Rstu skrev:
Dom sa även att om den va strypt så satt strypningen mellan cyl och avgas... o
Och när jag kollade där så hittade jag en liten "kon" som satt fastsvetsad på 3 punkter.
Det är det den jag ska ta bort va?
Japp, då har du hittat strypningen. Bifogar två (visserligen dåliga) bilder på hur ett strypt respektive ostrypt avgassystem ser ut på mina hojar. Det borde se ungefär likadant ut på din.

Bifogat

• Strypt avgassystem.jpg
    Strypt avgassystem.jpg
    48.3 KB · Visningar: 58
  • Ostrypt avgassystem.jpg
    Ostrypt avgassystem.jpg
    46.3 KB · Visningar: 52
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...