Yamaha DT?

Denkan

f.d. Dennis_DJ
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Finland,Vaasa
Hoj
suzuki rm 250 -01
yamaha dt

okej. det här har varit uppe förut men jag har inte hittat de svar jag söker.....

jag har en nyinköpt yamaha dt125r -98 som jag tänker modda lite i vinter.

det första jag kommer att göra är att trimma den....tänker skaffa ett trimmmavlopp m.m.
så nu undrar jag vilket är det bästa trimmavloppet till en dt....
och vad kan toppfarten bli????
och krashar motorn i många dt när man trimmar den???

det andra som jag tänker göra är att byta till mini blinkers och kanske byta till ett diod baklyse....
nu undrar jag:
vilka är de snyggaste ochmest prisvärda blinkers som finns på marknaden????
och har någon förslag om hur man gör ett diod baklyse själv????


:va :confused: :va :confused: :va :confused: :va :confused: :va
 
så nu undrar jag vilket är det bästa trimmavloppet till en dt....
Giannelli är ett vanligt märke, http://www.giannelli.com

och vad kan toppfarten bli????
Kanske 120-130 med rätt drevning?

och krashar motorn i många dt när man trimmar den???
Nej, aldrig. Det är en Yamaha.

vilka är de snyggaste ochmest prisvärda blinkers som finns på marknaden????
Det som är snyggast för dig är inte snyggast för någon annan, och vice versa.

Btw, bra val! :tummenupp
 
Dennis_dj skrev:
det andra som jag tänker göra är att byta till mini blinkers och kanske byta till ett diod baklyse....
nu undrar jag:
vilka är de snyggaste ochmest prisvärda blinkers som finns på marknaden????
och har någon förslag om hur man gör ett diod baklyse själv????


:va :confused: :va :confused: :va :confused: :va :confused: :va

Kolla på www.touring.se där har dom skitmycket blinkers. många snygga också. har själv köppt därifrån. tänk på att du tar hem ett par reservlampor om du ska ha vitt glas. sällsynta nämligen med 23W gula
 
går det månne att bara köpa "kröken" och använda den sista delen orginal ljuddämparen? eller passar de inte ihop?
 
Dennis_dj skrev:
går det månne att bara köpa "kröken" och använda den sista delen orginal ljuddämparen? eller passar de inte ihop?

Kör man 180cc med originalsystem?

Byta hela om du ska hålla på, inte lönt annars ju.
 
Solid snake skrev:
Kör man 180cc med originalsystem?

Byta hela om du ska hålla på, inte lönt annars ju.



fyxim körde/kör (?) sin crm med 180 cc och orginalböj + first racing dämpare för trimkröken är ju verkligen avstämd till orginalcylindern, så trimböjen ströp bara för cylindern. Äh pma honom och fråga istället.


OT : puss snake :hihi
 
spectre skrev:
fyxim körde/kör (?) sin crm med 180 cc och orginalböj + first racing dämpare för trimkröken är ju verkligen avstämd till orginalcylindern, så trimböjen ströp bara för cylindern. Äh pma honom och fråga istället.


OT : puss snake :hihi

CRM o DT e en jävla skillnad ditt ålahue! :mad:
 
spectre skrev:
förlåt. jag trodde att dt var 2takt :kocko

Nä DeT e tRe tAkT jU fAtTaR Du vÄl, mInSsT 100 hEsStAr MeR dÅ jUh!! :kocko :kocko :kocko

Kan ju ha med portningen o slaget o göra... :7peta
 
Man kan ju alltid köpa sig en konsats som är skräddarsydd till sin hoj och sen svetsa ihop den.. kostar inte mkt mer än vad ett vanligt trimrör gör
 
spectre skrev:
HAHAHA så du menar att ett trimrör för 125cc ( orginal ) är bra anpassat för malossi 180cc cylinder?

Det var inte jag som sa att CRM går bättre med originalpipa till 180cc... :tomten
 
Nisse Järnet skrev:
Är R:en så seg?? Köp en LC, billigt trim ;)

Jag har bara läst mig till det. Min är originalisk, fast den gör 120 ändock så den går nog lite bättre med trim kanske... :tungan
 
Dennis_dj skrev:
går det månne att bara köpa "kröken" och använda den sista delen orginal ljuddämparen? eller passar de inte ihop?
Brukar oftast inte passa ihop. På mitt gianelli är det absolut helt olika fästen. går inte ens gämföra.
 
Tjet skrev:
Jag har bara läst mig till det. Min är originalisk, fast den gör 120 ändock så den går nog lite bättre med trim kanske... :tungan



jag kan få upp min i 120 i lite medvind när min är strypt så den ska nog gå lite fortare än det om man har effekt rör.
 
whitesnake skrev:
jag kan få upp min i 120 i lite medvind när min är strypt så den ska nog gå lite fortare än det om man har effekt rör.
En i närheten här kör en gammal DT 84a med 19hk den gör 120 så det tror jag säkert.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top