Yamaha dt 50/s1 caferacer

pebbellake

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
KTM 625
Lägger upp ett par bilder på mitt senaste bygge, liten men naggande god:tungan
DT 50 ram,motor, flyttad fs1 tank,kortad sadel samt bakram,fs1 framgaffel och framhjul, sänkt lyse,clipon, 63cc ,8 läppars kolfiberreeds,portad, pipa,ombyggd högkomtopp,20 mm mikuni, 3 lamellskoppling,hpi tändning, tilbakaflyttade fotpinnar och reglage.
 

Bifogat

  • 20180904_131404.jpg
    20180904_131404.jpg
    102.3 KB · Visningar: 379
  • 20180904_131141.jpg
    20180904_131141.jpg
    94.3 KB · Visningar: 248
Får nog hålla med moddlaren här. Tanken ser lite felmonterad ut, lite för långt bak och lite för mycket mycket framåtlutad.

Kom och tänka på den här som du säkert redan sett och hämtat inspiration ifrån.
 

Bifogat

  • 18056661_10158421645000532_7629139163471052796_n.jpg
    18056661_10158421645000532_7629139163471052796_n.jpg
    64.4 KB · Visningar: 202
Till skillnad från dem ovan gillar att du vågat tänka lite annorlunda. Finns ju redan tusen hojar som ser ut som den som tvåtaktsmannen la upp bild på, så varför ska du göra en till? Kul också att bygga på en så liten motor, även om det såklart blir lite tomt under tanken.
 
Hur snabbt bromsar man ner fran 100 med dom bromsarna?
 
Hej.
Av någon anledning ser jag inte bilderna. Står bara "Bifogade miniatyrer" men inga synliga sådana.
Någon som vet varför?
 
Tips: Flytta bak/upp fotpinnarna ordentligt, det är det som gör caféracerstuket tillsammans med cliponstyret.

Kul bygge!


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 
Ta detta på rätt sätt, det ju ut att vara hygglig klass på bygget och inte som många andra "förstörda" hojar som skulle lämnats orörda.

Om det var min moppe skulle höjt tanken i framkant och sänkt sadeln i bakkant så man fick en mer horisontell cafelinje, nu tycker jag att den lutar för mycket framåt och att för mycket av ramen sticker upp framför tanken. Sen skulle jag nog också flyttat fotpinnarna mer bakåt, tror också att man vinner lite i körställning på det.

Smaken är ju som baken, är man nöjd så är det ju bra. Själv blir jag sällan nöjd med det jag gör finns alltid nåt som skulle gått att göra bättre;)
 
Ta detta på rätt sätt, det ju ut att vara hygglig klass på bygget och inte som många andra "förstörda" hojar som skulle lämnats orörda.

Om det var min moppe skulle höjt tanken i framkant och sänkt sadeln i bakkant så man fick en mer horisontell cafelinje, nu tycker jag att den lutar för mycket framåt och att för mycket av ramen sticker upp framför tanken. Sen skulle jag nog också flyttat fotpinnarna mer bakåt, tror också att man vinner lite i körställning på det.

Smaken är ju som baken, är man nöjd så är det ju bra. Själv blir jag sällan nöjd med det jag gör finns alltid nåt som skulle gått att göra bättre;)

Håller med till 100%. FRÄNT med en vass liten tvåtaktare!!!! Men följ råden ovan tycker jag!:):fakta:tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top