Yamaha DT 125X -06, strypningar ?

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Nu är det inte så jätte långt kvar till 125a, och jag har fått några tankar på Yamahan, man hinner ändra sig många gånger om hoj-val :kocko, men det är väll så antar jag.. Hoppas ni orkar med alla mina olika tankar om hojar ;)

Farsan och jag hade tänkt bila ner till Tyskland och köpa en där nere.
Då har jag tittat på den här (Finns väldigt många olika -06or, tar denna som exempel) Yamaha Dt -06

Jag tror iofs att det kanske kommer räcka med original effekten, men en fråga..
Finns det några strypningar på dennna, vet inte om det är någon som har en sån här, men det kanske finns nån som har en -05a eller kanske till och med en -04a, eller bara någon som kan DT :)

Adam

Måste bara säga att den va riktigt snygg. Tyvär heter den Dt och Dt för mig är Dt fix (laga en skit moppe med silvertejp alt ståltråd)

Det är samma motor från 03 och fråmåt så om du söker hittar du nog ganska mycket.

prulle skrev:
Måste bara säga att den va riktigt snygg. Tyvär heter den Dt och Dt för mig är Dt fix (laga en skit moppe med silvertejp alt ståltråd)

Det är samma motor från 03 och fråmåt så om du söker hittar du nog ganska mycket.

Sant, dt-moppen blir det mycket fix med, har oxo jag egna erfarenheter av (däremot bara dom gammla modellerna, en annan polare har en DT50 -04a som det aldrig varit problem med).. Men folk med DT125 har jag aldrig hört något sådant om..

För mig, är Yamaha kvalité (inklusive deras DT serie såklart).

Köp icke 125a i Tyskland för det är dyrt att fixa deras strypningar. Dessutom tjänar ni inget på att åka ner då den kostar 45.000 i Sverige. Sen så skulle jag köpt überjahn's om jag var du. Då får du mer pengar över till BRA kläder. + att du får den stylad avstrypt och klar

För du vet väl att kläder är ett måste och går på några tusen. Mitt ställ kostade runt 4000

Wargen skrev:
Köp icke 125a i Tyskland för det är dyrt att fixa deras strypningar. Dessutom tjänar ni inget på att åka ner då den kostar 45.000 i Sverige. Sen så skulle jag köpt überjahn's om jag var du. Då får du mer pengar över till BRA kläder. + att du får den stylad avstrypt och klar

För du vet väl att kläder är ett måste och går på några tusen. Mitt ställ kostade runt 4000

Dom där strypningarna är likadana som dom vi har i Sverige, 11 kw.. har redan kläder..

Edit: 3995 EUR= 36 000 kr just nu.

Det är det att jag ska köpa 125an nu i sommar, och jag vet inte om überjahn orkar vänta så lång tid eftersom han antagligen kommer få andra intresserade köpare..

Last edited:
RyXze skrev:
Dom där strypningarna är likadana som dom vi har i Sverige, 11 kw..

De där ska du nog dubbelkolla, vad jag har hört så ligger många tyska dt råstrypta på 7kW.. Annars fin hoj och framförallt gött ljud!.. :tummenupp

Nuförtiden är det i princip inte värt att importera från tyskland det är nästan samma pris i tyskland som här om man räknar med allt så är det inte värt det.

Köp från polen istället. :tummenupp Om du vill ha billigt iaf. Där går ju 3 år gammla aprilior (rs) iväg för 15000 så. Och lika gammla nsr:er för 12-13000.
Där kan du nog hitta något billigt.

Farmarn skrev:
Nuförtiden är det i princip inte värt att importera från tyskland det är nästan samma pris i tyskland som här om man räknar med allt så är det inte värt det.

Samma pris?
Det skiljer lite mer än 10.000 från Tyskland och Sverige.
Om man bilar ner så har jag förstått att det blir ganska mycket billigare.

EDIT: Dom här är auktoriserade Yamaha-försäljare, som säljer Dt direktimporterade från själva Yamaha.

Last edited:
Det beror förstås lite på vad man ska importera men så mycket billigare så att det är värt besväret tycker inte jag att det är.

bränslet är inte direkt gratis nuförtiden.

Det är INTE samma strypningar på dem tyska som dem svenska.

Wargen skrev:

Håller med :tummenupp

RyXze skrev:
Dom där strypningarna är likadana som dom vi har i Sverige, 11 kw.. har redan kläder..

Edit: 3995 EUR= 36 000 kr just nu.

Det är det att jag ska köpa 125an nu i sommar, och jag vet inte om überjahn orkar vänta så lång tid eftersom han antagligen kommer få andra intresserade köpare..

Varför inte köpa nu och pilla lite med den fram tills du får körkort :)

überjahn skrev:
Håller med :tummenupp

Varför inte köpa nu och pilla lite med den fram tills du får körkort :)

Köpte en ganska dyr moppe i September, känns lite surt att gå och fråga päronen nu om större hoj :P

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...