Yamaha Dt 125R - Motard?

hbg_speedster skrev:
jag tog bort hela luftburken och satte en liten plåt där istället, så nu ser man hela filtret och förknasaren, jag köpte hos "cross och kläder" i bjuv kostade runt 150 - 200 tror jag, ixil har jag aldrig hört talas om, men gör som jag köp ett helsystem från tyskland Gianelli, bra tryck!, så bara låt bli orginalsystemet och låt pluggen sitta i,

men en sak! någon som vet ungefär vad man får ut i effekt om man har effektsystem från gianelli, 31mm förkanasare, (rätt bestyckad) öppetfilter, ???? från 15 hk org, till ???? 20????

ok. men har du inga kort på motorn?? så får man se hur det er ut, måste ju vara snyggt oxå
:tungan
 
granath_ skrev:
ok. men har du inga kort på motorn?? så får man se hur det er ut, måste ju vara snyggt oxå
:tungan


har lite bilder, men dome utan den nya förgasaren och i kass kvalité, tyvärr,

gianellit e det som ser bäst ut iaf, :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild 018.jpg
    Bild 018.jpg
    36.1 KB · Visningar: 39
  • Bild 019.jpg
    Bild 019.jpg
    32.8 KB · Visningar: 55
  • Bild 023.jpg
    Bild 023.jpg
    35.7 KB · Visningar: 40
  • Bild 028.jpg
    Bild 028.jpg
    45 KB · Visningar: 51
  • Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    16 KB · Visningar: 50
Haha, lol. Oskar (hbg_speedster) har trimmat sin 125cc, med samma förgasare som jag trimmade min Moppe med! Klent eller?? :arsele
 
NoID skrev:
Haha, lol. Oskar (hbg_speedster) har trimmat sin 125cc, med samma förgasare som jag trimmade min Moppe med! Klent eller?? :arsele


haha lol! detta är den killen som kör utan körkort, löjligt va! :kocko

EDIT: din förgasare kommer hem till dig igen eftersom den gick kasst, precis som din moppe :hihi
 
Last edited:
hbg_speedster skrev:
haha lol! detta är den killen som kör utan körkort, löjligt va! :kocko

EDIT: din förgasare kommer hem till dig igen eftersom den gick kasst, precis som din moppe :hihi

Att den gick kass på din MC beror ju bara på att din motor e alldeles för klen. Min moppe gick väl kanske lite snabbare än din? eller har ja fel? :död
 
NoID skrev:
Att den gick kass på din MC beror ju bara på att din motor e alldeles för klen. Min moppe gick väl kanske lite snabbare än din? eller har ja fel? :död


kan bero på att förgasaren e ett enda stort hemma mekk utfört av denna emil, (noid) ,den saknar tomgångsskruv, luftskruv(den bara skuvar av sig själv hela tiden) och att den egentligen ska sitta på en crossajävel eller har jag fel mekkarrrn? :7peta


EDIT: den gick bara fortare för att du hade 70cc, men om jag inte har fel så rastade Viktor dig även om han hade 4 mm mindre förgasare än dig :fatta!
 
Last edited:
hbg_speedster skrev:
kan bero på att förgasaren e ett enda stort hemma mekk utfört av denna emil, (noid) ,den saknar tomgångsskruv, luftskruv(den bara skuvar av sig själv hela tiden) och att den egentligen ska sitta på en crossajävel eller har jag fel mekkarrrn? :7peta


EDIT: den gick bara fortare för att du hade 70cc, men om jag inte har fel så rastade Viktor dig även om han hade 4 mm mindre förgasare än dig :fatta!

ursäkta mig, men gick inte min fint utan luft och tomgångsskruv, bara amatörer som inte kan ställa tomgången utan tomgångsskruv. kan kanske bero på att SR -99 väger mycke mindre än en Bultaco... :banana
 
NoID skrev:
ursäkta mig, men gick inte min fint utan luft och tomgångsskruv, bara amatörer som inte kan ställa tomgången utan tomgångsskruv. kan kanske bero på att SR -99 väger mycke mindre än en Bultaco... :banana


HAHA ! kolla bara på denna killes signatur , "...på moppe" vad tycker vi på sporthoj.com om det , vad brukar vi säga till dessa amatörer : www.moppenet.com där hör dom små amatörerna som inte har garage och inte ens körkort till sin 125:a , :arsele
 
hbg_speedster skrev:
HAHA ! kolla bara på denna killes signatur , "...på moppe" vad tycker vi på sporthoj.com om det , vad brukar vi säga till dessa amatörer : www.moppenet.com där hör dom små amatörerna som inte har garage och inte ens körkort till sin 125:a , :arsele

Jo för ja har ju inte en MC nu som strypt går fortare än din gör ostrypt :P
 
hbg_speedster skrev:
har lite bilder, men dome utan den nya förgasaren och i kass kvalité, tyvärr,

gianellit e det som ser bäst ut iaf, :tummenupp

rätt fint med silvrig krök :tummenupp men har du ingen bättre på själva bygget med luft filtret :tungan
 
hbg_speedster skrev:
det ser riktigt bra ut i verkligheten , ser kasst ut här tyvärr, ne sorry ingen mer bild på luftfiltret,

ta och fixa det då! :tungan
lite sugen på ett koniskt jag oxå. funkar det bra??
hur är allround däcken?? sm eller sånna? stor fråga! :3freak
 
granath_ skrev:
ta och fixa det då! :tungan
lite sugen på ett koniskt jag oxå. funkar det bra??
hur är allround däcken?? sm eller sånna? stor fråga! :3freak


det koniska filtret e helt underbart, men du får tänka dig för om du kör mycket inne istan , för det dönar ganska rejält, du smyger liksom inte förbi,
hehe samma fråga fråga jag en annan kille här på forumet som had haft både och, han sade att den gjorde sig bäst med offroad däck, men jag tycker den är skönare med allround, sm -däck e lite knepigt att få på den för att gafflen fram e väldigt smal tyvärr, :rolleyes:
 
Det där koniska luftfiltret, måste man ha effektrör eller något för att den skall gå/låta lite roligare? (är inte så hemma på området :p)

Och isåfall om man inte behöver effektrör, vart kan man få tag på ett? :)
 
hbg_speedster skrev:
det koniska filtret e helt underbart, men du får tänka dig för om du kör mycket inne istan , för det dönar ganska rejält, du smyger liksom inte förbi,
hehe samma fråga jag en annan kille här på forumet som had haft både och, han sade att den gjorde sig bäst med offroad däck, men jag tycker den är skönare med allround, sm -däck e lite knepigt att få på den för att gafflen fram e väldigt smal tyvärr, :rolleyes:

hehe, men det är så det ska vara. min är ju orginal nu och låter fan mindre än en del vespor :huvet ungefär hur stort är ditt "koniska"?? omkrets, höjd & sånt? :) mm, slänga sej in på att byta gaffel+sm-fälgar kan ju bli lite dyrt :brinnerup
 
granath_ skrev:
hehe, men det är så det ska vara. min är ju orginal nu och låter fan mindre än en del vespor :huvet ungefär hur stort är ditt "koniska"?? omkrets, höjd & sånt? :) mm, slänga sej in på att byta gaffel+sm-fälgar kan ju bli lite dyrt :brinnerup


hehe jo det med ljudet är ganska roligt , min lät mindre när den va orginal än en dt50mx från 90? på tomgång :hihi , mitt koniska e 44mm i innerdiameter, sen vet jag inga andra mått (e för lat för att gå ut och mäta :rolleyes: )

att byta till sm-fälgar blir dyrt i vilket fall som helst, tyvärr
 
Tjet skrev:
Det där koniska luftfiltret, måste man ha effektrör eller något för att den skall gå/låta lite roligare? (är inte så hemma på området :p)

Och isåfall om man inte behöver effektrör, vart kan man få tag på ett? :)


jag köpte från tyskland, www.geiwiz. ? tror jag sidan hette, bra pris, kom efter 1 vecka, hel nöjd med systemet, går friskt och låter kanon :tummenupp
 
hbg_speedster skrev:
jag köpte från tyskland, www.geiwiz. ? tror jag sidan hette, bra pris, kom efter 1 vecka, hel nöjd med systemet, går friskt och låter kanon :tummenupp

Hm, okaj. Så man behöver inget effektsystem för att få ett skönare ljud då? :)

Vad är det för skillnad på "2081255 - LUFTFILTER DT 125 R T." och "2081113 - LUFTFILTER DT 125 R"? Är ju typ 300:- skillnad. :gnissla

Du råkar inte ha nån bild på luftfiltret?
 
Tjet skrev:
Hm, okaj. Så man behöver inget effektsystem för att få ett skönare ljud då? :)

Vad är det för skillnad på "2081255 - LUFTFILTER DT 125 R T." och "2081113 - LUFTFILTER DT 125 R"? Är ju typ 300:- skillnad. :gnissla

Du råkar inte ha nån bild på luftfiltret?


"T":et står nog för tuning,, jag har bara ett kasst kort på filtret,

men njae, skönast ljud får du om cu bytar system och filter, det blir halvdannt när du bara byter filter :gnissla
 

Bifogat

  • Bild 039.jpg
    Bild 039.jpg
    46 KB · Visningar: 47
hbg_speedster skrev:
"T":et står nog för tuning,, jag har bara ett kasst kort på filtret,

men njae, skönast ljud får du om cu bytar system och filter, det blir halvdannt när du bara byter filter :gnissla

Jävlar vad stort! :tungan
1800:- för ett sådant, vad är som gör att det låter skönare än ett orginal?

Aja, får ser hur det blir :gnissla
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top