Yamaha dt 125 avgasrör problem

700mb

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Kalmar
Hoj
yamaha dt125r 03
Efter trimmning av 125an så upptäckte vi att orginal ljudämparen minskade effekten drastisk då den var full av skit eller något men iafall så fick jag låna en mopedljudämpare provisorisk tills dep ljuddämparen hade kommit. Effekten steg ordentligt! Men när jag provade dep ljuddämparen minskade effekten ordentligt, mindre effekt på de högre varven främst eller inget över 8,5k som det var innan. Detta resulterar att topphastighetern minskade från 130 till drygt 110 km/h :huvet, skillnader melllan de oilka ljuddämparna är att mopeddämparen var kortare, helt rak och hade inget ull i behållaren, mopeddämparen såg ut ungefär så här med lite längre rör dock

http://www.trimbutiken.se/shop/19715/art15/h4596/6964596-origpic-c99eb9.jpg

Dep röret är längre med en svag böjning, om man blåser i det känner man motstånd och på tomgång är det mindre "avgaspuff" om man håller handen bakom.

Dep röret --> http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/upload/products/4019e295-866f-463e-8e91-42b1141628d3.jpg


Hjälp skulle uppskattas då den är mindre rolig att köra och jag är allmänt förbryllat av effektskillnaden och topphastighetern, jag förstår problemet att det är för stort motstånd på dep ljuddämparen men hur fixar jag det? :confused:
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top