Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag är inte förvånad. Gissar att många läser tester innan de väljer en ny sporthoj. I ett test i Motorrad våren 2010 av Superbikes i vanligt butiksutförande var R1 den hoj som som fick högsta varvtiderna på bana, Långsammast helt enkelt. Efter Kawasaki ZX-10R, Honda CBR1000RR och Suzuki GSX-R1000.
Och efter KTM, Ducati, Aprilia, MV och BMW. Precis som alla japanska superbikes.
I högfartstestet på Nardobanan havererade R1an efter överhettning. Inga problem alls på Nardo för bla Honda, Kawasaki, Ducati, BMW. Suzukin körde av en vevstake.
Så det enda skälet köpa en ny 2010 R1 var lägsta pris. Ville du ha en ny pålitlig och snabb på bana Superbike från Japan så var valet utgående från Motorrads test ZX-10R eller CBR1000RR.
Klart Yamaha fått dålig ekonomi.
Gissar att BMW S1000RR har tagit många kunder som annars valt en Japansk hoj. Lovordade ABS-bromsar och en Tractioncontrol som i Regnläge ger tillräckligt med effekt för gatåka och tar bort risken för highsider samt låg försäkringspremie jämfört med andra Superbikes.
Och efter KTM, Ducati, Aprilia, MV och BMW. Precis som alla japanska superbikes.
I högfartstestet på Nardobanan havererade R1an efter överhettning. Inga problem alls på Nardo för bla Honda, Kawasaki, Ducati, BMW. Suzukin körde av en vevstake.
Så det enda skälet köpa en ny 2010 R1 var lägsta pris. Ville du ha en ny pålitlig och snabb på bana Superbike från Japan så var valet utgående från Motorrads test ZX-10R eller CBR1000RR.
Klart Yamaha fått dålig ekonomi.
Gissar att BMW S1000RR har tagit många kunder som annars valt en Japansk hoj. Lovordade ABS-bromsar och en Tractioncontrol som i Regnläge ger tillräckligt med effekt för gatåka och tar bort risken för highsider samt låg försäkringspremie jämfört med andra Superbikes.