Yamaha Dragstar 1100

Jag har en -06 som ligger ute själv.
En kanonhoj, men det får räcka med min FJR just nu :yoparty

För att vara en kromsläde går den j-vligt bra :tummenupp
Och det är inga problem att hänga med i en "mellansnabb" grupp.

Jag har tom. kört Knix med den men där blir det lite väl mycket fotplatteskrap :mad:

Kommer inte ihåg bränsleförbrukningen men jag tror jag brukar komma 18 mil c:a innan jag måste slå över till reserven.
 
Last edited:
Jag har en -06 som ligger ute själv.
En kanonhoj, men det får räcka med min FJR just nu :yoparty

För att vara en kromsläde går den j-vligt bra :tummenupp
Och det är inga problem att hänga med i en "mellansnabb" grupp.

Jag har tom. kört Knix med den men där blir det lite väl mycket fotplatteskrap :mad:

Kommer inte ihåg bränsleförbrukningen men jag tror jag brukar komma 18 mil c:a innan jag måste slå över till reserven.

Har provkörd den och en mauruder 800 tyckte dock suzukin va för liten på alla sätt, Dragstarn är nog den skönaste hojen jag körd..

Ja märkte det att den va rätt pigg och kändes inte klen. Hade en cbf1000 innan så man är van vid lite mer kraft men tyckte den gick jävligt bra!

Okey hur stor tank är det på den?? Anser du den va bränslesnål?
 
Som sagt. Har inte kollat förbrukningen.
Jag tankar när jag behöver ;)

Och med en hoj så är ju bränslet nästan den minsta delen i kostnaden.
 
Jag har haft en, drog ca 0,55-0,6 om jag inte missminner mig. Hade den ett år men tyckte det blev jobbigt att skrapa fotplattor ;) även om ljudet var grymt:banana
 
Farsan har en som han köpte ny -00. Det enda problemet han har haft är startmotorn, som är ett vanligt fel på dom. Annars så är det en underbar hoj med tillräckligt med mos för att va en glidare.
 
Förbannat kul hoj att använda som bas till ett bygge är den iaf.
Numera är 2 kolvs oken och tändsticksgaffeln ersatt med R1-dito samt ISR bromsar.
Motorn går att skrämma upp duktigt om så önskas.

Fin hoj och mycket för pengarna, även som original.
 
Men det låter riktigt vettigt..
Bytat startmotor över så långtid är riktigt bra att det är bara det som get problem...

Men det låter som en väldigt driftsäker hoj, nu är det bara att återstå vad banken säger till det hela!:tuttar
 
Köpte en ny -99 osett efter att ha kollat recentioner och bilder .
Ångrade mig def inte , hade planer på en beg harley men efter provkörning av polarens nya Superglide ändrade jag helt uppfattning om dom .
Ingen väghållning , inga bromsar , väldigt lite mc -känsla för mig .

Tvärtemot med Dragstaren , bägge dock trötta .

Är du sugen så köp .

M
 
min svåger säljer sin 04 som rullat under 2000mil med brett styre och svart i färgen snygg som bara.... tror att han vill ha 65 lax alltså en hoj i ny skick och han bor i helsingborg.

hör av dig om du vill se på den.
 
Jag är jävligt nöjd med min. Driftsäker, tillräckligt drag och skön att köra :)
 
Kan bara instämma, driftsäkra som tusan. :tummenupp
Det är bra ax i dem, tvärtemot vad man tror eftersom de är glidare.
Min 00:a är till salu på blocket för en rimlig peng om en grön/guld färgad är intressant.
Jag funderar på att köpa en V-Max istället.
 
Kan bara instämma, driftsäkra som tusan. :tummenupp
Det är bra ax i dem, tvärtemot vad man tror eftersom de är glidare.
Min 00:a är till salu på blocket för en rimlig peng om en grön/guld färgad är intressant.
Jag funderar på att köpa en V-Max istället.

Ja tyckte med den hade bra ax...
hur mycket ska du ha för din? Har kollat på en från 04 som kostar 55pap tyckte det verkar lite väl hittade flera från 1999-2000 som ligger på runt 40pap.. Är där någon skillnad som så på dom med den åldersskillnad osv....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top