Yamaha-center!???????

fjollhoj

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
-93 Yamaha YZF750R
Lämnade in min yzf 750 -93 i Haninge 8/7 för kopplingsbyte! Igår när va tjejen o jag skulle hem från Väddö va kopplingen HELT slut efter bara 70mil, Hur är det möjligt???????? Har dom rippat mig på 3300:- eller kan kopplingen bara ta slut efter NORMALT körande??????

Vilka symptom? Pröva o byt olja i hojen..

Är det vajerkoppling eller hydraulisk? Har du spel i vajerspänningen isf?

kan de va så att du har Castrol olja i som många säger sabbar kopplingen på Yamma maskiner? Dock har jag aldrig vart med om att Castrol Oljan sabbat min Skramlaha på mina 1500mil jag kört med Castrol.

kan de va så att du har Castrol olja i som många säger sabbar kopplingen på Yamma maskiner? Dock har jag aldrig vart med om att Castrol Oljan sabbat min Skramlaha på mina 1500mil jag kört med Castrol.

Castrol gps är det som brukar spöka på en del kopplingar kan jag tillägga :)

Den är hydralisk ja! Vet inte vilken olja yamaha center fyllde på, det framgår inte av fakturan?

Har inte spel överhuvudtaget på kopplingen :(

Låter som dom åker på backjobb iaf.

bara åka in med hojen, så får dom fixa det

Har själv en polare som lämnade in sin R1 04 på 2000 mila service, där dom justerade kopplingen, så den låg o slirade & efter mindre än 100 mil så var kopplingen slut.
dom tog på sig ansvaret & bytte kopplingen

Last edited:
far in med skiten, du ska inte behöva bråka med det där när du har haft den inlämnad, spelar ingen roll vad problemet är det ska dom lösa.

Dom påstår att det kan vara MITT fel eller att det är fel från tillverkaren, då sa tjejen på verkstan att jag måste göra upp med deras leverantör?????

Oh ja, åk bara in och reklamera. Det är väl 3 mån garanti på verkstadsjobb?

Dom påstår att det kan vara MITT fel eller att det är fel från tillverkaren, då sa tjejen på verkstan att jag måste göra upp med deras leverantör?????

HAHA de är riktigt fula, det är deras jobb att sköta den kontakten!

Eeeh... Det är väl klart de försöker skylla ifrån sig och slippa backjobb men garantin ska gälla.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT