Yamaha Center!

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Hejsan alla! sitter och funderar lite & vad tycker ni?

om jag nu skulle köpa dom billigare delarna till min mc! skulle det vara annorlunda på dom? däck kan jag tänka mig är annorlunda! men resten då?

Backspegel till min fzr600r 94- skulle kosta 1000kr, jag hitta en lika dan för 500kr på ett annat place

Drivpacket Yamaha center:2300kr , 1500kr på ett annat

backdäck Yamaha center 2500kr 1200kr på ett annan

går alla och köper sina grejer på yamaha Center? eller är det bara över reklamerat? (ursäkta stavning) eller är det bätre kvalite där?

Klart överreklamerat, något som styrker det är tidigare inlägg om t ex olja. Vissa kör på Biltemas och det funkar hur bra som helst medans andra väljer ett litet dyrare märke. Sedan tycker jag att auktoriserade verkstäder/återförsäljare är generellt dyrare än alla andra(undantag finns säkert).

När det gäller däck så beror det ju såklart på vad det är för däck. Annars skulle jag köpa piratgrejjerna vilken dag som helst.

Bandido skrev:
Klart överreklamerat, något som styrker det är tidigare inlägg om t ex olja. Vissa kör på Biltemas och det funkar hur bra som helst medans andra väljer ett litet dyrare märke. Sedan tycker jag att auktoriserade verkstäder/återförsäljare är generellt dyrare än alla andra(undantag finns säkert).

skjukt ändå! tråkigt att det ska vara så dyrt bara där för man köper nåt specielt märke :(

Honke skrev:
skjukt ändå! tråkigt att det ska vara så dyrt bara där för man köper nåt specielt märke :(

Köper du lite mer saker brukar man kunna få lite bättre pris....

Märkesverkstäder har viss krav som andra kanske inte har...därav endel högre priser+ de kan ju inte sälja pirat vettu ;)
(glad att jag har min kontakt på Yamaha hehe)
MtB

mikael-carla skrev:
Köper du lite mer saker brukar man kunna få lite bättre pris....

Märkesverkstäder har viss krav som andra kanske inte har...därav endel högre priser+ de kan ju inte sälja pirat vettu ;)
(glad att jag har min kontakt på Yamaha hehe)
MtB

jaså! man kan få det :) jaså du har kontakter där din lycko ost ;) skulle fan ha haft en sån :)

Tror knappast Yamahacenter köper vare sig däck eller drivpaket ifrån Yamaha utan det kommer väl ifrån Duells eller Grahns som andra tillbehör.

Det finns säkert orginal drivpaket att köpa,men när det gissningsvis ändå är DID eller Regina som fixar kedjorna och dreven till orginal så spelar det ju mindre roll.

Last edited:
:tummenupp
Långa farbron skrev:
Tror knappast Yamahacenter köper vare sig däck eller drivpaket ifrån Yamaha utan det kommer väl ifrån Duells eller Grahns som andra tillbehör.

Det finns säkert orginal drivpaket att köpa,men när det gissningsvis ändå är DID eller Regina som fixar kedjorna och dreven till orginal så spelar det ju mindre roll.

Nä det såklart..tänkte mer på delar och service iofs....

Såg för övrigt att Honda Center i GBG har nån lite urförsäljning i helgen....mest på Utrustning tror jag.

när du jämnför? vilka märken jämnför du?

t.ex däck där, bakdäck 2500kr och 1200 på ett annat? vadå ett annat och vad från början?
drivpaket samma.

backspegel? ny / beg?

intressant och höra då jag själv är på g att starta en mc-butik. vill veta hur kunden tänker och jämnför med andra butiker.

Swedie skrev:
när du jämnför? vilka märken jämnför du?

t.ex däck där, bakdäck 2500kr och 1200 på ett annat? vadå ett annat och vad från början?
drivpaket samma.

backspegel? ny / beg?

intressant och höra då jag själv är på g att starta en mc-butik. vill veta hur kunden tänker och jämnför med andra butiker.

backdäck kan jag tänka mig att de är annorlunda sak :) sen brår det helt å hålet på hur man ska köra! det var ny backspegel.

men jag tycker dom tar sån över pris som på drivpacketet,dom kan ju inte få sälja mycket tycker jag. och för en växelpetare så skulle dom ha 700kr för. det är ju ingen står grej menar jag! Men om dom är lite billigare så kanske dom får sälja mera & gå plus på det. Fast jag kan tänka mig att de är svårt :)

du får säga till då öppnar :D så man kan checka läget ;)

original drivpaket ÄR dyra.

Du kan köpa andra saker än original och det går på troligen hälften. Om ens det.

Däck är onödigt att kommentera då det var olika produkter.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg