Yamaha bulldog bt1100 på A2?

Sabeln

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2013
Hoj
Exc
Tjena, ska in på min första hoj nu, och har tittat på yamahas bulldog. Men har inte hittat någon som är strypt för a2/begränsad behörighet, så undrar om det går att strypa ner den till 35kw lagligt? Ligger på 46-48kw original vad jag har läst, så det ska väl gå?

Tacksam för hjälp..

Är det inte smartare att köpa en hoj som är lättare / smidigare och behöver endast strypas lite?
Typ en 500-600cc.

Nu baserar jag inte detta på mer än spekulation, men 230kg med 2/3 effekt kanske inte är superkul?

Jag tror du gör ett bra val med bulldogen. Den har inte så hög topp effekt men mycket vrid. finns inga krav på just det området. Så strypningen kommer bara ta lite på toppen men du kommer fortfarande ha kvar styrkan i hojen.

Radfyror arbetar oftast på ett annat sätt och har sin styrka o vrid högre upp. Stryper man dem så blir det inte så mycket kvar i potten tyvärr.

Har inte kört Bulldogen men hade en MT01 under 2000mil och kan säga att sålänge du har benlängden för att nå ner riktigt på den så skulle jag också överväga att köpa en sådan. Den ligger precis under effekt spärren för A2 begränsad :) Fast du kommer nog ha svårt att hitta någon av dessa hojar strypta org. Har nog bara sätt en ända MT01 stryp till 25kw på blocket under alla år.

Det är första året A2-kortet finns, det finns knappt några färdigstrypta 35 kW-hojar överhuvudtaget. Kontakta www.mc-kompaniet.se/ så ska du se att de kan fixa fram en strypsats.

Jag har en MT01 till salu om du är intresserad. Den är reggad som 25kw men strypningen är borttagen av förra ägaren. Såna kan man säkert hitta till en billig peng lite vartstans! PMa mig om du är intresserad!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park