PutteLiten
Twins have more fun
Då så.
Hojen är klar!
Det var PRECIS så här Yamaha SKULLE ha gjort från början!
imho...
Ahh, så go den var att köra! *myser*
OK, den kunde fortfarnade vägt lite mindre, men man kan inte få allt på en gång.
Nu levererar den det dess utseende låvar.
jaha, ville ni se kurvorna?
OK, då får ni vänta en vecka eller så, men ni kan få värdena, för jag har WinPep'en brevid mig, ingen scanner dock...
Hästkrafter på bakhjulet
"Orginal" (med slipon, minus 3 helt orginal)- Max Power = 54.8 @ 5500rpm
Puttes Megatrimmade voffsing: Max Power = 80.9 @ 6000 rpm
HK kurvan: (ni får rita själva...
)
Orginal:
1500 - 11 (raklinje till 4500)
4500 - 50.5
5000 - 53
5500 - 54.8
6500 - 52 - sedan dör den helt
Puttes Megatrimmade Voffsing:
1500 - 13
2000 - 22
2500 - 32 (spikrakt mellan 2500 och 5000...)
5000 - 74
5500 - 80
6000 - 80.9
6300 - 80
6500 - 75
6700 - 55 - döende...
NM kurvan ! ! !
Orginal, jaja
2500 - 75
3500 - 85.1 - max Torque
6000 - 65 (ganska rak och fin linje från 3500)
Puttes värsting voffe:
1500 - 64 (nästan tomgång == maxvrid på en cbr600 @10k rpm...)
1800 - 75
2200 - 77 (
dipp där
)
2500 - 92
3000 - 98
4000 - 105
4500 - 105.7
5000 - 105
5500 - 103
6000 - 96
6500 - 80
Kan man bli mer än
i den vrid kurvan...
Det som gjorts:
Motor:
- Borrad till 1177cc
- Hög komressions kolvar
- Nya kammaxlar
- Portad topp (ej polerad!)
- K&N filter
- DynoJet
- Slipon - BSM Future Titan
Vad man kan säga?
Tackar så mycket Glen andersson @Yamaha Center i Helsingborg

EDIT, högkomp KOLVAR är det natruligtvis...
Hojen är klar!

Det var PRECIS så här Yamaha SKULLE ha gjort från början!

imho...

Ahh, så go den var att köra! *myser*

OK, den kunde fortfarnade vägt lite mindre, men man kan inte få allt på en gång.
Nu levererar den det dess utseende låvar.

jaha, ville ni se kurvorna?

OK, då får ni vänta en vecka eller så, men ni kan få värdena, för jag har WinPep'en brevid mig, ingen scanner dock...

Hästkrafter på bakhjulet
"Orginal" (med slipon, minus 3 helt orginal)- Max Power = 54.8 @ 5500rpm
Puttes Megatrimmade voffsing: Max Power = 80.9 @ 6000 rpm

HK kurvan: (ni får rita själva...

Orginal:
1500 - 11 (raklinje till 4500)
4500 - 50.5
5000 - 53
5500 - 54.8
6500 - 52 - sedan dör den helt
Puttes Megatrimmade Voffsing:
1500 - 13
2000 - 22
2500 - 32 (spikrakt mellan 2500 och 5000...)
5000 - 74
5500 - 80
6000 - 80.9
6300 - 80
6500 - 75
6700 - 55 - döende...

NM kurvan ! ! !

Orginal, jaja
2500 - 75
3500 - 85.1 - max Torque
6000 - 65 (ganska rak och fin linje från 3500)
Puttes värsting voffe:
1500 - 64 (nästan tomgång == maxvrid på en cbr600 @10k rpm...)
1800 - 75
2200 - 77 (



2500 - 92
3000 - 98
4000 - 105
4500 - 105.7
5000 - 105

5500 - 103
6000 - 96
6500 - 80
Kan man bli mer än


Det som gjorts:
Motor:
- Borrad till 1177cc
- Hög komressions kolvar
- Nya kammaxlar
- Portad topp (ej polerad!)
- K&N filter
- DynoJet
- Slipon - BSM Future Titan
Vad man kan säga?
Tackar så mycket Glen andersson @Yamaha Center i Helsingborg


EDIT, högkomp KOLVAR är det natruligtvis...

Last edited: