Yamaha BT1100 bulldog

Brillor

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2008
Ort
Handen
Hoj
07 Kawasaki z750
...någon som kört? Slö eller rapp? Vet att det inte är så många hästar ... har en cbr929 och undrar om jag kommer tröttna direkt. Är mest ljudet och typen av hoj som jag är ute efter, så har ni förslag på liknade hojar med mer fart i så tips gärna! Är på jakt efter en ny hoj, liknande bulldog, gärna twinmotor och upprätt körställning! Farbror börjar bli gammal! :gnissla
 
har kollat på den också =) vet du om det är typ samma coola ljud också?
 
Moto_Guzzi_Griso_RHS2_1280.jpg

Jag vill slå ett slag för Moto Guzzi Griso.
 
Körde bulldog ett år efter 200 mil ville jag ha mera slog tilll på en mt-01,
och det ångrar jag aldrig, snacka om power
helt underbar maskin ..
:tummenupp
 
den är rätt slö men allt är relativt.
 
Bullen är en ok hoj om man inte har för stora krav. Svänger ok, Bromsar ok, accelererar.... nja, hastigheten ökar iaf...
En mellanmjölkshoj helt enkelt.
 
Om jag skull ranka min gamla väghojar för vardagsanvändning blir det så här

1.Yamaha BT 1100
2.Honda Transalp
3.BMW 650 Dakar
4Triumph sprint RS
5.Honda CBR 600 RR
6.Suzuki GSX1100 ES
7.Yamaha R1
8.Yamaha TTR

Bulldogen är djävligt lättkörd, bra på mindre asfaltsvägar samt upp till 130 km/h.
Accar bättre än man tror, i alla fall upp till 120 km/h. R1 bromsar som funkar helt ok för användnings området. Den låter kanske lite väl med ett par GPR slip on men det kanske är manligt?

Jag rekommenderar absolut en Bulldog. Jag kommer i alla fall behålla min!:)

Slutsatsen för mig är att en sporthoj ska användas som racehoj och är enbart asjobbigt för en gamling som har ont i ryggen på vanlig väg.
 
ovanstående stämmer, man sitter och åker riktigt skönt på dom.
 
Hade en Bulldog som första hoj. Saknar den ibland, jag kunde köra om orutinerade 600-förare på småvägar (fast man hade ju ingen chans mot de som kunde köra på riktigt).

Den är enligt mig toksnygg dessutom. Enda smolket i bägaren är väl att man vill ha mer pulver ibland... Plus att man klämmer pungen eftersom sadeln ser ut som den gör.

Hade nog valt en beg MT-01 idag om jag var i dina skor, den är iofs grisful men ett fynd med tanke på hur mycket hoj man får för pengarna. Och 1700 cc stötstångsmotor med insprutning i ett körbart chassie är så j*vla dumt att man måste gilla det :-)
 
Var riktigt sugen på en Bulle när den kom -tills jag provkört.

En av ett antal Yamahamodeller där designen lovar något som motor och chassi tyvärr inte kan leva upp till. MT-01 lider av samma sjuka -ser ut som en korsning mellan rödljuslok och streetfighter på anabola men är för slö och tung för båda rollerna. Försäljningssiffrorna har också blivit därefter.

Bullen är en ok allroundhoj men för aktiv körning bör man leta någonannanstans istället för att slösa pengar på tillbehör som ändå inte kan väcka liv i den trötta Dragstarmotorn.
 
Last edited:
Var riktigt sugen på en Bulle när den kom -tills jag provkört.

En av ett antal Yamahamodeller där designen lovar något som motor och chassi tyvärr inte kan leva upp till. MT-01 lider av samma sjuka -ser ut som en korsning mellan rödljuslok och streetfighter på anabola men är för slö och tung för båda rollerna. Försäljningssiffrorna har också blivit därefter.

Bullen är en ok allroundhoj men för aktiv körning bör man leta någonannanstans istället för att slösa pengar på tillbehör som ändå inte kan väcka liv i den trötta Dragstarmotorn.

Hojta till om du vill ses på strippen... :tuttar

Fruktansvärt trimningsvillig motor för hyfsat moderata pengar.
Allt är självklart relativt. Jag valde hojen/motorn som utgångsobjekt för något helt annat. Som originalhoj är både Bullen och Draggen rätt trötta.
 
Asbra med massa härliga tips, tor som många andra att den kan vara för seg, gillar ju att åka fort, men kanske mera rakt fram istället för kurvigt... Ljudet är gymt i både mt och bullen! Kul att mt:n har lite mer motor att erbjuda. Vmax är så råfet att jag inte vill ha den, för mycket glidare men om 10 år kanske =) Nu har man iaf fått lite uppslag! Tack! Fyll gärna på med mer om ni ser att något saknas! :kär
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top