Yamaha Bolt xv950 - tråden

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Tänkte vore bra med en Yamaha xv950 tråd här. Beställde en xv950r i veckan. Gillade utseendet skarpt, finns mkt tillbehör och mod till denna

2014-Yamaha-XV950R-Matt-Grey_7.jpgyamaha-xv950r-details-14.jpg
 
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag har varit och kikat på den och den ger ett jävligt stabilt intryck i verkligheten.
Men nästan nittio tusen känns i överkant, och ska man då ha lite lullull så drar det ju iväg en del.

Jag ska nog se till att provköra en till våren iaf, är lite skeptisk till den höga vikten och relativt lilla antalet hästar.

Men om den går riktigt bra så kommer jag nog att äga en inom ett par år när dom börjar dyka upp begagnade, välutrustade och till rätt pris.

Summa sumarum så tycker jag att det r en jävligt läcker cykel, så grattis till köpet.
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
*PAX* för den gula bolten på bilden Riktigt snyggt bygge!!!

Grattis till hojjen!! Alltid kul med nyköp:tummenupp

Tycker bolten är riktigt snygg
Men priset är lite av ett dilemma...man får juh en mt09 för nästan 10k..mindre
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
*PAX* för den gula bolten på bilden Riktigt snyggt bygge!!!

Grattis till hojjen!! Alltid kul med nyköp:tummenupp

Tycker bolten är riktigt snygg
Men priset är lite av ett dilemma...man får juh en mt09 för nästan 10k..mindre

Håller med!
mt09 och mt07 kastar Yamaha ut till nästan overkligt bra pris, medans bolten och sr400 känns relativt dyra.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Den väcker habegär sugen på en sådan hoj står mellan den eller mt09 :) om jag byter hoj till våren :banana
 

elikam

Medlem
Gick med
30 Apr 2014
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2012
Köpte precis en XV950R, tog ett kort åk igår. Kunde inte varit mer nöjd, har dock inget att jämföra med men det känner jag att jag inte behöver heller!

Skulle uppskatta tips på sidor med reservdelar, är nybörjare som tusan. Tar kortet 15 maj (uppkörning då)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Grattis till en sjukt snygg hoj.
Om det är tillbehör du menar så är det lättast att googla det. Jag tror dessutom att det är en utmärkt förstahoj.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
YAMAHA has unveiled its latest ‘Yard Built’ project bike in the form of an XV950 reworked to resemble an old FZ750.

Created by Italian magazine LowRide, the bike was styled by Oberdan Bezzi, who’s better known for mocking up computer-generated images of potential new motorcycles ahead of their launches.

While the style is inspired by the plastic-clad FZ750, which also gave the ‘Pure Sports’ name to the project since that was always the FZ’s slogan, the bodywork is actually all hand-beaten aluminium.

Of course, the bike isn’t destined for production.

XV950_1.jpgXV950_2.jpg
XV950_3.jpgXV950_4.jpg
 

elikam

Medlem
Gick med
30 Apr 2014
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2012
Jag vill ha en annan ljuddämpare, en som gör att hojen låter lite mer än vad den gör nu. Den som finns på Yamaha's sida kostar ca 12k med de tillbehören man behöver för att den ska funka.

Kan lägga kanske 5k, borde jag ge upp och spara till det Yamaha rekommenderar eller har ni några tips?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag vill ha en annan ljuddämpare, en som gör att hojen låter lite mer än vad den gör nu. Den som finns på Yamaha's sida kostar ca 12k med de tillbehören man behöver för att den ska funka.

Kan lägga kanske 5k, borde jag ge upp och spara till det Yamaha rekommenderar eller har ni några tips?

Köp plåt för några hundringar och svetsa ihop en!
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
http://www.vanceandhines.com/store/metric/yamaha/48533

funderar på att köpa slip-on enligt länken ovan, någon som kan motorcyklar och vet om jag behöver köpa till massa för att lösa bränsledelen och luftfilter? Grabbarna på Carlbarks i Kumla påstod att man behövde det.
Då har dom fel, ska du köpa ett helsystem däremot så behöver du köpa annat luftfilter å pc samt mappning. Jag har endast ett slipon på min bolt..
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Måste och måste... Vill du att hojen ska må bra och hålla länge så ska du alltid mappa om när du slänger på ett slip-on.

Jag var i Riga i helgen och fick då nöjet att bevittna en Bolt irl för första ggn. Jag tycker att originalsystemet låter finfint och alldeles lagom högt, men det är bara min personliga åsikt så klart.
 

elikam

Medlem
Gick med
30 Apr 2014
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2012
Då har dom fel, ska du köpa ett helsystem däremot så behöver du köpa annat luftfilter å pc samt mappning. Jag har endast ett slipon på min bolt..

Så med andra ord är det bara beställa hem det där och sätta på det?
 

elikam

Medlem
Gick med
30 Apr 2014
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F 2012
Såhär skrev motospeed.se

Hej,

Vi rekomenderar alltid att man moneterar en PowerCommander samt får hojen bänkad i en Dynojetbänk.
Detta pga. att när man byter avgassystem, vare sig det är ett slip-on eller helsystem, och luftfilter så ändrar luft/bränsleblandning till att hojen går snålare. Den får för lite bränsle.
Lambdasonderna och databoxen kan inte ställa om den blandningen utan man måste förvränga signalen genom en PowerCommander.

Det som kan hända om man inte optimerar hojen med en PowerCommander är att, i extrema fall, ventilern kan brännas och motorrenovering som följd av detta.

Genom att optimera luft/bränsleblandningen får du en mycket mer lättkörd hoj som går jämnt och fint genom hela registret, oavsätt vilken växel, varvtal eller gaspådrag.
I de flesta fall får man även ner bränsleförbrukningen.

Mitt råd är med andra ord att om du köper Comtetition Series Slip-on till XV950 så bör du köpa en PowerCommander.
När du ändå håller på och utrustar hojen så är ett luftfilter en god investering.
Original luftburken stryper effekten väldigt mycket.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top