Yamaha AS 3 RD 125

ogge93

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2007
Hoj
Yamaha RD 125
Hej!

Min farsa fick ärva en mc av sin far som dog för några år sedan. Mcn har stått väldigt länge säkert mellan 10-20 år, tänkte fixa i ordningen för den är i bra skick och låter fint i motorn. Det värsta är att jag kunde inte hitta några papper på den där han bodde(kunde inte leta så mycket heller) och regskylten sitter inte på. Så min fråga är kan man få tag regnummret via ramnummret och var sitter ramnummret på den här hojen?
Det är en Yamaha AS 3 RD 125.

Tacksam för all hjälp.

Säkerligen, dock är det bättre någon som vet säkert vart man vänder sig!
Vill dock påpeka! hade 2 sådana med samma problem, pumpen till 2 taktoljan gav upp det på bägge säkrare att blanda rätt i tanken :)

Säkerligen? Ja jag menar allvar, varför tror ingen på mig? ringde till polisen men dom sa bara att dom kunde kolla om den var stulen eller ej vilket den inte är!

Säkerligen? Ja jag menar allvar, varför tror ingen på mig? ringde till polisen men dom sa bara att dom kunde kolla om den var stulen eller ej vilket den inte är!

Nä du, här menades inget sådant som du tror, menade bara säkert att det finns någon som kan svara på det, missuppfattat av dig :krama:)

ok förlåt, var trött när jag läste det. Vet inte ens om den har funnits i registret då min farfar bara körde på landet med den. Sen fick han en stroke sedan dess åkte han inte mer på den och den fick stå stående men de är massor utav år sedan. Ramnummret är: AC3-201127

Om de skulle vara så att den inte är registrerad längre eller inte varit det, finns det möjlighet att registrera den igen utan papper?

ok förlåt, var trött när jag läste det. Vet inte ens om den har funnits i registret då min farfar bara körde på landet med den. Sen fick han en stroke sedan dess åkte han inte mer på den och den fick stå stående men de är massor utav år sedan. Ramnummret är: AC3-201127

Om de skulle vara så att den inte är registrerad längre eller inte varit det, finns det möjlighet att registrera den igen utan papper?

Det har säkert funnits papper, gör en sökning i länken nedan.

http://www.riksarkivet.se/default.aspx?id=17472

Ring till transportstyrelsen och uppge ramnumret som sitter uppe vid styrhuvudet på ramen. Been there, done that.

Så nu är det klart, har dock lite problem med motorcykeln. Ena cylindern går fint och så men andra går inte alls. Öppnade stiftet och märkte att den inte fick bensin, köpte hem nya packningar från ebay och lossa förgasaren gjorde rent den helt satte ditt nya packning mellan föggen och insuget men ändå får den ingen bensin..

Någon som har en idé vad det kan vara för fel?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti