Yamaha 426 450

syclone

snyggt
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
såld
Är det någon som har nummerskylten direkt på WR-bakskärmen istället för att den på en läpp?
Skulle gärna viljat sett en bild på detta.

Hur bra syns skylten egentligen så inte vinkeln bakifrån bli för stor? så inte polisen grinar.

Passar en WR426 enduroskärm på en 450 -03?

tack på förhand...

Jag har en laminerad fotostatkopia sitter direkt på bakskärmen.
Det är helt oläsligt bakifrån men med tanka på allt annat poliserna skulle tjata om (blinkers, lyse, backspeglar o.s.v.) så har inte jag tänkt göra nåt åt det.

(När jag lärt mig göra om bilderna så de går att ladda upp så ska jag visa hur det ser ut)

Jag bockade till en aluplåt och borrade lite. Använde skruvhålen till originalflärpen. Det kanske är lite mkt. vinkel på skylten men blir man stoppad så är det bara att böja till den lite så borde man komma undan ändå. Blinkerserna är från en audi A4 och sitter fast med ståltråd som är fastskruvat med samma skruvar. Perfekt när man gå omkull eftersom blinkarna bara är att böja tillbaks utan att gå sönder. Kostar 69 kr styck på biltema :tummenupp

Här är den bästa bilden jag hittade (urklipp) men kan ta lite bättre imorn när hojen är nära til hands.

Bifogat

• 456.jpg
    456.jpg
    98.7 KB · Visningar: 94
Jag bockade till en aluplåt och borrade lite. Använde skruvhålen till originalflärpen. Det kanske är lite mkt. vinkel på skylten men blir man stoppad så är det bara att böja till den lite så borde man komma undan ändå. Blinkerserna är från en audi A4 och sitter fast med ståltråd som är fastskruvat med samma skruvar. Perfekt när man gå omkull eftersom blinkarna bara är att böja tillbaks utan att gå sönder. Kostar 69 kr styck på biltema :tummenupp

Här är den bästa bilden jag hittade (urklipp) men kan ta lite bättre imorn när hojen är nära til hands.

tack för bilden men kör nog med att sätta den direkt på skärmen

Jo tack...

Har sett den, hur funkar det med en "läpp" skakar/fladdrar den mkt om man skulle tagit ut den på crossbanan

Funkar fint, det är ju en skärm från yz 450.

funkar bra på min....

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...