Fredrushen
Ny medlem
Tjenare! Har precis köpt mig en hojj, Yamaha 250 yz -98 som hade trasig kickfjäder, testkörde den när jag hämtade den och den gick bra, precis som en vanlig gammal 250 gör. När jag kom hem och skulle kicka igång den strulade det lite, efter 3kicken så blev kicken stum, rörde sig inte en milimeter, plockade dän Kopplings halvan på motorn och kikade. Polarens första tanke var att motorn gett upp. När jag lägger i 1ans växel och rullar på hjulet kan jag "känna" 2 kompritioner, vad jag tror är att kolven går upp sedan ner, sen tar det tvärstopp, går inte att rubba. Min fråga är då om det ska vara så? Tog även bort tändstiftet och kikade och såg att kolven rör sig. Har beställt hem kickfjäder samt packningar, passade då även på att prata med en mekaniker som trodde att det inte var några bekymmer utan att bara jag får dit fjädern och bussningen på kickaxeln så det spärrar drevet, så det inte kan röra sig förbi läget den ska vara i när man kickar igång den. Då trodde han det skulle fungera som vanligt. Han menade även på att om kolven gett upp skulle det vara tvärstumt, skulle inte gå o röra såpass mycket som jag kunde. Men är väldigt osäker på detta så hoppas någon här kan komma med en bra förklaring! Tack på förhand!!
Mvh Fredde
Mvh Fredde