Yamah r6 vs ninja

aLcATRAZ skrev:
Har aldrig ägt yamaha och kommer aldrig äga en yamaha. Finns så mycket mera smak där ute än detta "mellanklassmärke" som alla verkar falla in på. Våga stå ut i mängden!

/a

Har aldrig ägt kawasaki och kommer aldrig äga en kawasaki. Finns så mycket mera smak där ute än detta "mellanklassmärke" som alla verkar falla in på. Våga bli en i mängden!

/Henke

:D :lol

I och med att den nya R6:an kom nu så betraktas dom som är 05 och tidigare som touringhojar enligt försäljaren på Yamahacenter.

wonderwizard skrev:
Har aldrig ägt kawasaki och kommer aldrig äga en kawasaki. Finns så mycket mera smak där ute än detta "mellanklassmärke" som alla verkar falla in på. Våga bli en i mängden!

/Henke

:D :lol

Jag såg en Kawasaki zx10r på hela förra säsongen här i Helsingborg. R1:or såg jag en hel del av däremot....bla en del posöråkare som körde i badtofflor.

3 av 5 kioskpossörer har ju en R6:a!
Bara det är ett stort argument till att inte ha en.
Visst om man vill smälta in vid kiosken bland parfymerade
donken-bikers så är det kanske rätt val!
Mooooooooooooohahahaha!
:D

Har du lite körkänsla så klarar du dra r1or på småvägarna. Hur många r1or har man inte kört förbi i mina dagar med mina zx6:or?? :hihi

Köp det du kommer över, dra inte 50mil för en r6a om du har en bra kawa i närheten som du kan åka o titta på, eller tvärtom.

De äldre kawworna känns lite större, vilket jag gillar. Kawworna har jämn o fin motor. Kört en del r6or, men inte nog mkt för att märka de "finstilta" skillnaderna.

Om priset inte spelar roll, köp en ny r6a så kan du ta bort den här tråden sen, då har du det värsta :tummenupp

Jämför du en r6:a och en zx6r mellan 98-02 så är ju r6:an snyggare 10 ggr om. KOmmer du upp i 03-05 så är det en svår fråga. Skulle nästan säga att zx6r är liiiiiiiite snyggare och framförallt ovanligare. Effekt och sånt tjaffs spelar ingen större roll för en som bara ska köra landsväg.

alltså:
98-02 så väljer du Yamaha
03-framåt så väljer du troligtvis, kanske en kawwa...

morecore skrev:
Har du lite körkänsla så klarar du dra r1or på småvägarna. Hur många r1or har man inte kört förbi i mina dagar med mina zx6:or?? :hihi
Jaha, och det har ju med saken att göra? Jag kan köra om nyare hojar med min gamla, det måste allså betyda att hojarna blir sämre? Lite märkligt kan man tycka.

Martin skrev:
Men vadå? Det är ju sant, lär vara ganska stor skillnad på cyklarna i sportighet.

Och det är inte fel att vara lite mindre sportig. Hur mycket banåkning kör man egentligen? Är det verkligen värt att ha ont i knäna efter 30mil för den där extra centimetern markfrigång?
Du skulle trivas mycket bättre på en lite bekvämare hoj tror jag.

jag tycker faktiskt att ZX6R 2003 ser sportigare ut än R6 2003 om jag skall vara ärlig. Den ser mer aggresiv ut också. Sen kommer den i svart vilket är mycket mäktigare än alla de tråkiga R-blå/svart/röda som alla kör omkring med.

Dock tänker jag mer på andrahandsvärdet. Cykel som cykel. Yamaha och Kawasaki är två etabledare märken.

Razola skrev:
hej o halå

Har kollat på många beg r6:or o ninjor och märkt att överlag så är r6:orna mycket billigare och de är dessutom mkt snyggare längre ner i årsmodellerna än ninjorna.
Men hur skiljer de sig åt i effekt?

Skriv gärna era tankar om cyklarna:P

Vilka årsmodeller funderar du på?

Hur mycket har du tänkt lägga på en hoj?

Racercukel skrev:
I och med att den nya R6:an kom nu så betraktas dom som är 05 och tidigare som touringhojar enligt försäljaren på Yamahacenter.

Jag såg en Kawasaki zx10r på hela förra säsongen här i Helsingborg. R1:or såg jag en hel del av däremot....bla en del posöråkare som körde i badtofflor.

eftersom båda hojjarna ligger ganska nära varandra i pris, så ser jag bara förklaringen att kawasakin är mindre omtyckt! och det ser inte jag som ett bra kriterie... :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT