Yamah R6 STULEN!!!

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Återigen har några klåpare varit framme och stulit min kompis hoj :huvet

Jag vet att det i stort sett är omöjligt att få tillbaka den men lägger ändå ut en tråd här för att fråga om någon har sett någon hoj enl ovan ligga i något dike någonstans.
Det kan ju faktiskt vara så att han fick straffet med en gång och körde ihjäl sig.... men sån tur har man väl inte.

Regnummret är "RDT166" Den stals någon gång inatt från Hökmossevägen på telefonplan / stockholm.
Mvh
Henrik

Trist för din kompis :(

Men en sak undrar jag... Hur lyckas man stjäla en hoj som är låst med styrlås plus kätting(antar jag han hade?). Undrar inte folk vad som händer om man baxar upp en hoj på en lastbil eller kärra.?

sharpedge skrev:

Men en sak undrar jag... Hur lyckas man stjäla en hoj som är låst med styrlås plus kätting(antar jag han hade?). Undrar inte folk vad som händer om man baxar upp en hoj på en lastbil eller kärra.?

Nej tyvärr hade han inte hunnit köpa någon kätting ännu, den härdade öglan fanns klar i berget, men kättingen hade han inte hunnit köpa.
Stod enbart låst med styrlås och skivbromslås.
Det är förjäv....
Visserligen finns det inte så mycket folk ute på natten, men jag håller med dig om att nån borde ju ha sett någonting :va

cRoC skrev:
Bild? Kännetecken?

Jag kan be att han mailar en bild till mig, så kan jag lägga upp den.
Vissa uppenbara kännetecken är t.ex ljuddämparen (kommer dock inte ihåg vad den heter men är av en lite ovanligare karaktär).
Hojen har vanliga orginal Blå lackering med vit text.

sharpedge skrev:
Mn alltså, ska inte skivbromslåsen klara en rejäl bultsax utan att gå av?

Det ska dom!

Men troligtvis har dom lyft hojen och lagt den på släp eller dyl och kört iväg, den stod nämligen parkerad på en grusgång och det fanns inte ens skrapmärken i gruset, så dom måste nästan ha lyft den rakt upp och gått iväg.

Trist ska hålla ögonen öppna :(

Låter precis som stölden av min inte ett spår i gruset stod utanför mitt hus bredvid en väl trafikerad genomfartsled :huvet

Trist ska hålla ögonen öppna

Dom lastade väl upp den på nåt flak eller så antar jag. En bultsax ska INTE ta ett granitlås.

wheelieman skrev:
Återigen har några klåpare varit framme och stulit min kompis hoj :huvet

Jag vet att det i stort sett är omöjligt att få tillbaka den men lägger ändå ut en tråd här för att fråga om någon har sett någon hoj enl ovan ligga i något dike någonstans.
Det kan ju faktiskt vara så att han fick straffet med en gång och körde ihjäl sig.... men sån tur har man väl inte.

Regnummret är "RDT166" Den stals någon gång inatt från Hökmossevägen på telefonplan / stockholm.
Mvh
Henrik

Mitt tips är att ligga på polisen på ett schysst sett. När jag blev av med min R1 förra våren så var söderortspolisen jävligt hjälpsamma och ropade till och med ut info om hojen till radiobilarna mm. 10 dagar senare så fick jag ett samtal från polisen att de hade påträffat min hoj på Hammarbyhöjden. Åkte dit o hämtade hem den repig med paj koppling men ändå nått att köra på i stället för att gå hojlös hela sommaren.

Hör dig för bland folk som håller på med sånt skit oxå. Jag fick reda på att det kördes runt på 8 sporthojar varav 5 R1:or runt om i söderort då. Åkte runt och kollade.

Det är många som åker på andras hojar utan att bry sig.

Kan meddela samtliga hojägare att skivbromslås är bara skit!
Det inger bara en falsk trygghet!

Några tjuv-kräk bröt sig in i mitt garage och gav sig på min R6:a. Men de lyckades inte få upp skivbromslåset, ett Abus, så de sågade ut en del av bromsskivan där låset satt. Så visst låset fungerar som det ska, men det är alldeles för lätt att komma runt problemet. Men, tur i oturen så höll styrlåset, om än att det blev demolerat, likaså tanken sönderskavd, gaffelben sönderskavda, styrkronan skavd mm. 6500:- i självrisk för min del för något som inte jag är skyldig till. :(

Det roliga är att jag just betalat in årspremien på 6000:-

sharpedge skrev:

Tråkigt som fan för din kompis, hoppas det löser sig.

Ja det är inte direkt någon Honda Goldwing dem snor, så en R6 tar dem två st lyfter upp i någon skåpbil eller liknande och kör iväg.
Sedan gör dem det nog ganska kvickt när ingen ser och förmodligen mitt i natten när det är så lite folk som möjligt i cirkulation

Last edited:
X-up skrev:
Kan meddela samtliga hojägare att skivbromslås är bara skit!
Det inger bara en falsk trygghet!

Några tjuv-kräk bröt sig in i mitt garage och gav sig på min R6:a. Men de lyckades inte få upp skivbromslåset, ett Abus, så de sågade ut en del av bromsskivan där låset satt. Så visst låset fungerar som det ska, men det är alldeles för lätt att komma runt problemet. Men, tur i oturen så höll styrlåset, om än att det blev demolerat, likaså tanken sönderskavd, gaffelben sönderskavda, styrkronan skavd mm. 6500:- i självrisk för min del för något som inte jag är skyldig till. :(

Det roliga är att jag just betalat in årspremien på 6000:-

Tråkigt att höra, men på något sätt så kan man ju alltid glädja sig åt att dom inte fick med sig hojen.
1-0 till dig med andra ord.
Hoppas det löser sig med en snabb reparation så du hinner åka i sommar i alla fall.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman