Yama WR 400 Vs crossbana???

-Sandman-

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Eastside/NYNÄS/STOCKHOLM
Hoj
R1 2004
Är det nåt som hindrar att man rastar en WR 400 426 450 på crossbanan.

Såklart kan man men vad är det som skiljer en ren cross mot denna förutom fjädring och 4 takt?
:confused: :confused: :confused:
 
suntrip skrev:
Är det nåt som hindrar att man rastar en WR 400 426 450 på crossbanan.

Såklart kan man men vad är det som skiljer en ren cross mot denna förutom fjädring och 4 takt?
:confused: :confused: :confused:

yz 450 är också 4 takt
Fjädring, växellåda, elsystem, lysen och batteri skiljer wr från yz. Bara att ge sej ut på banan och gasa :tummenupp
 
Blip skrev:
yz 450 är också 4 takt
Fjädring, växellåda, elsystem, lysen och batteri skiljer wr från yz. Bara att ge sej ut på banan och gasa :tummenupp

JO jo lysen och sånt det vet jag men tänkte mer maskinellt.

Växellådan??? är det utväxlingar?? dreva om kan man ju allafall..

Byta gaffel fjädrar till lite hårdare kan inte vara så dyrt det heller?
 
Det är bara att gasa på.
Ta det lungt med att hoppa bara. :)

WR har säker mjukare fjädrar och väger kanske ett par kilo mer än YZ. :)

YZ har väll 4 växlar, WR borde ha 5.

Fjädrar, skulle gissa ca 1000 - 2000 kr paret (fram).
Det är vad ett par Öhlinsfjädrar kostar till min TL.
 
Ja, mjukare fjädrar, tyngre hoj == du kan bottna med fjädringen om du hoppar på crossbanan. Det brukar finnas gott om hopp där... :lol
 
Fattade vad du menade men det är inte lätt att INTE hoppa så då blir det såklart en investering i ett par hårdare fjädrar....

Faan kan inte skatte pengarna komma nån gång vill ha en WR
 
Aha. Hehe, nä det är ju klart :D

Men jag menade HOPPA, inte bara skutta lite.
Fast, det menade kanske du oxå?? :)

Fast gör man det rätt kan man ju hoppa över hela plattån ändå, man ska ju landa på rampen på nervägen. :)
Bara att köpa sig en klase kulor... :D :rock

Lycka till med Köpet!
 
Wr har också andra kammar för att ge mer effekt nere i registret + tyngre svänghjul
 
Skiljer sig gaffeln så himla mycket att man måste byta fjädrar?? :confused:

Min exc funkar iaf utmärkt på crossbanan... (tror inte den skiljer sig alls i fjädringen mot sx:en )

Men wr250F Har väldigt vek bakfjäder... Yamaha kanske har en väldigt stor skillnad mellan enduro & cross...
 
Conrad skrev:
Skiljer sig gaffeln så himla mycket att man måste byta fjädrar?? :confused:

Min exc funkar iaf utmärkt på crossbanan... (tror inte den skiljer sig alls i fjädringen mot sx:en )

Men wr250F Har väldigt vek bakfjäder... Yamaha kanske har en väldigt stor skillnad mellan enduro & cross...
Ja det har dem men det e BARA fjädrarna som skiljer.
 
Om du planerar att köra mycket crossbana med din WR så finns det ju trots allt en hel del E reggade YZ 426/400. Måste vara bättre att köra cross med en cross än att försöka göra en Enduro till en cross. :)
 
Det är mer än fjädrarna som skiljer.
Du har ju ett annat schimspaket på wr.
Byter du fjädrarna så blir det bättre. Men det är långt ifrån nån YZ gaffel.

Ska du åka merparten enduro och lite cross några gånger i månaden så kulle jag inte göra nånting. Det är bara ställa på fjädringen när du ska ut på crossbanan. Duger kalas åt oss vanliga motionärer.
 
jazze82 skrev:
Det är mer än fjädrarna som skiljer.
Du har ju ett annat schimspaket på wr.
Byter du fjädrarna så blir det bättre. Men det är långt ifrån nån YZ gaffel.

Ska du åka merparten enduro och lite cross några gånger i månaden så kulle jag inte göra nånting. Det är bara ställa på fjädringen när du ska ut på crossbanan. Duger kalas åt oss vanliga motionärer.
på 450 modellen e det bara fjädrarna som skiljer har varit och fått offert på en sån på YAmahaCenter!
 
YamahaJojje skrev:
på 450 modellen e det bara fjädrarna som skiljer har varit och fått offert på en sån på YAmahaCenter!

det är hårdare dämpning i både gaffel och stötdämpare på crossen.
det står nog inte om just det i broschyrerna men så är det.
 
YamahaJojje skrev:
möjligt spelar inte mig nån roll... Vill ha Öhlins om jag köper en



Okej. Köper du öhlins och sätter på för du ju inte bättre dämpning för det.
Den ska ju också bytas fjädrar för din vikt och schimsas om för optimal fjädring.
Skicka orginaldämparna hos tex springz så får du en kalasfjädring. Duger bra åt dom flesta. Men du kanske är en elitåkare av högsta rang?
 
jazze82 skrev:
Okej. Köper du öhlins och sätter på för du ju inte bättre dämpning för det.
Den ska ju också bytas fjädrar för din vikt och schimsas om för optimal fjädring.
Skicka orginaldämparna hos tex springz så får du en kalasfjädring. Duger bra åt dom flesta. Men du kanske är en elitåkare av högsta rang?
Nä men har bra priser på Öhlins :) :rock
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top