yama 426 weelievänligt??

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Ja hur bra håller en 426 motor för lite bakhjulskörning...
husa pajar fort, ktm håller bra, honda håller tydligen bra dom med.. men yamas 426 motor?? suger den olja osv när man weelar flera kilometer i sträck:confused:

Den verkar klara enhjulning finfint rent motormässigt men 5e växeln i lådan kan ge upp om du är väldigt enveten. Så blev det på kompisens 426 efter 2 års allmän lek...om det är vanligt har jag ingen aning om dock.

Yamahas 400-426-450 motorn måste va den som klarar mest stryk innan något händer om man kollar på alla "rejs 450`s".

Vet många som har gått ordentligt utan att någonting hänt.

Vill du ha en mer driftsäker motor köp XR650 eller LC4.

chukabowa skrev:
2690048 Ja hur bra håller en 426 motor för lite bakhjulskörning...
husa pajar fort, ktm håller bra, honda håller tydligen bra dom med.. men yamas 426 motor?? suger den olja osv när man weelar flera kilometer i sträck:confused:
Den håller mycket bra för bakhjulsåkning. Torrsump :tummenupp

rejser skrev:
2690185 Den verkar klara enhjulning finfint rent motormässigt men 5e växeln i lådan kan ge upp om du är väldigt enveten. Så blev det på kompisens 426 efter 2 års allmän lek...om det är vanligt har jag ingen aning om dock.
Det är vanligt... känner två st som haft det problemet. Vet även att det hänt på min egen hoj innan jag köpte den. Kostar nån tusenlapp i materialkostnad att laga och jag vet ingen som haft problem efter reparation. I övrigt brukar dom hålla bra.

Jösse skrev:
2690215 Yamahas 400-426-450 motorn måste va den som klarar mest stryk innan något händer om man kollar på alla "rejs 450`s".

Vet många som har gått ordentligt utan att någonting hänt.

Vill du ha en mer driftsäker motor köp XR650 eller LC4.

skulle aldrig få för mej o köpa en xr650 eller en Lc4. har man en gång kört race motard så kommer man inte gå tillbaka till nån touringmoppe.
hur e annars wr 426 jämfört med 525 exc? hade en 525 tidigare som jag var sjukt nöjd med. kommer jag tycka att wr:en är kass, klumpig o slö eller den e liten o smidig?

chukabowa skrev:
2691395 skulle aldrig få för mej o köpa en xr650 eller en Lc4. har man en gång kört race motard så kommer man inte gå tillbaka till nån touringmoppe.
hur e annars wr 426 jämfört med 525 exc? hade en 525 tidigare som jag var sjukt nöjd med. kommer jag tycka att wr:en är kass, klumpig o slö eller den e liten o smidig?
Min xr 650 hade ochså torrsump ,men om man "slangar " nog långt så suger den ochså torrt.. det gjorde min:huvet =totalras på veven ....BOOST 2 här på forumet har osså pajat några vevar (utan turbo) så xr:en tål inte så mycke som alla tror...tur att min -04:a hade garanti:yoparty

tede-77 skrev:
2692698 Min xr 650 hade ochså torrsump ,men om man "slangar " nog långt så suger den ochså torrt.. det gjorde min:huvet =totalras på veven ....BOOST 2 här på forumet har osså pajat några vevar (utan turbo) så xr:en tål inte så mycke som alla tror...tur att min -04:a hade garanti:yoparty

Torrsump är ingen garanti för att man kan slanga så mkt man vill... som många tror

tede-77 skrev:
2692698 Min xr 650 hade ochså torrsump ,men om man "slangar " nog långt så suger den ochså torrt.. det gjorde min:huvet =totalras på veven ....BOOST 2 här på forumet har osså pajat några vevar (utan turbo) så xr:en tål inte så mycke som alla tror...tur att min -04:a hade garanti:yoparty
Då var torrsump=alltid-oljeflöde-myten krossad. :huvet

Jag har hört att 426 är mera rasbenägen än 450. Kanske beror på att den är äldre. Har du haft en "riktig" rejshoj? Du hade väl en enduro med motardhjul?

Hör med Lennartsson om du ska prata Yamaha, han kör Yamma och byter varje år och är insatt i alla årsmodeller sen 1977 med plåttank. Han har tom erkänt nu (det går ju inte att mörka hur länge som helst) att även en Yamma kan rasa. (Fast då har man ju otur förståss).

RaceMe skrev:
2694058 Jag har hört att 426 är mera rasbenägen än 450. Kanske beror på att den är äldre. Har du haft en "riktig" rejshoj? Du hade väl en enduro med motardhjul?

Hör med Lennartsson om du ska prata Yamaha, han kör Yamma och byter varje år och är insatt i alla årsmodeller sen 1977 med plåttank. Han har tom erkänt nu (det går ju inte att mörka hur länge som helst) att även en Yamma kan rasa. (Fast då har man ju otur förståss).
så nära rejsoj man kan komma på gata =) o jag vägrar ha en husaberg =)

RaceMe skrev:
2694058 Jag har hört att 426 är mera rasbenägen än 450. Kanske beror på att den är äldre. Har du haft en "riktig" rejshoj? Du hade väl en enduro med motardhjul?

tror det är tvärtom! yzf426 längre service intervaller än yzf450.
Läs på www.thumpertalk.com där står mycket nyttigt om yzf 426.
Ja, 5vxl brukar försvinna, särskilt hojar som körts som motarder.5vxl upp på bakan!
Men däremot brukar toppen hålla längre än andra mx maskiner.
Har själv köpt en 426 efter att ha kollat runt en längre tid efter en större mx/sm maskin. Letar bara supermotardsulor nu.
Sedan sa en handlare till mig häromdan att yamma tjänar man inge pengar på att sälja, de håller för bra!
//h-street

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back