xtz 750 slip on budget

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Har skaffat mig en super tenere med hemskt tyst, fult o tungt orginalsystem på.

Det är en parallel twin o det finns slip on att köpa men jag planerera att montera en trx 850 motor i hojen men fram tills dess vill jag åka ståndaktigt på denna stolta åsna o vill ha hjälp med en billig lösning på ett slip on.

När jag tagit bort orginaldämparen så är det 2 st rör (en från vardera cylinder) kvar.

Finns det avgasrörs-adaptrar som är 2-1 på mekonomen eller likande företag?
För om jag får bara ett rör kvar då kan jag ju välja att köpa ett beggat slip on, annars blir jag tvungen att köpa ett dyrt modellanpassat.

Har ni några förslag på lösning på detta? Det behöver inte vara snyggt, jag är bara ute efter ett skönare o högre ljud.

Kom med förslag vet jag...?

har du nära till biltema så finns de vissa orginalsystem till bilar som har 2-1 och vissa är billiga.

sida 7 av 9
http://www.hansenracing.se/kataloger/hr16_kap_12d_avgas.pdf

dessa är väl för breda?
http://www.rakaror.o.se/rostfriaYroer.htm

kika lite bilder hur de gjorts..

http://images.google.com/images?q=x...&ie=UTF-8&sa=N&hl=sv&tab=wi#start=0&imgsz=vga

Tack för infon!

HAR HITTAT ETT arrow slip on i england nytt som jag har hemma för 2100 kr. De är till min modell, funderar på att slå till, det är ju inte jättedyrt...?

Tack för infon!

HAR HITTAT ETT arrow slip on i england nytt som jag har hemma för 2100 kr. De är till min modell, funderar på att slå till, det är ju inte jättedyrt...?

Låter billigt,knappt du kan hitta ett beggat för det priset!
Bara att handla,Yammatwinnen låter riktigt gött med lite friare
flöde :tummenupp

Låter billigt,knappt du kan hitta ett beggat för det priset!
Bara att handla,Yammatwinnen låter riktigt gött med lite friare
flöde :tummenupp

Jag köpte ett Arrow race slip on som var på REA i England. Kostar mig 2300 kr, så har jag det hemma. Då är det modellanspassat, lite dyrt men snyggt o låter gött:-)

Tror ni att jag kan klara mig utan att byta munstycken tro? Det är ju inget helsystem utan bara ett slip on. Kommer alltså använda orginalsystemet bara slutburken som byts.

JA VAD TROR NI?

Jag köpte ett Arrow race slip on som var på REA i England. Kostar mig 2300 kr, så har jag det hemma. Då är det modellanspassat, lite dyrt men snyggt o låter gött:-)

Tror ni att jag kan klara mig utan att byta munstycken tro? Det är ju inget helsystem utan bara ett slip on. Kommer alltså använda orginalsystemet bara slutburken som byts.

JA VAD TROR NI?

Körde både xtz 750 o trx 850 med öppnare system utan att bestycka om.
Behöll original luftfilter o det funkade bra!

Nu vet jag ju inte vilket skick din hoj är i men ett standardfel på dom där
är att trottelnålarna slits ut ganska fort,är det inte åtgärdat
kan det var bra att kika på.

Kolla in trx 850 tråden,dom verkar ha rätt bra koll på läget :tummenupp

Last edited:
Körde både xtz 750 o tdm 850 med öppnare system utan att bestycka om.
Behöll original luftfilter o det funkade bra!

Nu vet jag ju inte vilket skick din hoj är i men ett standardfel på dom där
är att trottelnålarna slits ut ganska fort,är det inte åtgärdat
kan det var bra att kika på.

Kolla in tdm 850 tråden,dom verkar ha rätt bra koll på läget :tummenupp

tack för ditt svar det blev jag glad av! Skönt att slippa strula med förknasarna o munstycken.

Ventilerna justerades i september och då byttes emolutionsrören också. Även nya tändstift. Hojen går underbart i motorn o är för övrigt helt nylackad av proffs i silver:-)

Den har gått 4000 mil har givi topbox o jag betalade 14 lök för den. Jag tycker mig ah råd med ett snyggt slipon pga det låga priset.

Ska beställa lite coola decaler på ebay sen är den komplett!!!

Tack för tipset om tdm 850 tråden, ska kolla in den. Har en tdm 850 motor som jag kan köpa o få monterad o klart totalt för 4500 kr men jag orkar inte. Jag är ju nöjd med min motor o ett slip on för ljudet får räcka.

Jag körde ju Honda 929 tidigare med 135 hästar på hjulet så jag tror inte att jag kommer märkar om jag har 84 hästar istället för 72:D

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back