XTX660X eller R

BjörnL skrev:
Blev det en R till slut iallafall? Var uppe på Mickes och la handpenningen på en "ny" X -04. Det gick helt enkelt inte att motstå. Nu är det bara att vänta och vänta och vänta på att snön ska försvinna...

Fler folk med XT i växjötrakten? Har aldrig sett någon i stan...
Inte jag heller, men så kör jag mest i skogen på grusvägarna med :)
Grattis till en trevlig bike :tummenupp
//Tobbe

snön ligger ljup

Har beställt en beg -04 med 92mil bakom sig. Kanske får den levererad imorgon :D .
Men f-n vad snö det är ute :mad: . För mig blev det en x. Jag har en crf 250 -05(cross) som jag avreagerar mig på ibland.
Mvh Carl

Bifogat

• WBJ681-1001_edited.jpg
    WBJ681-1001_edited.jpg
    100 KB · Visningar: 64
Last edited:
Carl-m skrev:
Har beställt en beg -04 med 92mil bakom sig. Kanske får den levererad imorgon :D .
Men f-n vad snö det är ute :mad: . För mig blev det en x. Jag har en crf 250 -05(cross) som jag avreagerar mig på ibland.
Mvh Carl

Jag lät min stå kvar i affärens lager tills vidare - ingen mening med att den ska stå och trängas i garaget - verkar ganska livsfarligt att ge sig ut på den i detta vädret ändå!

BjörnL skrev:
Jag lät min stå kvar i affärens lager tills vidare - ingen mening med att den ska stå och trängas i garaget - verkar ganska livsfarligt att ge sig ut på den i detta vädret ändå!

Måste modda den. Kapa baken, fixa luftburken, mm

Carl-m skrev:
Måste modda den. Kapa baken, fixa luftburken, mm

Aha? Jag ser att jag har mycket att lära.

Kapa baken - menar du ta bort stänkskärmen?
Luftburken, finns det en strypning där?

Har XT:n något sådant "friskluftsintag" på avgasröret? Vissa modeller verkar ha löst utsläppskrav med att "släppa in extra luft i avgaserna så att de förbränns bättre".

Jag hade nog kallat det för utspädning, men visst!

BjörnL skrev:

Jag körde min 4 mil från affären för 2 veckor sen, men det är ju en R så den pallar ju snövägar... :hihi
Jag fick några släpp när jag körde på småvägar inne i Uddevalla, men trots att jag var rätt ovan cykeln så var hon väldigt lätt att räta upp och få ordning på igen!!!

Grattis allihopa till fantastiska cyklar!

//Robin

BjörnL skrev:

Har XT:n något sådant "friskluftsintag" på avgasröret? Vissa modeller verkar ha löst utsläppskrav med att "släppa in extra luft i avgaserna så att de förbränns bättre".

Med lite mixtrande så kan man få ut lite mer effekt ur våra hojar.
Jag fick ut 47Hk och 59Nm på Bakhjulet efter en bänkning.
Får se vad det gör på vridet när hög komp.kolven kommer i

:banana

BjörnL skrev:

Följ den här tråden så har du hela våren att pula med cykeln :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=59942&page=1&pp=20

Och kolla den här grymt omgjorda xtn

http://www.miller-custombike.de/index.php?site_id=204&PHPSESSID=6faa1971dbc0461fa29634fbed9d1812

Last edited:
tobbeviking skrev:
KUL! :tummenupp
Hoppas du blir lika nöjd som jag är.
Snygg färg du valde med :)
Kommer det bli ngr grymma blås till den med eller ngt annat mumsigt?

Kommer förhoppningsvis att klämma på ett par orginal barkbusters i helgen och lyckas plåta min maskin så att man kan slänga in ett par bilder här.
//Tobbe

Huuur ställde man om till varvräknare!!? :huvet

kan ju säga att jag e vrålnöjd med min ktm 625 05:a som ja hunnit bränna 100mil...

serviceintervallen på denna maskin e 500mil då med ventiljustering..kostar 1800:- på superbike exkl material.
Knappast farligt...
husaberg har väl 10 timme tror jag...

hade ja valt idag hade ja nog skaffat en 660 04:a eftersom 05:an blev tyngre...lite andra serviceintervall på den med tror jag...

Mitt val om du väljer mellan xt o ktm så skaffa en KTM 625SMC 05:A så blir du glad o nöjd....

Back