Xt660x Bra Köp??

Lånar tråden lite... Är det stor skillnad till en drz400sm? Tänkte mest på komforten och om motorn i xtx uppväger den extra vikten gentemot drz:an?
 
:tummenupp
nick152 skrev:
2174895 HEJ PÅ ER

UNDRAR OM YAMAHA XT660X ÄR ETT BRA KÖP -04 ,-05:a?
KOLLAT LITE PÅ BLOCKET OCH DOM FLESTA HAR BARA GÅTT MELLAN 100-300MIL.
HAR DOM TRÖTTNAT ELLER BESVIKNA PÅ HOJEN??

MVH NIKLAS TACKSAM FÖR SVAR...

Det är säkert en väldigt bra hoj, håller länge, bekväm osv men har svårt att tänka mig att dra på smilbanden me den vikten/effekten. Finns ju hur många såna till salu som helst (även honda fmx) som bara gått typ 50-100 mil som säljs så tidigt och det tror jag beror till största delen på att det är en slö hoj tyvärr.. AJAJ får väl många comments nu:tungan Tror nog mer på xr:en eller alt drz 400:an.. Kolla oxå på Husky 610 nya modeller, läckra o servicevänliga
 
Geronimo79 skrev:
2696818 :tummenupp

Det är säkert en väldigt bra hoj, håller länge, bekväm osv men har svårt att tänka mig att dra på smilbanden me den vikten/effekten. Finns ju hur många såna till salu som helst (även honda fmx) som bara gått typ 50-100 mil som säljs så tidigt och det tror jag beror till största delen på att det är en slö hoj tyvärr.. AJAJ får väl många comments nu:tungan Tror nog mer på xr:en eller alt drz 400:an.. Kolla oxå på Husky 610 nya modeller, läckra o servicevänliga


Kan bara säga att det är en kanon hoj!!! Men, och jag säger MEN...det är ingen supermotard! Det går faktiskt inte att jämföra, men som bruks/lek och pendlar hoj tycker jag den är perfekt... Jäkligt skön att köra och pressa på lilla landsvägen mm. Men man ska inte tro att den går på bakhjulet hela tiden för det gör den inte.. det är en TOURING/halvoffroadare!! Punkt slut!!

Men det går att ha den till allt med, supermotardbanor/roadracing... Jag hade skoj på anderstorp med en gamal volvo, skitskoj! men hade säkert haft roligare med en ferarri!! Förstår ni? typ... hahah
 
Geronimo79 skrev:
2696818 :tummenupp

Det är säkert en väldigt bra hoj, håller länge, bekväm osv men har svårt att tänka mig att dra på smilbanden me den vikten/effekten. Finns ju hur många såna till salu som helst (även honda fmx) som bara gått typ 50-100 mil som säljs så tidigt och det tror jag beror till största delen på att det är en slö hoj tyvärr.. AJAJ får väl många comments nu:tungan Tror nog mer på xr:en eller alt drz 400:an.. Kolla oxå på Husky 610 nya modeller, läckra o servicevänliga

Jo du har nog tyvär alldeles rätt. Men den blir som sagt rätt OK med lite modifikationer. Samt att det tilltalar den som inte vill skruva hela tiden. skulle vilja se en husa eller KTM som är helt oskruvad vid tex 1000mil?
 
Stoppsladd skrev:
2696936 Jo du har nog tyvär alldeles rätt. Men den blir som sagt rätt OK med lite modifikationer. Samt att det tilltalar den som inte vill skruva hela tiden. skulle vilja se en husa eller KTM som är helt oskruvad vid tex 1000mil?

Beror ju på vad man har för endamål, vill man toura mil efter mil bara eller vill man ha så roligt som möjligt? Är man osäker på om man vill ha race eller touring så är väl tipset ktm 625/660 där det är helt ok serviceintervaller..
 
Geronimo79 skrev:
2696960 Beror ju på vad man har för endamål, vill man toura mil efter mil bara eller vill man ha så roligt som möjligt? Är man osäker på om man vill ha race eller touring så är väl tipset ktm 625/660 där det är helt ok serviceintervaller..

Sant. Den är ju helt klart mera touringvänlig det är den.
Men den toppar ju typ strax över 180 med originaldrevning och en lagom fet gubbe på :)
 
Tjena!

Funderar själv på en xt men den stora frågan är ifall man ska satsa på en X eller R. Kommer att köra landsväg mest. Vad gör dom skilda storlekarna på hjulen(det enda som skiljer?) för skillnad? Tacksam för svar.
 
Stoppsladd skrev:
2696995 Sant. Den är ju helt klart mera touringvänlig det är den.
Men den toppar ju typ strax över 180 med originaldrevning och en lagom fet gubbe på :)

Är duktig glädjemätare på XT-R iallafall. Kom upp i 191blås som mest. Jämförde mätaren mot en kompis Honda VFR, minns inte vad skillnaden var, men den var stor!
 
Frasse Fräs skrev:
2697619 Tjena!

Funderar själv på en xt men den stora frågan är ifall man ska satsa på en X eller R. Kommer att köra landsväg mest. Vad gör dom skilda storlekarna på hjulen(det enda som skiljer?) för skillnad? Tacksam för svar.


Enligt länsförskringar går inte XT-X under offroad, däremot XT-R.
Enligt Bilsport & Mc går båda att teckna som offroad.

Är därför även jag nyfiken på vad som skiljer dessa två modeller åt, förutom hjulen då?
 
Ullis skrev:
2698117 Enligt länsförskringar går inte XT-X under offroad, däremot XT-R.
Enligt Bilsport & Mc går båda att teckna som offroad.

Är därför även jag nyfiken på vad som skiljer dessa två modeller åt, förutom hjulen då?
XT660R Motor -
Motortyp 4-takt, 1-cyl., 4 ventiler, SOHC
Kylsystem Vätskekyld
Slagvolym 660 cc
Cylinderdiameter x Slaglängd 100 x 84 mm
Kompressionsförhållande 10:1
Motoreffekt 35,3 kW (48 hk) / 6.000 rpm
Max vridmoment 60 Nm (6,1 kg-m) / 5.250 rpm
Smörjsystem Våtsump
Bränslesystem Bränsleinsprutning
Kopplingstyp Våt, lameller-stålskivor
Tändsystem TCI
Startsystem Elstart
Växellåda Konstant ingrepp, 5-växlad
Slutväxel Kedja
Tankvolym 15 liter
Oljetank 2,9 liter


Ram -
Ram Steel tube, diamond shaped
Främre fjädringssystem Teleskopgaffel
Fjädringsväg fram 225 mm
Bakre fjädringssystem Svingarm (monocross)
Fjädringsväg bak 200 mm
Broms fram Enkel skiva, Ø 298 mm
Broms bak Enkel skiva, Ø 245 mm
Framdäck 90/90-21 M/C
Bakdäck 130/80-17 M/C
Dimensioner -
Längd (mm) 2240
Bredd (mm) 845
Höjd (mm) 1230
Sitthöjd (mm) 865
Hjulbas (mm) 1505
Minimum markfrigång (mm) 210
Torrvikt (kg) 172

XT660X Motor -
Motortyp 4-takt, 1-cyl., 4 ventiler, SOHC
Kylsystem Vätskekyld
Slagvolym 660 cc
Cylinderdiameter x Slaglängd 100 x 84 mm
Kompressionsförhållande 10:1
Motoreffekt 35,3 kW (48 hk) / 6.000 rpm
Max vridmoment 60 Nm (6,1 kg-m) / 5.250 rpm
Smörjsystem Våtsump
Bränslesystem Bränsleinsprutning
Kopplingstyp Våt, lameller-stålskivor
Tändsystem TCI
Startsystem Elstart
Växellåda Konstant ingrepp, 5-växlad
Slutväxel Kedja
Tankvolym 15 liter
Oljetank 2,9 liter


Ram -
Ram Steel tube, diamond shaped
Främre fjädringssystem Teleskopgaffel
Fjädringsväg fram 200 mm
Bakre fjädringssystem Svingarm (monocross)
Fjädringsväg bak 200 mm
Broms fram Enkel skiva, Ø 320 mm
Broms bak Enkel skiva, Ø 245 mm
Framdäck 120/70R 17M/C
Bakdäck 160/60R 17M/C
Dimensioner -
Längd (mm) 2175
Bredd (mm) 860
Höjd (mm) 1170
Sitthöjd (mm) 875
Hjulbas (mm) 1490
Minimum markfrigång (mm) 205
Torrvikt (kg) 177
 
Ullis skrev:
2698117 Enligt länsförskringar går inte XT-X under offroad, däremot XT-R.
Enligt Bilsport & Mc går båda att teckna som offroad.

Är därför även jag nyfiken på vad som skiljer dessa två modeller åt, förutom hjulen då?

Å för att göra det lite enklare så sitter det alustyre, större broms skiva, Brembo bromsok, stålspunna broms slangar, 17" Excel motardhjul. Den har ett mindre försprång (dvs gaffelvinkeln är något tvärare) samt något hårdare fjädring och kortare fjädringsväg.

Har jag missat nåt?:va
 
Ah, jag har R ståendes i garaget, dock inget kort men teorin är avklarad.. Följer såna här trådar med stort intresse. :tummenupp
 
Crille_ skrev:
2698569 Ah, jag har R ståendes i garaget, dock inget kort men teorin är avklarad.. Följer såna här trådar med stort intresse. :tummenupp

Du vet väl att det finns en jätte tråd om xt660?

Annars har du detta xt660 forum www.xt660.com
med skandinavisk forumdel som jag är moderator för :tummenupp
 
Stoppsladd skrev:
2698906 Du vet väl att det finns en jätte tråd om xt660?

Annars har du detta xt660 forum www.xt660.com
med skandinavisk forumdel som jag är moderator för :tummenupp


Där är jag osså reggad, skrev nog den senaste tråden där förutom jul och nyårhälsningen. Den stora tråden har jag tittat in på med, dock så är det så mycket att läsa och även en del som jag inte finner så mycket intresse i.
 
jag har en fundering, jag som kör lätt mc, lillebror XT125x, och funderar egentligen på mkt ang xt660in, men ni som har en xt660 med insprutining, hur vinterförvarar ni den? gör ni nått ang. insprutningen?
 
xt660x 08a

var o kollade på en 08a idag, igentligen var jag ute efter en KTm 640.

Men jag blev allt lite sugen på xtn.

Bra ,mycket billigare än en ktm 690.

fasen vad svårt det ska vara :)

TOlf
 
var o kollade på en 08a idag, igentligen var jag ute efter en KTm 640.

Men jag blev allt lite sugen på xtn.

Bra ,mycket billigare än en ktm 690.

fasen vad svårt det ska vara :)

TOlf

Provkör så kommer det inte bli svårt. KTMén e mkt roligare hoj!
Finns nya för ca60k på Superbike!:tummenupp
 
var o kollade på en 08a idag, igentligen var jag ute efter en KTm 640.

Men jag blev allt lite sugen på xtn.

Bra ,mycket billigare än en ktm 690.

fasen vad svårt det ska vara :)

TOlf

Nej du ska ha en KTM690SMC! :D
 

Bifogat

  • 100807middle.jpg
    100807middle.jpg
    93.1 KB · Visningar: 122
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top