XT-motard/trim?

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
En jobbarkompis till mig ska göra som jag redan gjort, och köpa loss en gammal bud-XT. Han har som plan att göra motard av den. Jag har sedan länge tillbaka övertygat mig själv om att det är slöseri med pengar att bygga om en XT till motard, att det helt enkelt inte är värt det med det grundmaterialet. Men nu när han är så fast bestämd vid att bygga om den blir jag faktiskt lite avundsjuk (men bara lite).

Vad säger ni om hans upptåg? Galet eller tufft?

...förresten, hur mycket tror ni en XT-motor tål att trimmas? Vilka medel rekommenderas?

Högkompkolv, vassare kam, avgassystem och öppnad luftburk. porta toppen och ett 660kit sen nya förgasare när du ändå skruvar så har du iallfall +60hk

Snacka med Freddan på proffsen om du skall trimma hojen han kan!

haha kom på det att jag kör ju förihelv** XT motard på sommrarna så inge skitsnack om XT motarder för då får du bli cykelbud i morrn :D :p

:rock MCBUDET :rock

Mcbudet skrev:
haha kom på det att jag kör ju förihelv** XT motard på sommrarna så inge skitsnack om XT motarder för då får du bli cykelbud i morrn :D :p

:rock MCBUDET :rock

va fan... han kör ju på arken.... vad blir skillnaden mellan cykelbud och mc-bud då? att man slipper sitta å fika i mc-stället eller? :D :D :slicka

Går tydligen att trimma massa enl. TWT. Ring de och kolla. www.twt.nu finns telefonnummret på....

- Johan

tks skrev:
En jobbarkompis till mig ska göra som jag redan gjort, och köpa loss en gammal bud-XT. Han har som plan att göra motard av den. Jag har sedan länge tillbaka övertygat mig själv om att det är slöseri med pengar att bygga om en XT till motard, att det helt enkelt inte är värt det med det grundmaterialet. Men nu när han är så fast bestämd vid att bygga om den blir jag faktiskt lite avundsjuk (men bara lite).

Vad säger ni om hans upptåg? Galet eller tufft?

...förresten, hur mycket tror ni en XT-motor tål att trimmas? Vilka medel rekommenderas?

Mcbudet skrev:
Men det är ju trots allt en XT och för 52 tusen hittar du garanterat en roligare hoj!

Säljer inte mcvaruhuset en xt-motard fortfarande..

450_1049149850tbu871

97a 40 papp, inte allt för fint skick dock.

eisbaer skrev:
Säljer inte mcvaruhuset en xt-motard fortfarande..

450_1049149850tbu871

97a 40 papp, inte allt för fint skick dock.

Notera dock frambromsen. Och så hade den gått långt också..

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back