Xt 250 -81

• Thread starter Thread starter Diversion
  • Start date Start date

Diversion

Guest
Råkade se en hos en handlare. Är det någon som vet något om denna "veteranhoj" ? Är det några problem med dom, tål dom lite skoj etc?

Köpte en nyligen, är ju rambo-hojen, skall renoveras upp till perfektion! :) vore kul att komma i kontakt med fler som har den :)

Fast 2004 fick man ju dessa hojar för fikapengar, de betraktades som tämligen ointressanta. Idag är de ytterst eftertraktade och kostar minst 25-30.000kr om de ö h t går att få tag i. De flesta verkar ha hamnat hos kapitalstarka samlare.

Ja det är så sant! jag letade i 1 år, bevakade svenska och tyska marknaden, lade ut köpes annonser i div. veterantidningar osv osv.
Till slut så hittade jag ett objekt som en kulturkändis hade budat hem på en loppis, troligen något som stått i en lada väldigt länge och så har väl ägaren gått och trillat av pinn..
på tyska markanden går de för 25-75, i Sverige har jag knappt hittat några, men många har uppfattningen om att de säljer för 25+ numer.
Kul att värdet ökar så att folk tar hand om gamla grejer! :)

Svar ja :) tanken är att ta den till 100% original. Lämnade in sitsen idag till en möbeltapetserare som ska klä på ny fint överdrag.
Resan är målet!

Vår egen Grandell här på SH, skrev (för ett år sen?) ett reportage i Classicbike om en kille som hade ett tiotal XT 250. Mycket läsvärt!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP