XT 125 trim?

Dom e rätt slöa faktiskt:P
Men e det någon som vet vad max varvet ligger på när man har effekt?
;)
 
Men det går väll förfan inte att varva mer än till varvtalsbegränsningen.:mad: :pannkyss



Nä. Det var inte så ja mennade. Den orkar gå upp lite mer i varv. Alltså XT pallar inte riktigt gå upp i varv med effektrör kan du varva ut växlarna lite till. Men får nog erkänna att gianellit har ett sjujäkla fint ljud speciellt när den baktänder:tummenupp
 
Nä. Det var inte så ja mennade. Den orkar gå upp lite mer i varv. Alltså XT pallar inte riktigt gå upp i varv med effektrör kan du varva ut växlarna lite till. Men får nog erkänna att gianellit har ett sjujäkla fint ljud speciellt när den baktänder:tummenupp



wtf?:va

den orkar inte gå upp i varv?
hur fan går det till?! är den så kass att den inte ens orkar varva ur?
 
hmm det hoppas jag inte:S
Men jag har för mig att max varvet på den ligger ungerfär 7800?
Stämmer det?
 
wtf?:va

den orkar inte gå upp i varv?
hur fan går det till?! är den så kass att den inte ens orkar varva ur?


aa det kan man säga.. alltså den pallar helt enkelt inte och med gianellit orkar den lite mer :P lite dålig förklaring ursäktar det men så ligger det till
:yoparty
 
okej:P
Vad gör den med giannelli då?
Typ 120? 110-120 hade jag tippat iallafall:P
 
Är Xt 125 X(sm) verkligen så slöa? :confused:


Nån som kan berätta lite mer om dom?

den är inte den snabbaste hästen i stallet precis, kring 100-110 ligger man efter vägen, min gick 125 när jag hade ny olja i den, dock så vågade jag inte varva mer då jag var rädd för ett motor-ras, dock är den mkt lätthanterad och rolig att leka med, går att hoppa med, bra bromsar, billig att köra, försäkringen gnäller inte mamma om så mkt då den står i hennes namn, billigare då, jag har fått smak nu för en XT660x efter mitt ägande av lillebror till den :)

vet någon vars man kan köpa ett giannelli ? är dålig på att leta saker :/
 
Last edited:
okeeej!:P
Aja du säger att den går i 100-110 på raksträckan:P
Det låter ju inte så kul:( kan man ju inte köra på motorvägen utan att tanterna kör om:)
Men men tror du det är ngn skillnad att sätta på sportfilter?
 
okeeej!:P
Aja du säger att den går i 100-110 på raksträckan:P
Det låter ju inte så kul:( kan man ju inte köra på motorvägen utan att tanterna kör om:)
Men men tror du det är ngn skillnad att sätta på sportfilter?

sportfilter, törs jag inte säga, har inte mixtrat så mkt med min, har bara testat med att köra med och utan ljuddämpare,
 
xt 125

jag har en xt125 och den gör ca 140km/h men den e lite slö endå :P :) jag funderar även på att köpa 150cc kit ..
 
hahahah okej med medvind då eller för det gör verkligen inte min??
och vart hittar du trim till den isåfall??
Det är ju dött med sånna sidor till xtn:P

btw 120km/h är mycket för den orginal;)
 
Jag har en xt 125 x slö som satan är den. Men har plockat av röret o gett det till några som ska boka ett lika dant för att bli av med katalysatorn. Förhopningsvis blir den lite piggare.
 
jag har en xt125 och den gör ca 140km/h men den e lite slö endå :P :) jag funderar även på att köpa 150cc kit ..

har du R versionen? när min xtX blev nollställd (mätaren) så råkade den bli en xtR istället, då gick den 20 km/h söligare på mätarn än vad den egentligen gick, körde 80 enligt mätaren när det gick 100,
säkert samma problem för dig om du nu talar sanning, att du har xtR och så har den nollställts på samma sätt som min och den har fått samma mätarinställningar som en xtX

förstår någon?
 
jag förstår däck dimisionerna är ju inte samma så den mäter olika efter xtX och xtR eller?

har jag fått det rätt:P?
Har pricis lyckats få upp min i 120.... mycket svårt ska jag säga;)

Ska beställa ett nytt avg system nu i veckan och så kommer min nya twinlight och lite annat kanske lägger upp en bild när den e klar;)
 
jag förstår däck dimisionerna är ju inte samma så den mäter olika efter xtX och xtR eller?

har jag fått det rätt:P?
Har pricis lyckats få upp min i 120.... mycket svårt ska jag säga;)


xt:na har elektronisk mätare, det är markeringar på främre bromsskivan som den mäter ifrån, som alla vet så har xtX:en en mycket större skiva fram, så om en xtR har xtX inställningarna så blir det en glädjemätare av stora mått.

När min hade xtR inställningarna så var det en ANTIglädjemätare, ca 20km/h mindre visade den.

Jag har kört 100km/h på 4ans växel, vågade inte gasa mer då, men 120km/h är en sällsynt upplevelse på en xt125 :P har hänt några gånger för mig nu, har kört med min i 2 år nu =)
 
Last edited:
haha okej;)

Men du har haft den i två år?

Inte funderat på nytt avgassystem?
Eller ngt roligt till den?

Sen tror jag att om man drevar ner den nån kugg där fram så kan man nog klämma ut mer på femmans växel för min orkar inte ritkigt i slutet;)
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top