XS650 modifiering

Har också funderat på motardhjul från en nyare moped. Frågan är hur pass bra de klarar kraften och tyngden från en 80-tals hoj. Tänker att de inte borde vara några problem om man tänker på att det var rätt många feta ungar som körde moppe när man själv var i den åldern.
Moppehjul är ju asbilligt och växer på träd:D

I princip klar, behöver fästa upp skärmen bättre då hojen vibrerar en del milt uttryckt :)

IMG_0886.jpg

IMG_0887.jpg

Riktigt cleant & snyggt! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Gillar det vita som dessutom håller ihop det hela. Sadeln är riktigt fin. Lampan med galler = cool. Alles in alles, bra jobbat!

(Ska jag säga något konstruktivt så är det väl att dom "moderna" speglarna inte är helt i min smak. ;))

Håller med ovanstående blev klart kalas :tummenupp & snygga bilder med.

Tack så mycket! Finns en del framtidsprojekt som ekerfälgar och wobbelstag och annat småpill, men nu ska det mest köras :)

Snygg! :tummenupp
Hoppas man får se dig på gatorna snart då :)

Snygg som sjutton!
Ett tips som skulle kanske funka är att borra genom bromsskivorna, för att få dom lite "luftigare" kom på nått mönster som du borrar fram både fram o bak.

Bara ett tips. Dretsnygg i övrigt!

Tack! Ja absolut, det är också en del av framtidsplanerna :)

Snygg som sjutton!
Ett tips som skulle kanske funka är att borra genom bromsskivorna, för att få dom lite "luftigare" kom på nått mönster som du borrar fram både fram o bak.

Bara ett tips. Dretsnygg i övrigt!

OM du får för dig att borra skivor så har jag mallar digitalt som jag kan skicka :) (eller så får du köpa mina svindyrt! ;))

Japp :) skickade ju in själv får jag erkänna
Tack!

Last edited:
Har också funderat på motardhjul från en nyare moped. Frågan är hur pass bra de klarar kraften och tyngden från en 80-tals hoj. Tänker att de inte borde vara några problem om man tänker på att det var rätt många feta ungar som körde moppe när man själv var i den åldern.
Moppehjul är ju asbilligt och växer på träd:D

Är inte problemet med hjul från mopeder att de ofta är så smala? Dvs, svårt att hitta vettiga däck? Typ 100 fram och 130 bak, känns ju spontant inte som något som funkar på en fullstor hoj.

8 negro är ju en grym sida kollade först att den var ju snygg utan att inse att det var din.
Bra jobbat:tummenupp

Tack! Ja bra sida för inspiration. Kan rekommendera crd också. Grymt trevliga snubbar och snygga hojar

På min skulle mer än 130 bak kännas som en custom så det kan nog funka fint tror jag:)

Är inte problemet med hjul från mopeder att de ofta är så smala? Dvs, svårt att hitta vettiga däck? Typ 100 fram och 130 bak, känns ju spontant inte som något som funkar på en fullstor hoj.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick