XS 400 the project

Någon som råkar ligga på en Original sving till XS400.an?:gnissla

Jag TROR att svingen från XS650 och SR500 ska passa. Vet att XS650 och SR500 är kompatibla med varandra men att XS650 är något längre. Hur bred är din sving du har nu?
 
Har en sx650 svinga liggandes, mycket bredare än 400ans.
Men annars lika i infästning.
 
HOJ!

Har inte hänt mycket mer än att jag fått hem ett par Vm34 gasare som behöver bestyckas om . =)
Fick även tag på kortare bakdämpare. :tummenupp
Försöker insupa inspiration igen så man skulle få den rullande till sommaren.
Har sådan ångest hur jag ska bygga den, vill ju köra mitt eget race så det blir många återvändgränder......
Finns det någon som har tips på var jag får tag på typ styrlager och svinglager till min hoj i Sverige?
 
HOJ!

Har inte hänt mycket mer än att jag fått hem ett par Vm34 gasare som behöver bestyckas om . =)
Fick även tag på kortare bakdämpare. :tummenupp
Försöker insupa inspiration igen så man skulle få den rullande till sommaren.
Har sådan ångest hur jag ska bygga den, vill ju köra mitt eget race så det blir många återvändgränder......
Finns det någon som har tips på var jag får tag på typ styrlager och svinglager till min hoj i Sverige?

Var köpte du förgasarna? Har haft funderingar på att byta ut mina, men jag avvaktar nog och ser om jag kan få dem att funka som jag vill först.

Angående lager så köpte jag en hel drös grejer från de här:

http://www.wemoto.com/bikes/Yamaha

Visserligen inte Sverige men riktigt bra priser och leverans på ca en vecka.
 
Last edited:
Köpte gasarna på bildelsbasen, billigast där.
Blev något förvånad över det. 1000kr för ett par.
 
Detta kommer jag nog att köra på, bättre sent än aldrig!
Svingen är från en Xs650, bakhjulet från en Sr500 och bakdämparna från en HD.:tummenupp
Funderar dock på hur jag ska få bakhjulet att passa i svingen eftersom Sr500 har mindre axeltapp....
Om då inte någon sponsrar ett alu Xs650 hjul. :yoparty (fast vill ju ha 18" bak)

Söker ett höger bromsok från en R1 ( har en vänster om någon vill byta.)
Framskiva från en Ducati Monster höger sida (passar bultdelningen på Xs.en)
 

Bifogat

  • 524050_4834814188434_1499182209_n.jpg
    524050_4834814188434_1499182209_n.jpg
    98.8 KB · Visningar: 120
Angående axel... fullösning... du kan ju använda hjul & axel från sr500... och sen dryga ut diametern på axeln med "rör" på vardera sida... ytterdiameter som på xs650... precis så breda att dom får plats i svingfästet... voila, centrerat...

Riktig(are) lösning, behåll axel sr500 + modda svingen (lättast?) eller byt axel + byt lager i hjulen så att det passar...

My 50 cents efter att kört med fullösningen... :)
 
Största problemet med fullösningen är att Sr tappen är för kort.
Ska börja jakten på en Xs650 tapp till att börja med. :)
 
För kort... ja det var ju ett helt annat problem det...
 
Finns säkert någon här som har en Sx650.... Kan ni måtta bakhjuls bulten?
Vore väldigt tacksam för det. =)
Och vilka lager som sitter där bak......
 
Finns säkert någon här som har en Sx650.... Kan ni måtta bakhjuls bulten?
Vore väldigt tacksam för det. =)
Och vilka lager som sitter där bak......
 
God kväll.
Bakaxeln på en xs650 är 20mm i diameter.
Den är ca. 28 cm lång om man inte räknar skallen.
Jag har ett bakhjul liggandes. Men det är som sagt 16".

/Patrik
 
Hejsan svejsan!

Han funderat...... hojen är kvar, kanske borde göra något av den ändå. =)
Har någon pyslat med rost skydd av äldre tappning?
Söker efter en Patinayta i svart på bygget som kommer att läggas i framtiden, dvs rå yta men ända skyddande mot rost.
Vet inte om jag förklarade rätt men hoppas någon nappar på vad jag menar. :gnissla
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top