xs 400 - 83 som "bara dog"

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Hej!

Min polare ska sälja sin xs 400 från 83.
en kille som var intresserad kom över för att provköra den. Men han kom tillbaka till fots med hjälmen i handen!

han hävdar att han bara svängde höger och sen dog den (han gör ett lojt ljud som jag förknippar med soppatorsk) när polaren kommer till hojen så orkar startmotorn inte att dra runt utan bara "tickar". Kompisen lägger i tvåan och börjar springa, hoppar på och släpper kopplingen och han säger att det rasslade och lät allmänt förjävligt. Men den gick på en cylinder. Nu frågar han mig vad som har hänt och varför? jag körde den från jönköping till växjö någon månad tidigare ca 12 mil (han bor där och jag i jkpg) då fungerade den perfekt och sen är det ingen som rört den. Killen hade kommit 3 km. Den har gått 5800 och är endast körd till och från besiktningen de senaste 5-6 åren! alla servicar är skötta.
så nu frågar jag er! har den skurit? varför skar den? ljuger killen? eller är det något annat?

Rock On/ Per

Övervarvad? Killen kanske slängde i en lägre växel när han skulle
växla upp istället.

kanske... men han hade ju faktiskt körkort och är bara 21 så han måste ju vetat hur man växlar antar man....

Pelle81 skrev:
kanske... men han hade ju faktiskt körkort och är bara 21 så han måste ju vetat hur man växlar antar man....

är ju inte så svårt att blåsa en motor om man vill

svårare att låta bli :)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt