XR650R SuperMotard fråga (stödet)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Läste anvisningarna till SM kittet.
Det stog att man skulle korta stödet!!

Har någon gjort detta??

Va fan, jag vill inte såga av mitt stöd, jag ska ju för satan ha Off-road hjulen på ibland!

Det stog att man skulle korta stödet för att hojen kunde välta med SM hjulen på annars.
Är det så?

PutteLiten skrev:
Det stog att man skulle korta stödet för att hojen kunde välta med SM hjulen på annars.
Är det så?

Du får väl testa! Välter den, korta av stödet. Välter den inte, låt bli. :fakta

Jo... Men du lär väl märka om du testar att ställa hojen på stödet.. Självklart så lutar den mindre när du har motardhjulen på, men du får helt enkelt ställa den så att den inte välter. Annars kan du ju alltid skruva bort stödet och luta fanskapet mot en vägg eller nåt! :hihi

Hehe, jo det är klart. Och så sparar man några kilo oxå :hihi

Precis! :tummenupp
Men allvarligt talat, nog fan står hojen kvar om du använder stödet. Har ett par polare som kör XR650 motard, deras har inte vält än i alla fall.. :) Min har heller aldrig vält, men den står väldigt upprätt med motardhjulen på.

Gött, blev fundersam.
Hojen lutar ju rätt bra med offrådd hjulen. :)

:hej

Med mer lutning går det lättare att starta den stående på stödet. Du kan ju bygga ett nytt, kortare stöd? Hur avancerat är det?

Mattias skrev:
Med mer lutning går det lättare att starta den stående på stödet. Du kan ju bygga ett nytt, kortare stöd? Hur avancerat är det?

Varför skulle man starta den på stödet kan man inte fälla upp det innan man börjar "slåss" med kicken. :D Jag brukar stå upp med vänsterbenet i marken och höger på licken.

Om inte jag fäller upp stödet innan jag kickar så pressas hojen åt höger när fjädringen trycks ihop.

Kicka ståendes på stödet? :lol
Nä, ät mer pizza så behövs det inte.

Gällande stödet så går det att ställa den på det, visst det lutar inte så mycket.
Men fattar man inte bättre än att ställa den på ett lämpligt ställe med lite lut åt rätt håll så borde man inte klarat A-kortet heller, så de e nog lugnt :)

Klart det blir säkrare med kortare stöd, men som sagt är man lite försiktigt går det utmärkt att ha det som det är.

craffe skrev:
Kicka ståendes på stödet? :lol
Nä, ät mer pizza så behövs det inte.

Gällande stödet så går det att ställa den på det, visst det lutar inte så mycket.
Men fattar man inte bättre än att ställa den på ett lämpligt ställe med lite lut åt rätt håll så borde man inte klarat A-kortet heller, så de e nog lugnt :)

Klart det blir säkrare med kortare stöd, men som sagt är man lite försiktigt går det utmärkt att ha det som det är.
jag hade inte kortat mitt och det funka ändå...
Men så fort där var en trottoar kant så ställde jag upp hjulet på det. för man vill ju inte att hojen ska trilla på någon av polarnas sporthojar..

Annars kan du kapa av stödet en bit. och ta ett mindre rör och stoppa i det stora.. så kan du själv justera längen på stödet efter fälgar.

Spännde fjädern bak. så man får bättre väghållning på gunghästen, de som kör så lös fjäder som när man har som endurohjulen kan inte ha det kul i kurvorna!
när man spänner fjädern så höjs allt automatiskt. så det funkade, men det var ganska precis det. plan mark var ett krav!

:arsele

jag har aldrig haft något problem med stödet.. visst om det lutar lite åt ena hållet å ställer jag den så att det lutar åt rätt håll. men på plant underlag så har jag aldrig haft några problem.

STÅ å kicka på hjulet.. antingen så har man en väldigt trögstartad hoj eller så bör man nog träna högerbenet Mycket.
har aldrig behövt ta i så mycket så jag måste anv hela min kropp för att få igång hojjen..

sedan hur är det är med vänster kickande hojjar (SKIT :arsele :kocko :D :D :dummer ) vet jag inte

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT