XR650R motorras....

CEC

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Hoj
Honda 450 SM & Gixxer 1000 K5
Har en -04 XR650R 500 mil, och härom dagen skar motorn....Någon som råkat ut för ngt liknande? Har läst mycket om XR här på SH och fick känslan att cyklen va en slitvarg och gick nästan aldrig sönder!? Cyklen är servad var 50:mil med honda org. filter och Castrol olja....

Tacksam för svar

CEC skrev:
2455497 Har en -04 XR650R 500 mil, och härom dagen skar motorn....Någon som råkat ut för ngt liknande? Har läst mycket om XR här på SH och fick känslan att cyklen va en slitvarg och gick nästan aldrig sönder!? Cyklen är servad var 50:mil med honda org. filter och Castrol olja....

Tacksam för svar

tråkigt att höra!! låter jävligt skumt, har du pratat med honda?

Går det inte på försäkringen på en så ny hoj ?

Trodde också den motorn var oförstörbar.

500 mil och motorras , låter ju nästan som en husa det där.....

CEC skrev:
2455497 Har en -04 XR650R 500 mil, och härom dagen skar motorn....Någon som råkat ut för ngt liknande? Har läst mycket om XR här på SH och fick känslan att cyklen va en slitvarg och gick nästan aldrig sönder!? Cyklen är servad var 50:mil med honda org. filter och Castrol olja....

Tacksam för svar

Omöjligt.

måste vara ett fabriksfel eller har du kört utan olja
borde gå på garantin om du har servat som du ska.

WebGringo skrev:
2455558 Går det inte på försäkringen på en så ny hoj ?

Trodde också den motorn var oförstörbar.

500 mil och motorras , låter ju nästan som en husa det där.....

HMM 610 HÅRDA mil utan motorras:huvet inte ens nästan... husaberg sa du??:tungan

Går det inte på garanti eller nått?? låter som fabriks fel..

skuren xr...

CEC skrev:

Tacksam för svar
Jag trodde också att det var en slitvarg ....,men min 03:a skar rejält på veven på fullvarv... men jag hade ju garanti...Har pratat med BOOST2 här på sh och han har också rasat ett par vevar......

tede-77 skrev:
2455720 Jag trodde också att det var en slitvarg ....,men min 03:a skar rejält på veven på fullvarv... men jag hade ju garanti...Har pratat med BOOST2 här på sh och han har också rasat ett par vevar......

Jo men den killen har ju turbo på sin och tar ut dubbla effekten.

Blip skrev:
2455895 Jo men den killen har ju turbo på sin och tar ut dubbla effekten.
Det har han visserligen ,men han har rasat veven på sin UTAN TURBO och utan nån direkt orsak till raset:)

Det är väll minst 2 års motorgaranti på 04orna, så det borde gå på garanti. I alla fall om servicar etc är dokumenterade och gjorda av "fackman".

Robertzon skrev:
2455583 HMM 610 HÅRDA mil utan motorras:huvet inte ens nästan... husaberg sa du??:tungan

Jaja , den som väntar på något gott ..... ja du vet ;)

Fan, min har rullat 2300mil varav säkert 2299mil på slangen och brukar sparka i låga växlar inför kurvor så jag ibland tror att motorn ska explodera :)

Oljebyte? Jo.....mjae....jo...nån gång har jag säkert gjort det. Ibland när jag kollar oljan så är stickan helt torr:D

Det enda som krånglat hitills är att kedjan går av på mitten ett par ggr per säsong :tungan

Last edited:
:nicka

Japp, för många oljebyten, förvirrar ju motorn helt och hållet :hihi
XRen är en panzerwagen, oljebyten... bah... :tungan

PS. min kedja höll 400 mil... :lol. Två kedjor averkade på 820 mil... :gnissla

Last edited:
*/ ?>
Back