Xr650r frågor

myspinnen skrev:
jag vill också ha verkstadshandboken ifall nån har den liggande på datorn eller nåt!
en fråga.. på vänster sida av cylindern finns det ett litet hål, vad är det bra för? rann lite vätska ur det igår när jag var ut och startade, kan det vara nåt till decompen?

vilka munstycken kör ni med? jag vet inte vad som sitter i men tror det är fel lågfarts för om man står på tomgång och ger gas så vill den ganska ofta bara lägga av, rätt störande. Jag har bara öppnad luftburk och raceinsats...

t...
För att få ut bästa körbarhet ur den helt värdelösa orginalgasaren, dvs ej så mycket stup vid avslag/påslag (går ej att få bort helt!) Så sopar man dit ett 68/70lågf och ett huvmun 160/165 på högsommaren 170/175 vinter då går den hyffsat men ej bra. Rekomenderar varmt en micuni flat slide 41-45mm och hemmasvetsade krökar 38mm utv på var sida om cyl (lika långa) lindade med värmebandage villket slipon som helst bara det är minst48mm genomsläpp,kn fillter, stora hål i sidokåpan! Gör man denna enkla trimmning åker man ifrån husab 650, ktm660,mf Har bevis! 58-60hk bakhjul otrolig toppfart! Ps kör numera turbo på xren så detta är löjligt He He :yoparty Benny
 
Gör man denna enkla trimmning åker man ifrån husab 650, ktm660,mf Har bevis! 58-60hk bakhjul otrolig toppfart! Ps kör numera turbo på xren så detta är löjligt He He :yoparty Benny[/QUOTE]
oooo Yeaa! :yoparty Låter ju som att man ska ut och fixa lite! Ja' Snart är det ju dax för isdäcken, så då är det ju på sin plats att ha bra körbarhet då det är kallt...
SÅ hur funkar töööbon då? Har du ngt sånär jämt register -eller kommer all effekt direkt? *nyfis* :Bugar
 
Boost 2 skrev:
För att få ut bästa körbarhet ur den helt värdelösa orginalgasaren, dvs ej så mycket stup vid avslag/påslag (går ej att få bort helt!) Så sopar man dit ett 68/70lågf och ett huvmun 160/165 på högsommaren 170/175 vinter då går den hyffsat men ej bra. Rekomenderar varmt en micuni flat slide 41-45mm och hemmasvetsade krökar 38mm utv på var sida om cyl (lika långa) lindade med värmebandage villket slipon som helst bara det är minst48mm genomsläpp,kn fillter, stora hål i sidokåpan! Gör man denna enkla trimmning åker man ifrån husab 650, ktm660,mf Har bevis! 58-60hk bakhjul otrolig toppfart! Ps kör numera turbo på xren så detta är löjligt He He :yoparty Benny


ge mig filmer, bilder och ljudklipp. låter kul med turbo :) måste bli klurigt att få det bra med så få pulser att ladda snurran med?
 
Jumper skrev:
Gör man denna enkla trimmning åker man ifrån husab 650, ktm660,mf Har bevis! 58-60hk bakhjul otrolig toppfart! Ps kör numera turbo på xren så detta är löjligt He He :yoparty Benny
oooo Yeaa! :yoparty Låter ju som att man ska ut och fixa lite! Ja' Snart är det ju dax för isdäcken, så då är det ju på sin plats att ha bra körbarhet då det är kallt...
SÅ hur funkar töööbon då? Har du ngt sånär jämt register -eller kommer all effekt direkt? *nyfis* :Bugar[/QUOTE]
Den drar lite slött före 50000varv om man ej belastar den!! typ landsvägskörning och titta på fåglar.. Men tokdrar man på redan från 1an och sopar i växlarna så drar den starkt från 3000varv och så in i H......från5000 - varvstopp otroligt körbar på bana, följer gasen skitbra vid påslag/avslag även när turbon laddar 0,8-1bar (den är lättkörd på bakhjulet! det säger mycket om körbarheten) Ps körde med hjulspinn i 201,6kmt i helgen :kocko (offroadäck, skoteroverall och kall asfalt!) Benny..
 
[Ps körde med hjulspinn i 201,6kmt i helgen :kocko (offroadäck, skoteroverall och kall asfalt!) Benny..[/QUOTE]
Det låter som : Håll i hatten! Här nere har ju inte isen lagt sig ännu. MEn får väl se OM det blir ngn över huvud taget. Nu ser det inte bra ut :huvet
Men isdäcken står och väntar i garaget :tungan
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top