Brochs
hungrig
Hej jag har nyligen köpt en XR650r -00. men är inte riktigt nöjd med dens uppförande.
Felet är att när jag står still och varvar upp den och sen släpper gasen så dör den. Den dör även ibland när jag släpper gasen hastigt för att växla ner, vilket är lite jobbigt.
De sitter ett yoshimura slip-on på, 180 i huvudmunstycke och ostrypt.
Min första tanke var att den fick för mycket bränsle så jag testade att skruva ut luftskruven till 2 och 3/4 varv istället för 1 och 3/4 varv som är original. Det blev lite bättre, men hur mycket vågar man skruva ut luftskruven? hur långt har ni skruvat ut den?
En fråga till. Hur mycket olja får ni i när ni byter olja och filter? Jag fick i 1,5liter men är orolig ifall det blev för mycket?
Och nej jag har ingen instruktionsbok till den.
Tack på för hand! - Christoffer
Felet är att när jag står still och varvar upp den och sen släpper gasen så dör den. Den dör även ibland när jag släpper gasen hastigt för att växla ner, vilket är lite jobbigt.
De sitter ett yoshimura slip-on på, 180 i huvudmunstycke och ostrypt.
Min första tanke var att den fick för mycket bränsle så jag testade att skruva ut luftskruven till 2 och 3/4 varv istället för 1 och 3/4 varv som är original. Det blev lite bättre, men hur mycket vågar man skruva ut luftskruven? hur långt har ni skruvat ut den?
En fråga till. Hur mycket olja får ni i när ni byter olja och filter? Jag fick i 1,5liter men är orolig ifall det blev för mycket?
Och nej jag har ingen instruktionsbok till den.
Tack på för hand! - Christoffer
Last edited: