XR650 - 2000 mil

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Har kollat lite på en XR650 motard, men den har gått runt 2000 mil.
Då är frågan, hur långt går en XR650 förutsatt att man följer serviceintervallerna?

Är det renovering på gång eller kör man 2000 mil till innan den börjar gå dåligt eller sönder?

Tack på förhand/ Christian

Last edited:
Drifter skrev:
Har kollat lite på en XR650 motard, men den har gått runt 2000 mil.
Då är frågan, hur långt går en XR650 förutsatt att man följer serviceintervallerna?

Är det renovering på gång eller kör man 2000 mil till innan den börjar gå dåligt eller sönder?

Tack på förhand/ Christian

Ganska svår fråga att svara på, för man vet ju aldrig vad som kan hända men jag gissar att du kan kör 2000 mil till, lätt!

Min Xr650 har precis passerat 2000-milastrecket. Jag känner ingen som helst anledning att göra något åt motorn.
Den har gått rätt så hårt emellanåt och mig veterligen har det hittills inte gett upphov till något strul/missljud.
Huvudsaken, tror jag, är att den tidigare ägaren har bytt olja och luft/olje-filter ofta. Testkör den och känn efter hur den känns.

Kolla upp serviceintervallerna. 2000 mil borde va nånstans runt 250-300 timmar. Jag kan tänka mig att det är nån service som är på gång...

:hihi det är alltid någon servicepå G om man följer schemat... (100 mila service)
Men, det vanligaster som jag hört är att man gör 200 mina servicen och bara byter olja/filter vart 100de mil. Räcker gott enligt Honda mekarna jag pratat med. (3 st)

som sagt tidigare. lyssna efter missljud.
Min har bara gått 650 mil, så det är ju inte så mkt att jag kan ge 2000 mila råd...

:hej

Back